مهدی صمدی

مهدی صمدی

بهترین زمان برای استفاده از ماسک خاک رس چه زمانی است؟

امروزه استفاده از ماسک‌های صورت رایج است. و جای تعجب نیست زیرا آنها مملو از مواد مغذی و کاملا طبیعی هستند که برای پوست شما معجزه می کنند. پوست براق یک ویژگی مطلوب است، آیا موافق نیستید؟

 

فرقی نمی کند که چه نوع ماسکی را استفاده می کنید، چه ماسک ورقه ای، خاک رس یا زغال چوب، هر کدام نقاط قوت و فواید متمایز خود را برای پوست منحصر به فرد شما دارند. صرف نظر از اینکه چه نوع ماسکی را انتخاب می‌کنید، آیا می‌دانستید زمانی که ماسک می‌زنید ممکن است به اندازه نوع انتخابی شما مهم باشد؟

 

 همه چیز درباره زمان بندی است

اگر شما هم مانند اکثریت ما هستید، احتمالا شب ها قبل از رفتن به رختخواب ماسک صورت خود را می زنید. خوب، به گفته متخصصان زیبایی، اگر ماسک خود را در صبح استفاده کنید، برای پوست شما بسیار مفید است.

 

اگر صبح ها ماسک خود را بمالید، رطوبت مورد نیاز پوست شما را تقویت می کند. بعد از اینکه تمام شب را به ملحفه ها و روبالشی های خود مالیده اید، قبل از شروع روز، پوست شما سزاوار کمی TLC است. به علاوه، ماسک صورت به آماده سازی پوست شما برای آرایش کمک می کند. در واقع، برخی از ماسک‌ها حتی جای پرایمر را می‌گیرند، بنابراین این یک مرحله کمتر در روتین آرایش صبحگاهی شماست. وقتی که هنوز خواب هستید و منتظر دم کردن قهوه هستید، خیلی خوب به نظر می رسد، درست است؟

 

 استفاده از ماسک در صبح نیز به پوست شما درخشندگی بیشتری برای روز می بخشد. احساس بسیار خوبی است که صبح را درست با احساس اطمینان نسبت به پوستی که در آن قرار دارید شروع کنید، و ماسک صورت باعث می‌شود پوست شما سفت‌تر شود و منافذ را به حداقل برساند. برخی از ماسک‌ها آنقدر خوب عمل می‌کنند که ممکن است اصلاً تمایلی به آرایش کردن نداشته باشید.

 

 

 

وقتی صحبت از آرایش شد، هرگز نباید ماسک صورت را روی آرایش خود قرار دهید. فرقی نمی کند که ماسک ورقه ای باشد، ماسک زغال چوب یا ماسک خاک رس. همیشه قبل از زدن ماسک صورت خود را تمیز کنید. بخشی از اینکه چرا صبح زمان مناسبی برای ماسک زدن افراد است این است که هنوز صورت خود را نپوشیده اند.

 

کار بر روی حرکت های شبانه شما

اما دست نگه دارید! این بدان معنا نیست که شما باید در عصر به طور کامل از ماسک کردن دست بردارید. همه چیز به مواد تشکیل دهنده ماسک خاص شما بستگی دارد. اگر قرار است پوست شما را آبرسانی کند و به آن درخشندگی بدهد، آن را صبح بپوشید. اما اگر دارای مواد شفاف کننده و لایه بردار است، برای زدن ماسک تا شب صبر کنید.

 

مراقب قرمزی باشید

چرا می پرسی؟ برای ماسک های شفاف کننده و لایه بردار، شب بهترین زمان است زیرا به تازگی صورت خود را تمیز کرده اید، آرایش خود را پاک کرده اید و برای چیزی تسکین دهنده آماده اید. کمی از زمان من، درست است؟

 

 

در حالی که لایه برداری پوست شما را اندکی جذاب می کند، ممکن است بلافاصله پس از استفاده پوست شما را کمی قرمز کند. به هر حال، شما لایه بالایی پوست و کثیفی و کثیفی روز را از بین می‌برید، بنابراین جای تعجب نیست که پوست‌های حساس کمی شکایت کنند. نگران نباشید؛ قرمزی و هر تورم خفیفی در طول شب کاهش می یابد. با این حال، احتمالاً به این معنی است که نباید آن ماسک را در اولین روز صبح وقتی می‌خواهید با زوم تماس بگیرید، قرار دهید.

 

 

به خواب نرو

یکی دیگر از مشکلات رایج در مورد ماسک زدن در شب این است که احتمالاً روز طولانی و سختی را پشت سر گذاشته اید و منتظر استراحت و آرامش هستید. این خیلی بد نیست، اما ماسک های خاک رس بسیار آرامش بخش هستند، و برخی از افراد در حالی که ماسک می کنند، برخی از ZZZ ها را می گیرند. با این حال، هنگام ماسک زدن به خواب نروید زیرا ممکن است در نهایت ماسک را برای مدت طولانی روی بالش بگذارید و پوست خود را کم آب کنید یا ماسک را روی بالش خود بچرخانید و بمالید.

 

در هر صورت، مهم نیست که چقدر وسوسه انگیز است، با ماسک نخوابید. اگر واقعاً می‌خواهید پاهایتان را بالا بیاورید، زنگ ساعت را روی گوشی خود تنظیم کنید تا بسته به نوع ماسک و دستورالعمل‌ها، ماسک را بیش از 10 تا 20 دقیقه روی آن نگذارید.

 

 

اگر هنوز مطمئن نیستید که محصولی دارید که ماسک شب یا ماسک صبحگاهی است، توصیه می کنیم کمی در مورد مواد تشکیل دهنده آن تحقیق کنید. بسته‌بندی احتمالاً دستورالعمل‌هایی برای استفاده از ماسک و تعداد دفعات استفاده از آن در طول هفته دارد، اما ممکن است مشخص کند که آیا در صبح یا عصر بهتر عمل می‌کند.

 

 مهمانی در تمام روز

اگر به دنبال یک ماسک خاک رس خاص هستید که بدون توجه به زمانی که از آن استفاده می کنید، کار را به خوبی انجام دهد، یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی آن را یک داروی زیبایی مطمئن مانند ویتامین C تهیه کنید.

 

به خاطر داشته باشید که بیشتر ماسک های خاک رس برای استفاده روزانه ساخته نمی شوند. نه تنها این خاک گرانبها خیلی سریع تمام می شود، بلکه خطر خسته شدن پوست خود را نیز دارید. ماسک‌های خاک رس در صورت استفاده کم، پوست شما را جوان می‌کنند، اما لایه‌بردارهای قوی هستند و تمام چربی روی پوست را جذب می‌کنند، که در صورت استفاده بیش از حد، آب شما را کم می‌کند.

 

 

 

پوست لطیف صورت اکثر افراد فقط یک بار در هفته، شاید دو بار، می تواند از ماسک خاک رس استفاده کند. اگر مدتی است که از ماسک استفاده می کنید یا پوست سفت تری دارید، ممکن است بتوانید تا چهار بار در هفته از ماسک خاک رس استفاده کنید، اما تا این حد کار کنید.

شما همیشه باید برنامه ها را با یک روز استراحت یا بیشتر در بین ماسک های خاک رس فاصله دهید. اگر می‌خواهید هر روز زمان ماسک داشته باشید، آن را با ماسک‌های ورقه‌ای مخلوط کنید، که آنقدرها هم پاک‌کننده عمیق نیستند.

 

اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است، ممکن است وسوسه شوید که بیشتر از ماسک خاک رس استفاده کنید، اما روغن روی پوست شما از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش، کم آبی و آکنه محافظت می کند. صبر کنید، آیا روغن روی پوست شما باعث آکنه نمی شود؟ نه دقیقا. چربی بیش از حد باعث ایجاد آکنه می شود، اما پوست شما اغلب زمانی که چربی کافی وجود ندارد واکنش بیش از حد نشان می دهد و تلاش های تولید خود را افزایش می دهد (که چیز خوبی نیست!). اگر پوست کمی چرب دارید و آن را به شدت اسکراب کنید، ممکن است در نهایت پوست شما چرب تر از قبل شود.

 

همیشه بسته بندی را بررسی کنید تا ببینید سازنده چند بار استفاده از ماسک را توصیه می کند، با این توصیه شروع کنید و سپس ببینید که پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد. توصیه می کنیم روال ماسک زدن را با استفاده از یک ماسک خاک رس شروع کنید و سپس به پوست خود یک هفته فرصت دهید تا بهبود یابد.

 

برای ماسک ورقه‌ای، مگر اینکه بسته‌بندی چیز دیگری بگوید، توصیه می‌کنیم حداقل دو روز کامل قبل از امتحان ماسک ورقه‌ای دیگر صبر کنید. به این ترتیب، شما همچنین می توانید بررسی کنید که آیا به هر یک از ترکیبات آلرژی دارید یا خیر.

منبع:https://aragira.shop/

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋