mrkarami937

mrkarami937

رضا کرمی هستم عاشق نوشتن در مورد موضوعات مختلف.... شغل اصلی من طراحی سایت، سئو و املاک هستش و عاشق این هستم تا این ها رو به هم ربط بدم!

درباره مخزن استیل مواد غذایی چه میدانید؟

در کارخانه های تولید مواد غذایی ، یکی از مهمترین عناصر مخزن استیل مواد غذایی است. به طور کلی ، تمام تجهیزات مورد استفاده در کارخانه های مواد غذایی بسیار مهم هستند . این امر به این دلیل است که بهداشت و ذخیره مواد غذایی یکی از مهمترین و اساسی ترین عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد. مخازنی که ذکر کردیم در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم هستند و برای ذخیره و حمل مواد استفاده می شوند.

به درخواست مشتری و بسته به برنامه ای که از او انتظار دارد ، مخزن مواد غذایی استیل را می توان به اشکال مختلفی از جمله افقی ، استوانه ای و موارد دیگر تولید کرد. نکته دیگر که باید به آن اشاره کنیم استفاده از ورق های مختلف استیل در ساخت آنها است. ورق های استیل 304 و 316 برای تولید این صنایع غذایی در ایران محبوبیت بیشتری دارند.

 

 

مخزن استیل مواد غذایی ؛ مواد ، کاربرد و ...

عناصر اصلی استیل عبارتند از: آهن ، کروم و نیکل. در آلیاژ مورد استفاده برای ساخت این مخازن ، حداکثر میزان جرم کربن 1.2 ٪ و حداقل درصد جرم کروم 10.5 ٪ است. هنگامی که یک لایه سطحی اکسید رومی روی فولاد تشکیل می شود ، از تماس مواد با مواد جلوگیری می کند.

در حقیقت ، این فرایند است که پایداری مخزن استیل را برای زنگ زدگی افزایش می دهد. اکنون ، با افزایش میزان کروم ، مقاومت به فولاد نیز شدت می یابد. مقادیر سایر عناصر مانند مولیبدن ، کربن ، منگنز و موارد دیگر. آنها همچنین می توانند تأثیر بسیار خوبی در استیل ضد زنگ داشته باشند.

انواع مخازن استیل در صنایع غذایی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، وقتی مسئله سلامتی و خوردگی مطرح می شود ، از مخازن استیل استفاده می شود. این نوع تانک‌ها با توجه به کاربردهای مختلف آنها به روش های مختلف ساخته می شوند. این مخازن را می توان به سه گروه تقسیم کرد:

1- تکجداره

2- دوجداره

3-سه جداره

 

همانطور که گفتیم ، هر یک از آنها برنامه ها و ویژگی های خاص خود را دارند:

از مخازن تک برای ذخیره مایع استفاده می شود.
مخزن دوجداره استیل برای ذخیره مایعات که در آن ثبات دما مهم است.
و از مخازن سه جداره  نیز برای نگهداری محصولات لبنی استفاده می شود.

 

 


تجهیزات کمکی مخازن استیل در صنایع غذایی

در میان تجهیزات کمکی این مخازن ، می توانیم عملکرد آب ، نردبان ، همزن ، لوله های انتقال مواد غذایی ، شیر تجدید نظر ، سیستم خنک کننده دیجیتال و سیستم گرمایش و غیره را نشان دهیم. تعیین حجم مخزن مهمترین عاملی است که هنگام طراحی و ساخت آن مورد توجه قرار می گیرد. در بخش قبلی ، ما ذکر کردیم که شکل مخزن بسته به نوع استفاده متفاوت است. به طور معمول ، مخازن مورد استفاده در شرکت های غذایی ظرفیت بین 500 تا 10،000 لیتر دارند.

یک نکته مهم

واضح است که استفاده از مخازن مواد غذایی استیل در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید مواد غذایی است. نکته مهم این است که دقیقاً بدانید کدام یک از آژانس‌ها به این مخازن احتیاج دارند. واحدهای مختلف تولید ، ذخیره سازی و اختلاط به یک مخزن نیاز دارند.

به لطف این ، مخازن می توانند از ورق های مختلف استیل ساخته شوند. در حقیقت ، ورق های مورد استفاده برای ساخت مخازن برای بخش‌های ذخیره سازی ، ذخیره و حمل و نقل با ورق های مخزن مورد استفاده در بخش اختلاط و ذوب متفاوت خواهد بود.

کاربردهای مختلف مخازن استیل مواد غذایی

مخازن ساخته شده برای استفاده در کارخانه های تولید مواد غذایی و ذخیره سازی توانایی ذخیره غذاهای مختلف را دارند. به عنوان مثال ، آنها در مخلوط کردن مخازن برای ذخیره مواد خشک مانند برنج ، آرد و نشاسته یا در بخش ذوب شکلات و همچنین برای تولید محصولات لبنی ساخته شده اند. در یک کلام ، هر مخزن بسته به نوع کاربرد مورد نیاز با ویژگی های خاص ساخته می شود. در بخش های قبلی ، ما در مورد گونه های آنها صحبت کردیم ، خواه آنها مجرد ، دو طرفه باشند یا سه گانه.

 

توجه: اگر مواد غذایی اسیدی نباشد ، می توان آنها را در مخازن ساخته شده از فولاد 304 ذخیره کرد. علاوه بر این ، اگر مواد غذایی دارای خواص خورنده اسید باشد ، از مخازن ساخته شده از فولاد 316 استفاده می شود. لازم به ذکر است که مخازن ساخته شده 316 فولاد ساخته شده است مقاومت بیشتری در برابر اسیدها نشان می دهد.

مخازن که دارای ورق های استیل بیشتری هستند (دیوارهای دو طرفه و سه گانه فولاد مواد غذایی) برای ذخیره موادی که در معرض هوا هستند ، مانند شیر و کرم استفاده می شوند.

در ایران شرکت مخازن ماشین وزین تولید کننده انواع مخزن استیل از جمله مخزن استیل مواد غذایی و مخزن استیل حمل شیر نیز است. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با این شرکت تماس بگیرید: 09125447691

نتیجه
ما محتوای این مقاله را ارائه داده ایم تا اطلاعات جامع و عملی در مورد مخازن مواد غذایی استیل را در اختیار شما قرار دهیم. ما امیدواریم که آنچه توضیح داده ایم برای شما مفید بوده است. همچنین یکی از شرکت‌های خارجی تولید کننده مخزن در این پست برای شما قرار میدهیم. شما میتوانید برای ارتباط اینجا کلید کنید.

mrkarami937
mrkarami937 رضا کرمی هستم عاشق نوشتن در مورد موضوعات مختلف.... شغل اصلی من طراحی سایت، سئو و املاک هستش و عاشق این هستم تا این ها رو به هم ربط بدم!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋