mrkarami937

mrkarami937

رضا کرمی هستم عاشق نوشتن در مورد موضوعات مختلف.... شغل اصلی من طراحی سایت، سئو و املاک هستش و عاشق این هستم تا این ها رو به هم ربط بدم!

نحوه عملکرد هموژنایزر چگونه است

نحوه عملکرد هموژنایزر بسته به نوع دستگاه تغییر می کند. اما به طور کلی از نیروهای مکانیکی برای مخلوط کردن، امولسیون کردن و ایجاد سوسپانسیون های کاملا یکنواخت استفاده می کند، به همین دلیل خواص و ترکیبات شیمیایی به هیچ وجه تغییر نمی کند.

آشنایی با هموژنایزر

مدل های مختلفی از هموژنایزرها ساخته شده اند که از فناوری های فیزیکی متفاوتی برای همگن سازی بسیاری از مواد با یکدیگر استفاده می کنند. به طور معمول، فن آوری های قدیمی بر سنگ زنی و مخلوط کردن مواد تمرکز می کنند. اما دستگاه هموژنایزر علاوه بر ایجاد مخلوط های همگن از پخش شدن ذرات در هوا و وجود عفونت های مختلف در محیط جلوگیری می کند.

به همین دلیل از این دستگاه در آزمایشگاه ها برای تهیه نمونه قبل از تجزیه و تحلیل استفاده می شود تا نتایج دقیق تری به دست آید. زیرا عمل هیدروژناسیون به هیچ وجه ترکیب مولکولی مواد را تغییر نمی دهد و در واقع تضمین می کند که ویژگی های آنها تا زمانی که با یکدیگر ترکیب می شوند باقی بمانند.

 

هموژنایزر چگونه کار می کند؟

هموژنایزر به عنوان میکسر صنعتی برای تولید محصولات مختلف از جمله داروهای شیمیایی، لبنیات، صنایع رنگ و رزین و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود. بنابراین برای رفع نیاز تمامی صنایع، این دستگاه ها در مدل های مختلف فرآوری و ساخته می شوند.

اگر به نحوه کار یک هموژنایزر علاقه مند هستید، باید بدانید که هموژنایزر یک فرآیند مکانیکی سیال را طی می کند که با استفاده از فشار، مایع را از طریق یک دهانه کوچک برای جدا کردن ذرات یا قطرات وارد می کند. پس از جداسازی، اندازه آنها به پراکندگی و ایجاد یک امولسیون پایدار کاهش می یابد.

نیروها و فشارهای یکسانی برای تخریب سلول ها در کاربردهای بیوتکنولوژی استفاده می شود، به همین دلیل همه هموژنایزرها معمولاً اندازه ذرات را کاهش می دهند و اغلب از هموژنایزر تا محدوده میکرون یا نانو استفاده می کنند.

 

در این بخش به نحوه عملکرد هموژنایزر با توجه به مدل دستگاه می پردازیم:

هموژنایزر مکانیکی

این نوع دستگاه با پراکندگی ذرات جامد در مایع مخلوطی همگن تولید می کند. این دستگاه از روتور، استاتور و پره تشکیل شده است و حرکت پاروهایی که در مکانیزم این دستگاه گنجانده شده است باعث فشرده شدن، خرد شدن و خرد شدن ذرات می شود و در محلول های غلیظ نیز می تواند کار کند.

هموژنایزر تحت فشار

در این دستگاه مواد پشت دریچه ای با فاصله ثابت قرار می گیرند که با پیستون های رفت و برگشتی قابل تنظیم و فشرده سازی می باشد. با تنظیم فشار، اختلاف فشار در دو طرف شیر ایجاد می شود و در نتیجه سرعت برخورد ذرات به یکدیگر افزایش می یابد. در نهایت این امر باعث خرد شدن ذرات و یکنواخت شدن محصول می شود. از این نمونه برای همگن سازی مواد لبنی، دارویی و شیمیایی استفاده می شود.

هموژنایزر اولتراسونیک

هموژنایزر اولتراسونیک با تولید امواج اولتراسونیک شدید در یک محیط مایع کار می کند. این امواج فشاری باعث ایجاد جریان در مایع و ایجاد حباب می شود. رشد و ادغام این حباب ها تا رسیدن به اندازه مناسب و در نهایت ترکیدن گرمای شدید ایجاد می کند. این پدیده کاتالیزور نامیده می شود. با انفجار حباب تولید شده، شوک های پرانرژی برای شکستن پیوند کووالانسی ایجاد می شود، آنها از انرژی تولید شده از شکستن پیوند برای همگن شدن و تخریب سلول ها استفاده می کنند.

مزایای استفاده از هموژنایزر
استفاده از هموژنایزر مزایای بیشتری نسبت به سایر فناوری هایی دارد که نتایج مشابهی دارند. زیرا هموژنایزر به طور قابل اعتمادی مواد را به کوچکترین ذرات هم اندازه تبدیل می کند.

هرچه یک ماده دارای ذرات ریزتر باشد، محصول پایدارتر و سازگارتر است، به همین دلیل است که نانوذرات سطح بیشتری دارند و کاربرد آنها گسترده تر است.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از هموژنایزر:

نحوه کار این دستگاه به گونه ای است که میزان سایش بین قطعات به کمترین حد خود می رسد.
از طریق دستگاه همگن سازی، همه ذرات نیروی یکسانی را در یک فرآیند خطی تجربه می کنند، بنابراین ویژگی های آنها تغییر نمی کند.
این دستگاه از هر گونه آلودگی جلوگیری می کند و از نظر سایش توپ و مهره مشکلی ایجاد نمی کند.

مشاوره قبل از خرید هموژنایزر

شرکت توزین با توجه به نیاز صنایع مختلف انواع هموژنایزر را تولید می کند. به همین دلیل کارخانجات صنعتی فعال در زمینه های غذایی، شیمیایی و دارویی می توانند با توجه به شرایط و نیاز خود دستگاهی کاربردی تهیه کنند.

یکی از ویژگی های این مجموعه ارائه اطلاعات کامل در مورد هر دستگاه به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش آن است که خریداران را وادار به خرید محصولات از این کارخانه می کند.

مشاوره قبل از خرید هموژنایزر از کارشناسان فعال این گروه باعث شد تا پس از تحقیقات دقیق در مورد نحوه عملکرد هموژنایزر، این دستگاه را بر اساس نیاز خود از نظر نوع بدنه، قدرت موتور، تعداد سر و همچنین ظرفیت دستگاه انتخاب کنند.

منبع: مخازن ماشین وزین

mrkarami937
mrkarami937 رضا کرمی هستم عاشق نوشتن در مورد موضوعات مختلف.... شغل اصلی من طراحی سایت، سئو و املاک هستش و عاشق این هستم تا این ها رو به هم ربط بدم!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋