msdarchitect1

msdarchitect1

10 چیزی که ای کاش قبل از ساختن ویلا می دانستم

چیزی که به عنوان یک بعدازظهر پنجشنبه تنبل شروع شد و به ویلاهای مدل نگاه می‌کرد، خیلی زود به تعهدی در مقیاس کامل برای ساختن ویلا تبدیل شد. به این ترتیب بود که من و همسرم در طول یک سال از یک جفت لوکس به ساخت یک ویلا رفتیم. حالا، این حکایت خنده‌داری است که ما هنگام صحبت با دوستان و خانواده بیان می‌کنیم. با این حال، در طول فرآیند - این داستان دیگری بود. 

 

1. برنامه شما یک راهنما است.

ساخت ما در طول یک سال به طول انجامید. با این حال، در ابتدا، پیمانکار خوشبین ما جدول زمانی فشرده تری به ما داد و امیدوار بودیم که در 9 ماه آینده این کار انجام شود. البته، آنچه که من فکر می‌کردم یک برنامه سخت و سریع بود، واقعاً یک دستورالعمل سست بود. آب و هوای بد، مشکلات ساختمانی، و پیمانکاران برنامه ریزی به این معنی بود که جدول زمانی خارج از کنترل ما بود. ای کاش می فهمیدم که برنامه قطعاً تابع همه موارد احتمالی کتاب است. وقتی نوبت به آنچه در هنگام ساختن خانه باید بدانید، می رسد، درک این موضوع که برنامه ایده آل شما ممکن است به نتیجه نرسد در بالای لیست قرار دارد.

2. برای آینده خود طراحی کنید.

در 21 و 25 سالگی، من و شوهرم هر چیزی جز چاشنی کار بودیم. این قطعاً هنگام طراحی ویلا ما نشان داده شد. ما حتی نمی توانستیم تصور کنیم که زندگی با بچه ها چگونه خواهد بود. با این حال، مطمئناً ما در طول 10 سال سه فرزند داشتیم، و چیزهایی که برای ما به عنوان یک زوج بدون فرزند مفید بود، اکنون ایده آل نیستند. ما خانه خود را با در نظر گرفتن "در حال حاضر" طراحی کردیم، اما اگر یک چشم انداز 5 یا 10 ساله داشتیم بهتر بود.

3. قبل از ورود به داخل کار را تمام کنید.

این ممکن است یک توصیه واضح به نظر برسد، اما وقتی به پایان یک ساخت و ساز طولانی نزدیک می‌شوید، تازه آماده نقل مکان می‌شوید. طرح‌هایی که باید برای تکمیل زیرزمین یا محوطه‌سازی حیاط خلوت خود در نظر گرفته‌اید، در صورت ادامه دادن، اهمیت کمتری به نظر می‌رسند. تاریخ نقل مکان شما اما ای کاش قبل از نقل مکان همه چیز را تمام می‌کردیم، زیرا تکمیل آن چند مورد اخیر به معنای واقعی کلمه سال‌ها طول کشید. اگر قبلاً پیمانکارانی در آنجا دارید، تکمیل پروژه‌ها در حال حاضر بسیار آسان‌تر از پرداخت پول به آنها برای بازگشت بعد است. عزم خود را حفظ کنید و تمام آن کارهای کوچک را قبل از اولین شب در خانه انجام دهید.

4. برای ذخیره سازی برنامه ریزی کنید.

هیچ کس برای برنامه ریزی فضاهای ذخیره سازی خود آنقدر هیجان زده نمی شود. بیشتر توجه به پایان حمام اصلی و انتخاب جزئیات کابینت معطوف می شود. اما شرط می بندم که اگر از صاحبان خانه نظرسنجی کنید، بیشتر آنها می گویند که ترجیح می دهند فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشند تا مثلاً یک وان حمام عمیق تر. ای کاش می دانستم که انبار، املاک و مستغلات اصلی یک خانه است. برنامه ریزی برای ذخیره سازی هیجان انگیزترین بخش فرآیند نیست، اما تأثیر زیادی بر سبک زندگی و سازمان شما در آینده دارد. هنگام طراحی و ساخت خانه، آن را در خط مقدم ذهن خود نگه دارید.

5. پیمانکاران تحقیق.

ما یک پیمانکار سقف را استخدام کردیم و قبل از اینکه او پا به ملک ما بگذارد، مبلغ هنگفتی را به او تحویل دادیم. اشتباه تازه کار او پول نقد را ترک کرد و دیگر هرگز او را ندیدیم و خبری از او نداشتیم. با نگاهی به گذشته، ما تکالیف خود را انجام نداده بودیم و درباره همه پیمانکاران خود به درستی تحقیق کرده بودیم. در برخی موارد، ما خوش شانس بودیم، اما قطعاً باید قبل از معامله با پیمانکاران خود، درخواست معرفی و بررسی می کردیم. در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ما می شد.

6. عدالت عرق پادشاه است.

شوهرم دوست دارد به مهمانان خانه بگوید که من کاشی‌هایمان را در نه ماهگی که اولین بچه‌مان را باردار بودم، دوغاب‌بندی کردم. در آن زمان، من فکر می‌کردم که این مجازات بی‌رحمانه و غیرعادی است، اما اکنون به خاطر وقتی خانه می‌گذاریم خوشحالم. این فقط یک تاکتیک صرفه جویی در پول نبود. ارزش سهام عرق نیز به حرکت سریعتر روند کمک کرد. به جای اینکه منتظر باشیم تا پیمانکاران ما را در برنامه قرار دهند، توانستیم دستمان را کثیف کنیم و خودمان به برخی از کارها رسیدگی کنیم. مطمئناً مواردی را به متخصصان بسپارید (لطفاً خود لوله کشی نکنید)، اما از ارائه و کمک در جایی که می توانید نترسید.

7. روی وسایل سرمایه گذاری کنید.

سخت بود که بدانیم هنگام ساخت یک خانه جدید به کجا بودجه اختصاص دهیم. چیزهای شیک زیادی وجود داشت که ترجیح می دادم برای آنها پول خرج کنم - بالش های تزئینی، کسی؟ - اما در نهایت، بهتر بود روی وسایل سرمایه گذاری شود. این بخش‌هایی از خانه شما هستند که حتی وقتی دکوراسیون خود را تغییر می‌دهید، به اطراف می‌چسبند. با سرمایه گذاری در لوازم با کیفیت بالاتر، ما توانسته ایم بدون نیاز به ایجاد تغییرات عمده – یا تعمیر، رنگ ها و رنگ ها را برای شاداب کردن خانه عوض کنیم.

8. بی طرف باشید.

اگر از من یا شوهرم بپرسید که بزرگترین پشیمانی ما برای طراحی خانه چیست، احتمالاً هر دو خواهیم گفت: "سبز تیره." ببینید، ما از رنگ دو رنگ در سراسر خانه استفاده کردیم، با رنگ سبز تیره و خزه ای در پایین و یک بژ خنثی در بالا. رنگ بژ به زیبایی پوشیده شده است، اما ما قبلاً روی رنگ سبز رنگ کرده ایم. برای چند سال خوب بود، اما زمانی که زمان بازسازی فرا رسید، چالش بزرگی بود. کاش رنگ‌های خنثی‌تری را انتخاب می‌کردیم و لهجه‌ها را تغییر می‌دادیم، نه اینکه از رنگ خاصی در خانه استفاده کنیم. من حتی نمی توانم به شما بگویم که برای پوشاندن اشتباهات خود چقدر برای پرایمر هزینه کرده ایم، چه برسد به رنگ آمیزی.

9. شما پول خود را خرج خواهید کرد.

ما به اندازه کافی خوش شانس بودیم که وام ساخت و ساز را تضمین کردیم، که به این معنی بود که همه چیزهای بزرگ پوشش داده شده بودند. اما ما چیزهایی را که در طول مسیر از جیب خود می‌پرداختیم حساب نکردیم. مطمئناً، می‌توانیم قرعه‌کشی‌هایی را به بانک ارسال کنیم تا هزینه پایه یا دیوار خشک را بپردازیم، اما سفر به فروشگاه سخت‌افزار برای پیچ یا کاغذ سنباده روی سکه ما واقعاً زیاد شد. با نگاهی به گذشته، یک صندوق اضطراری برای هزینه های ساخت و ساز و بازسازی ویلا می توانست استرس زیادی را نجات دهد.

10. استرس زا است اما با ارزش است.

هر آنچه در مورد تأثیر ساختن بر روابط شنیده اید درست است. ما اغلب به شوخی می گوییم که اگر بتوانید با هم خانه ای بسازید، چیز زیادی نمی تواند ازدواج شما را متزلزل کند. به جای اینکه صرفاً یک خانه موجود را انتخاب کنید، ساختمان یک کشمکش بی پایان بین خواسته ها، نیازها و مصالحه است. اجازه دادن به استرس به شما آسان است، به خصوص زمانی که در حال بحث در مورد شایستگی اتمام وسایل یا چیدمان کف هستید. اما اگر هدف اصلی را در نظر داشته باشید - خانه ای که در آن بتوانید زندگی کنید، رشد کنید و عشق بورزید - راحت تر می توانید ببینید چه چیزی واقعا مهم است. سه فروشنده برتر ساختمان خود را انتخاب کنید و انتظار داشته باشید که در مورد سایر گزینه ها مصالحه کنید. من و شوهرم اغلب در مورد ساخت و ساز دوباره صحبت می کنیم. از یک طرف، ما آنقدر آموخته ایم که دفعه بعد آنقدر استرس زا نخواهد بود. از سوی دیگر، چیزی در مورد زندگی در خانه ای وجود دارد که از یک تکه کاغذ خراش گرفته تا ساختاری پر از زندگی و خاطرات ساخته اید. ساختن خانه خود برای افراد ضعیف نیست، اما برای کسانی که به اندازه کافی شجاع هستند که این کار را انجام دهند، پاداش‌های غیرقابل اندازه‌گیری است.

جمع بندی

ساختن خانه ممکن است کار سختی به نظر برسد، و خب، همینطور است. اما با برنامه‌ریزی بلندمدت و صرف مقداری ارزش سهام، این می‌تواند بهترین کاری باشد که برای خانواده خود انجام می‌دهید. برنامه ریزی، برنامه ریزی، برنامه ریزی کلید است (با فضایی برای انعطاف پذیری لازم). و فراموش نکنید که مقدار زیادی فضای ذخیره سازی به خود بدهید. به من اعتماد کن.

msdarchitect1
msdarchitect1

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋