mrkarami937

mrkarami937

رضا کرمی هستم عاشق نوشتن در مورد موضوعات مختلف.... شغل اصلی من طراحی سایت، سئو و املاک هستش و عاشق این هستم تا این ها رو به هم ربط بدم!

درباره مخزن استیل چه میدانید؟

از زمان های بسیار قدیم مخزن‌های زیادی را در منازل و کارخانجات خود دیده ایم و در این مقاله در مورد انواع مخازن صنعتی و کاربرد آنها صحبت می کنیم و اطلاعات دقیقی در مورد مخازن صنعتی و مخازن تحت فشار در اختیار شما قرار می دهیم.اکثر کارخانجات و کارگاه ها مواد و محلول هایی هستند که در فرآیند تولید محصولات مورد استفاده قرار می گیرند.این محلول ها معمولاً مواد اولیه، مواد کمکی و یا مواد ثانویه هستند که در حین تولید به محصول اضافه می شوند.در کشور ما به دلیل وجود ذخایر فراوان نفت و گاز، حجم وسیعی از آنها وجود دارد. درصد محلول های مورد استفاده نیاز به تولید از این منابع به دست می آید. گاهی اوقات پس از تولید محصولات، بلافاصله وارد فرآیند تولید محصولات جدید نمی شوند و باید به انبار مراجعه کنند. بنابراین به وسیله یا ابزاری برای نگهداری این مواد تا زمان مصرف نیاز است که در نتیجه سازندگان به فکر ساخت مخازن صنعتی افتادند.

 

انواع مخازن صنعتی
همانطور که گفته شد از مخازن در کارخانه های مختلف برای نگهداری محلول ها و مواد مختلف استفاده می شود. در برخی موارد، این تصمیمات باید جدا از یکدیگر باشند، نه اینکه در کنار هم قرار گیرند. برخی از مواد نیز برای ماندگاری به مخازن خاصی نیاز دارند. این عوامل باعث شده تا سازندگان این نوع محصولات به فکر ساخت سه نوع مخزن صنعتی بیفتند.

مخزن استیل
مخزن اتیلن صنعتی
مخزن تحت فشار
انواع مخازن صنعتی بر اساس جنسیت
مخازن از مواد مختلفی ساخته می شوند تا سازندگان محصولات بتوانند با توجه به نیاز خود از نوع خاصی از مخزن استفاده کنند. برخی از آنها بدنه بسیار ضخیمی دارند و می توانند دمای بالا را تحمل کنند. این مخازن اغلب به شکل های استوانه ای، بیضی و گرد به فروش می رسند. تانک ها را می توان با توجه به نوع آنها به سه دسته تقسیم کرد.

مخازن صنعتی پلی اتیلن
مخازن صنعتی استیل 
مخازن فایبرگلاس صنعتی

 

مخازن صنعتی استیل 
گروهی از مخازن صنعتی از فولاد ساخته می شوند. فولاد یکی از آلیاژهایی است که کدهای زیادی دارد. هر نوع آلیاژ با استفاده از این کدها بر اساس درصد و مقدار مواد مختلف موجود در آنها نامگذاری می شود. کروم یکی از مواد مورد استفاده در تولید فولاد است. با افزودن این عنصر، فولاد براق می شود و می تواند حدود 90 درصد نور خورشید را منعکس کند. کروم همچنین آن را در برابر خوردگی مقاوم می کند.

برای تولید مخازن استیل از ورق های کد 307، 316 و 304 استفاده می شود که برای خمکاری این نوع ورق ها از روش نورد سنگین استفاده می شود. زیرا این آلیاژها بسیار مقاوم هستند و به سختی تغییر شکل می دهند. با وارد کردن ورق های استیل به مرحله نورد سنگین، به شکل دلخواه در می آیند و برای تولید مخزن ارسال می شوند.

جالب است بدانید که از این نوع مخازن نه تنها برای نگهداری محلول های مورد نیاز تولید محصولات، بلکه برای نگهداری مواد غذایی، لبنیات و دارویی نیز استفاده می شود. استفاده از مخازن استیل در نگهداری فرآورده های لبنی به قدری مهم است که گواهی سلامت فقط به این نوع مخازن داده می شود. مخازن صنعتی استیل را می توان بر اساس نیاز کاربران به صورت یک لایه، دو لایه و حتی سه لایه تولید کرد. در زیر به مزایای این نوع محصول اشاره خواهیم کرد.

ضد زنگ
ضد خوردگی
دافع UV
مقاومت و استحکام بسیار بالا
در سایزهای نامحدود قابل تولید است

 

منبع: شرکت مخازن ماشین وزین

لینک: https://makhazenmachine.com/types-of-industrial-tanks-their-applications/

mrkarami937
mrkarami937 رضا کرمی هستم عاشق نوشتن در مورد موضوعات مختلف.... شغل اصلی من طراحی سایت، سئو و املاک هستش و عاشق این هستم تا این ها رو به هم ربط بدم!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋