morningweb

morningweb

مجله تکنولوژی طراحی سایت و سئو

وکیل انحصار وراثت

وکیل انحصار ارث یکی از وکلای تخصصی است که به صورت تخصصی به پرونده های انحصار می پردازد و تمامی قوانین را دارد. وکلا امروزه مهمترین نقش را در پیشبرد پرونده های مختلف ایفا می کنند و مشورت با آنها از نظر حقوقی اجتناب ناپذیر است. نکته اینجاست که وکیل پایه یک دادگستری معمولاً در موارد مهم متخصص است.

وکیل پایه یک دادگستری تهرانوکیل انحصار ارث کیست؟
در بسیاری از موارد مال دنیا و تقسیم ارث بین بازماندگان با اختلافات و مشکلات حقوقی فراوانی همراه است. با داشتن یک وکیل ارث خوب می توانید از تنش ها و مشکلات خانوادگی جلوگیری کنید و همچنین بدون هیچ زحمتی به حقوق خود برسید.

وکیل انحصار ارث
مشاوره با وکیل ارث می تواند برای اهداف مختلفی انجام شود و حداقل مسیری را که باید طی کنید مشخص می کند. با این روش سهم هر فرد در کمترین زمان ممکن تعیین و در مراحل قانونی به افراد تعلق می گیرد.

لازم به ذکر است که برای استخدام وکیل نیازی به وکالت تمامی وراث نیست. کافی است یکی از وراث نزد وکیل رفته و وکالتنامه مربوطه را امضاء کند. همچنین اگر یکی از وراث یا ذینفعان برای ورثه درخواست گواهی انحصار بدهند کافی است.

گواهی وراثت چیست؟
دادگاه زمانی که وراث را تعیین و شناسایی می کند، گواهی به نام گواهی حصر وراثت صادر می کند. هر فرد یا علاقه مند می تواند برای دریافت این گواهی اقدام کند. حتی آن دسته از طلبکاران یا شخصی که به عنوان وکیل یا مسئول اجرای وصیت نامه است می توانند از دادگاه درخواست صدور این گواهی را داشته باشند. این گواهی میزان سهم هر فرد را مشخص می کند و توسط هیئت حل اختلاف در محل اقامت متوفی صادر می شود. وراث یا هر شخص دیگری برای انجام امور حقوقی، بانکی، ثبتی و غیره نیاز به گواهی انحصار ورثه دارند.

مدت انحصار ارث پس از فوت
یکی از رایج ترین سوالات در مورد انحصار ارث این است که شخص چقدر طول می کشد و چقدر طول می کشد تا فوت اتفاق بیفتد. مدت زمان لازم برای دریافت گواهی وراثت تا حد زیادی بستگی به این دارد که آیا گواهی محدود یا نامحدود درخواست شده است. این گواهی معمولاً در کمتر از دو ماه قابل دریافت است.

اما با توجه به زمان انحصار وراثت بعد از فوت باید گفت که این مورد کاملا اختیاری است و پس از اتمام کارهای حقوقی مربوط به فوت و ثبت گواهی فوت می توان اقدام کرد. برای انحصار وراثت

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست گواهی وراثت چیست؟


اگر وکیل ارث خوبی دارید، حتی لازم نیست به مدارک فکر کنید. اما در این قسمت برای آشنایی بیشتر عزیزان این اسناد را ارائه می کنیم و البته نکاتی را نیز در این زمینه ذکر می کنیم:

گواهی فوت متوفی
کارت شناسایی متوفی
عقد متوفی اگر متاهل بود
هویت وراث
وصیت نامه رسمی در صورت وجود
سند یا سندی که نشان دهنده علاقه ذینفع است
شهادت 3 نفر از شاهدان به ثبت و تأیید دفتر اسناد رسمی
نکاتی در مورد انحصار ارث وجود دارد که عبارتند از:

اخذ گواهی انحصار وراثت تنها از طریق مدارک هویتی یکی از وراث حتی بدون گواهی فوت و صرفاً با استعلام از اداره ثبت احوال امکان پذیر خواهد بود. در صورت انجام این کار، به دلیل طولانی شدن مراحل استعلام، 3 تا 7 روز به زمان صدور گواهینامه اضافه می شود. همچنین لازم به ذکر است که وکیل انحصار ارث می تواند با استفاده از وکالتنامه خود به راحتی این اقدامات را انجام دهد.

ویژگی های یک وکیل خوب انحصار ارث چیست؟
ویژگی یک وکیل خوب انحصار وراثت این است که قبل و بعد از درخواست گواهی انحصار وراثت پرونده را مطالعه کرده و با توجه به تجربه و دانش خود روند دادرسی را پیش بینی می کند.

وکیل باید از نحوه تقسیم اموال در این گونه موارد آگاهی کامل داشته باشد و در مراحل قانونی مربوطه به گونه ای عمل کند که بتواند از حقوق موکل خود دفاع کند.

6 ویژگی بهترین وکیل انحصار ارث عبارتند از:

وکیل نگهبان
شما یک وکیل هستید
وکیل با توجه به ماهیت شغلی که دارد رابطه حساسی با موکل دارد و رازهای زیادی را از موکل خود می آموزد. لازم به ذکر است که وکیل انحصاری ورثه ممکن است به دلیل احتمال زیاد بودن مال و گاهی حساسیت پرونده حساسیت بیشتری داشته باشد. بنابراین، حرفه ای بودن و قابل اعتماد بودن وکیل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و این امر باید در اولین جلسات آشنایی به رسمیت شناخته شود.

اخلاق حرفه ای
یک وکیل با اخلاق حرفه ای فرض می کند که خود را به عنوان نماینده کامل نمایندگی می کند. و از مشتری است و برای احقاق حقوق خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

از حواس پرتی و انتظارات غیر طبیعی دوری کنید
یکی دیگر از ویژگی های وکیل حقوقی متخصص این است که موکل را از انتخاب نادرست باز می دارد و انتظارات او را با واقعیت منطبق می کند. اگرچه وکیل می تواند در استیفای حقوق موکل مؤثر باشد، اما نمی تواند برای این منظور قانون را زیر پا بگذارد. بنابراین تنها راه ممکن برای موفقیت در دادرسی، داشتن تخصص وکیل است.

صداقت و امانتداری یک وکیل وراثت می تواند تأثیر زیادی بر موکل در تعیین انتظارات و در نتیجه تصمیم گیری آنها داشته باشد.

فایل های انحصار ارث را ساده کنید
یک وکیل با تجربه از پیچیدگی انحصار وراثت اجتناب می کند. سیستم های قضایی گاهی از دستورات وکیل برای پیشبرد سریعتر و آسان تر پرونده استفاده می کنند و وکیل نقش مهمی در این امر ایفا می کند. به خصوص زمانی که انحصار وراثت با مشکلاتی مواجه می شود و برخی اعتراض می کنند

morningweb
morningweb مجله تکنولوژی طراحی سایت و سئو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋