mrkarami937

mrkarami937

رضا کرمی هستم عاشق نوشتن در مورد موضوعات مختلف.... شغل اصلی من طراحی سایت، سئو و املاک هستش و عاشق این هستم تا این ها رو به هم ربط بدم!

مبدل حرارتی و طرز کار آن چگونه است؟

نحوه عملکرد مبدل های حرارتی پوسته و لوله

مطابق شکل زیر، عملکرد مبدل حرارتی پوسته و لوله به این صورت است که یک سیال از میان مجموعه ای از لوله ها که همگی در یک دما به هم متصل هستند، جریان می یابد و سیال دیگر در همان دما به طور متفاوتی در داخل پوسته جریان می یابد. لوله ها را احاطه کرده است. به این ترتیب که به دلیل اختلاف دما بین دو سیال، گرما از طریق دیواره لوله ها از سیال گرم به سیال سرد منتقل می شود. به این ترتیب انتقال حرارت بین دو سیال بدون تماس مستقیم صورت می گیرد. این نوع ترانسفورماتور در صنایع مختلف و برای سیالات مختلف کاربرد فراوانی دارد.

شکل زیر نماهای دو بعدی و سه بعدی مبدل قهوه و لوله را با اجزای اصلی آن نشان می دهد. همانطور که می بینید، یکی از سیالات سرد یا گرم وارد یک گروه یا ردیف لوله می شود، از انتهای مبدل عبور می کند و 180 درجه می چرخد ​​تا وارد ردیف دوم لوله ها شود. همزمان سیال دیگری با دمای متفاوت از طریق کانال ها وارد پوسته شده و در اطراف لوله ها گردش می کند. موانعی که بافل نامیده می شوند در مسیر حرکت سیال در داخل پوسته قرار می گیرند تا امکان حرکت آشفته سیال در داخل پوسته را فراهم کنند تا گرمای بیشتری بین دو سیال منتقل شود. قسمت بالایی و پایینی لوله ها توسط قطعه ای به نام ورق لوله در کنار هم قرار می گیرد که جدا از اینکه لوله ها را در کنار هم نگه می دارد، نقش آب بند نیز دارد تا این دو سیال با یکدیگر تماس فیزیکی نداشته باشند.
یکی از ویژگی های این نوع مبدل ها تحمل فشار و دمای بالا، طراحی و ساخت سازه آسان است و به همین دلیل در صنعت کاربرد فراوانی دارد. بنابراین این مبدل نسبت به سایر مبدل ها مفیدتر است.

 

مبدل حرارتی در پکیج ساختمان چگونه کار میکند؟

مبدل های حرارتی در پک های دیواری نیز موثر هستند. استفاده از مبدل در پکیج در زمستان سال با روشن شدن آب گرم و خروج آب گرم از سنسور فشار فعال می شود و فرمان شیر سه راهی موتوری را از پکیج ارسال می کند. فضا. آب گرم موجود در دیوار به مبدل حرارتی لوله منتقل می شود. به این ترتیب آب گرم مورد نیاز به سرعت تامین می شود. همچنین در تابستان پک دیواری فقط در مواقعی که به آب گرم نیاز داریم باز می شود و زمانی که آب گرم را روشن می کنیم به کمک مبدل حرارتی باز می شود و بلافاصله پس از قطع آب گرم بسته می شود.
در واقع اجزای پک دیواری شامل مبدل حرارتی، تخته پکینگ دیواری، دو نوع شیر دو طرفه و شیر موتوری سه طرفه و ... می باشد. دریچه موتوری برندهای مختلف انواع مختلفی از پک های دیواری دارند. پک بوتانی و پک رادیاتور ایرانی از بهترین و معروف ترین پک های دیواری برای قبولی در آزمون در کشور محسوب می شوند. برای نصب و استفاده بهتر از پکیج ها باید آموزش های لازم برای کار با آن را بدانید و مکان مناسب را برای نصب آن انتخاب کنید. همچنین در صورت بروز مشکل در استفاده از این پکیج ها می توانید با مسئولین نگهداری پکیج و یا تعمیر پکیج تماس حاصل فرمایید. توجه داشته باشید که خدمات سالانه پکیج ها باعث افزایش عمر آنها می شود.

مبدل حرارتی چگونه کار میکند؟

 

مطابق شکل زیر طرز کار مبدل حرارتی صفحه ای به این شکل است که تعداد زیادی صفحه (پلیت plate) با ضخامت کم و به صورت پشت سر هم قرار گرفته و بین آنها فضای خالی ایجاد می شود (صفحات نسبت به هم آبند هستند). یک لوله جریان سیال گرم و یک لوله جریان سیال سرد به صورت یکی در میان به صفحات متصل می شود، طوری که یکی در میان در فضای خالی بین صفحات، سیال سرد و گرم جاری می شود. بدین ترتیب سطح انتقال حرارت افزایش و انتقال حرارت از دیواره صفحات بین سیالات صورت می پذیرد.

این مبدل ها همانند نوع پوسته و لوله قادر به تحمل دما و فشارهای بالا نیستند ولی چون سطوح انتقال دهنده حرارت در آنها زیاد است، ابعاد جمع و جورتر و کوچکتری دارند و امروزه از این نوع نیز به طور گسترده در صنعت استفاده می شود.

به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید مبدل حرارتی یا سفارش ساخت آن به صورت مخصوص را دارید میتوانید از شرکت مخازن ماشین وزین استفاده کنید تا بتوانید به راحتی بهترین مبدل حرارتی که میتوانید را تهیه کنید. این شرکت با تکیه بر علم روز دنیا در تهیه و تولید انواع تجهیزات صنعتی میتواند تمام نیازهای شما را برآورده کند.

mrkarami937
mrkarami937 رضا کرمی هستم عاشق نوشتن در مورد موضوعات مختلف.... شغل اصلی من طراحی سایت، سئو و املاک هستش و عاشق این هستم تا این ها رو به هم ربط بدم!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋