morningweb

morningweb

مجله تکنولوژی طراحی سایت و سئو

ویژگی‌های وکیل ملکی خوب

دعاوی ملکی ، عنوان مجموعه‌ای از دعاوی حقوقی، کیفری یا ثبتی می‌باشد که به اموال غیرمنقول (مانند املاک و مستغلات و …) مربوط می‌شود که مجموعه‌ای متنوع از دعاوی متفاوت می‌باشد.
در کشور ما، اراضی و املاک با توجه به نوع زمین و ملک و همچنین نوع کاربری آن، دارای نظام‌های حقوقی متفاوتی می‌باشند و با توجه به رشد روزافزون جمعیت و توسعه اجتماعی، موضوعی که هر روز ضروری‌تر از قبل می‌گردد، توجه جدی به حقوق اراضی و املاک است که قوانین و مقررات تصویب‌ شده در طول سالیان متمادی، نشان از اهمیت موضوع و تلاش برای ایجاد حقوقی مناسب در این زمینه است. به دلیل تنوع و کثرت قوانین و مقررات مربوط به املاک از قانون مدنی گرفته تا قانون ثبت‌ اسناد و املاک و … و همچنین وجود رویه قضائی خاص و در بعضی موارد متناقض و مبهم در موضوعات متنوع ملکی، نیاز به وجود وکلای متخصص که در طرح، تعقیب و پاسخگویی به دعاوی تبحر و تجربه دارند را بیش‌ از پیش نمایان می‌سازد.

در این نوشتار به بررسی ویژگی های وکیل ملکی میپردازیم.

وکیل متخصص ملکی کیست؟
وکیل ملکی، وکیلی است که با توجه به تمرکز در دعاوی حقوقی و کیفری راجع به املاک و به‌طورکلی، اموال غیرمنقول، به تجربه و تخصص رسیده و دانش و علم بیشتری در این موارد نسبت به دیگر وکلا دارد.
وکلای ملکی معمولاً از قبول وکالت در دیگر زمینه‌های حقوقی و کیفری اجتناب کرده و تمام تمرکز خود را صرف کسب تجربه و مهارت در مسائل و دعاوی ملکی می‌گذارند تا هنگامی‌ که برای مراجعین محترم، مشکلات ملکی به وجود آید، بتواند با کمترین هزینه و سپری کردن کمترین زمان ممکن، به حل مشکلات اشخاص بپردازند تا از ورود ضرر به ایشان جلوگیری شود.

با توجه به پیچیدگی و تنوع موضوعات و مسائل ملکی، وکلای متخصص ملکی با توجه به تجربه و مهارت و اشراف خود به‌تمامی قوانین و آیین‌نامه‌های متنوع مربوط به املاک، تمامی جوانب پرونده‌های ملکی را سنجیده و اقدام به دفاع از موکل می‌نماید.

 

 

چرا برای دعاوی ملکی خود به وکیل متخصص نیاز داریم؟
ممکن است مسائل و مشکلات مختلفی هنگام عقد یک قرارداد ملکی برای شما رخ دهد و امکان دارد که شما به‌ عنوان یک انسان عادی که هیچ‌گونه اطلاعاتی در مسائل حقوق و ملکی ندارید، ناخواسته دچار اشتباه شوید و هنگامی عواقب آن اشتباهات گریبان شما را می‌گیرد که تصمیم داشته باشید در اموال و املاک خود دخل و تصرف نمایید. در این مواقع تنها راه شما مراجعه به یک وکیل متخصص ملکی است که باتجربه و دانش خود، پیگیری‌ها و اعمال لازم را برای حل مشکل ملکی شما انجام دهد تا از ورود ضرر بیشتر به شما جلوگیری شود؛ بنابراین بهترین اقدام ممکن این است که شما در همان ابتدا و هنگام انجام معاملات ملکی و یا دخل و تصرف در اموال و املاک خود، از یک وکیل متخصص ملکی مشورت بگیرید تا از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری کرده باشید.

با توجه به پیچیدگی و تعدد قوانین و همچنین اصطلاحات حقوقی که ممکن است از معانی آن‌ها بی‌اطلاع باشید، حضور یک وکیل ملکی می‌تواند کمک بسیاری به شما کند تا مسائل و مشکلات کوچک حقوقی و ملکی شما حل‌شده و به مسائل و دعاوی پر از ضرر و هزینه تبدیل نشود.
بنابراین بهتر است در مسائل ملکی خود، از راهنمایی‌ها و مشورت یک وکیل معتمد و متخصص ملکی بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های یک وکیل ملکی
وکیل متخصص ملکی نیز، مانند هر فرد متخصص دیگری، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد تا افرادی که در مورد معاملات ملکی و دیگر موارد مربوط به املاک به مشکل می‌خورند، بتوانند با اطمینان خاطر از نتیجه‌ی مطلوب، رسیدگی به دعوای ملکی خود را به آن‌ها بسپارند.

تجربه: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک وکیل متخصص ملکی دارد، تجربه‌ی بالای او در رسیدگی به دعاوی و مسائل مربوط به املاک و اراضی است که باعث می‌شود تا وی بتواند با درصد موفقیت بالاتری در تمامی دعاوی ملکی عمل کرده و نتیجه‌ی مطلوب کسب کند.
دانش حقوقی: از دیگر ویژگی‌های وکلای متخصص ملکی، دانش حقوقی و تسلط وی درزمینهٔ‌های مختلف حقوقی، کیفری و ثبتی مربوط به املاک است. یک وکیل متخصص ملکی باید به قوانین و مقررات مربوطه، آرای وحدت رویه مرسوم در دادگاه‌ها، نظریات اساتید برجسته حقوقی و دکترین حقوقی و همچنین به عرف هر منطقه مسلط باشد.
جهت مطالعه بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید
راهنمای انتخاب بهترین وکیل ملکی
اثرات وکیل ملکی خوب روی پرونده‌های ملکی
درصورتی‌که برای حل مسائل حقوقی یا کیفری مربوط به اموال غیرمنقول خود از یک وکیل متخصص ملکی استفاده نمایید، احتمال اینکه با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان، به نتیجه‌ی مطلوب خود دست‌یابید بسیار بیشتر می‌شود.
با توجه به پیچیدگی و تنوع این‌گونه دعاوی و همچنین دانش کم افراد، ممکن است اشخاصی در قالب وکیل متخصص ملکی، به پرونده‌ی شما رسیدگی کرده و بدون اطلاع از راه و روش و چگونگی رسیدگی به هر نوع از دعاوی ملکی، قادر به کسب نتیجه‌ی مناسب نشوند و علاوه بر اینکه زمان زیادی را با عدم‌کفایت خود هدر می‌دهند، ممکن است ضرر اولیه را افزایش داده تا موکل مجبور باشد برای حل مشکل ایجادشده، هزینه و زمان بیشتری صرف کرده و هزینه‌های یک وکیل دیگر را هم تقبل کند. علاوه بر آن با توجه بااینکه حق‌الزحمه وکیل، وابسته به نتیجه‌ی کسب‌شده نمی‌باشد، هزینه‌ی زیادی هم برای حق‌الزحمه وکیل پرداخت کند؛ بنابراین بهتر است با دقت و تأمل بیشتری به انتخاب وکیلی که واقعاً درزمینهٔ ملکی تخصص دارد اقدام کنید.
دفتر حقوقی وکلای ایران‌زمین ضمن مشاوره با موکلین، قبل از قبول پرونده‌ی ملکیتان، این اطمینان را به شما می‌دهند که بهترین انتخاب را کرده‌اید و خیال شمارا از کسب نتیجه‌ی مطلوب و موردنظر راحت می‌کنند.

مزایای گروه وکلای ما
دفتر حقوقی وکلای ایران‌زمین، متشکل از جمعی از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد دانشکده حقوق دانشگاه تهران، به‌علاوه جمعی از قضات بازنشسته دادگستری و استاد دانشگاه می‌باشد که سالیان ممتدی است تمام تمرکز خود را بر روی پرونده‌های مختلف ملکی گذاشته‌ایم که به‌تبع آن، هم‌اکنون به بالاترین سطح تخصص در رسیدگی به انواع مختلف دعاوی راجع به املاک رسیده‌ایم و با همکاری و کار گروهی وکلای متخصص و همچنین با استفاده از راهنمایی‌ها و تجربه‌ی ارزشمند قضات بازنشسته و اساتید حقوق، قادر به رسیدگی به‌تمامی دعاوی حقوقی (اعم از ساده و پیچیده) باشیم تا بتوانیم در حل مشکلات و معضلات مختلف ملکی هم‌وطنان عزیز، دست یاری برسانیم و با پیش گرفتن بهترین و سریع‌ترین روش برای رسیدگی به موضوعات ملکی، به کسب نتیجه مناسب و موردنظر موکلان محترم دست‌یابیم.

اهداف گروه وکلای ایران‌زمین در این مسیر
تمرکز بر یک گرایش حقوق و پرهیز از قبول پرونده‌های خارج از موضوع ملک
صداقت در کار
گزارش دهی منظم به موکلین جهت اطلاع از روند اجرای پرونده
حق‌الوکاله منصفانه
کسب نتیجه سریع
خدمات ما
 رسیدگی فوق تخصصی به دعاوی مختلف ملکی اعم از؛ مشکلات ناشی از خرید و فروش، قرارداد اجاره، مزاحمت، حقوق ارتفاق و انتفاع، وکیل سرقفلی، وکیل تنظیم سند رسمی، مطالبه اجاره و …
 گزارش دهی و اطلاع‌رسانی منظم به موکلان محترم و در جریان تمامی امور قرار دادن آن‌ها.
 استفاده از متفاوت‌ترین و بهترین روش‌های حل هرکدام از موضوعات ملکی.
 کار گروهی وکلا و مشورت آن‌ها با یکدیگر برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هر پرونده.
 مشاوره‌ی کامل و جامع درباره مسائل حقوقی و روند رسیدگی به پرونده، قبل از شروع به کار برای تمامی موکلین.
 حفاظت از اسرار و اسناد موکلین.

morningweb
morningweb مجله تکنولوژی طراحی سایت و سئو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋