moshaveranebartar

moshaveranebartar

توسط ۱ نفر دنبال می شود

بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور

آیا حاضرید تصمیم گیری در مورد آینده تحصیلی خود را به یک نرم افزار بسپارید؟

ابتدا اجازه دهید به معرفی انتخاب رشته کامپیوتری و نرم افزار انتخاب رشته بپردازیم. فرآیند انتخاب رشته به صورت کلی به دو شکل دستی و ماشینی انجام می شود. در انتخاب رشته ماشینی، کارشناس یا داوطلب مربوطه برخی اطلاعات کارنامه از جمله رتبه و تراز را در نرم افزار وارد کرده و براساس تخمین های نرم افزار چیدمانی از انتخاب ها را دریافت می کند. سیستم طراحی نرم افزارهای انتخاب رشته به این شکل می باشد که طراح، آمار و اطلاعات تعدادی از رتبه های قبولی در سال های گذشته را جمع آوری کرده و در بانک اطلاعاتی نرم افزار وارد می کند. حالا این کامپیوتر می تواند براساس آمار و ارقام سال گذشته و یا سال های گذشته برای آینده شما تصمیم گیری کند. از جمله خطرات و ریسک های استفاده از نرم افزار انتخاب رشته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بانک اطلاعاتی ناقص: سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات قبولی ها را منتشر نمی کند در نتیجه اطلاعات موثق و کاملی در دست طراحان این نرم افزارها قرار ندارد.
  • انتخاب رشته گذشته نگر: خطر این فاکتور هرسال بیشتر می شود چرا که در حال حاضر شاهد تغییرات سریع و پیش بینی ناپذیری در روند پذیرش دانشگاه ها هستیم.
  • چیدمان انتخاب رشته یکسان برای طیف رتبه های نزدیک به هم
  • عدم در نظرگرفتن فاکتور علاقه به طور تخصصی در انتخاب رشته
  • عدم بررسی تخصصی استعداد داوطلب
  • انتخاب رشته تک بعدی و بدون توجه به شرایط متقاضی
  • عدم توجه به وضعیت علایق متقاضیان شرکت کننده در هر سال: به عنوان مثال در یک سال تحصیلی به دلیل مواردی مانند شرایط اقتصادی و اجتماعی طیف علاقه مندان به رشته های مامایی افزایش می یابد.





منبع: بهترین مشاوران انتخاب رشته ازمون سراسری

moshaveranebartar
moshaveranebartar

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋