morbit.trade

morbit.trade

معرفی ارز دیجیتال MKR

 

 

ارز دیجیتال Maker

توکن MKR از توکن‌های MakerDAO است. پلتفرم Maker DAO به کاربران امکان صدور  و مدیریت استیبل کوین‌ DAI را می‌دهد. به بیان دیگر، توکن‌های MKR به عنوان یک نوع سهم رای گیری برای سازمان مدیریت کننده DAI است.

عملکرد اصلی این توکن، مشارکت در پروژه است. دارندگان این توکن می‌توانند در رای گیری‌ها مشارکت داشته و بر عملکرد ان نظارت شده باشند.

تاریخچه ارز دیجیتالMKR

ایده این پروژه در سال 2015 ایجاد و نهایتا در سال 2017 راه اندازی شد.

makerDAO  با عرضه 1 میلیون توکن در زمان ICO،  به مدیریت آندریسن هوروویتز (Andreesen Horowitz) و پولی چین کپیتال  (Polychain Capital) توانست با جمع‌آوری 12 میلیون دلار سرمایه در دسامبر2017 راه‌اندازی شود.

بنیان گذار پروژه MAKER

 بنیان گذار این پروژه شخصی به نام Rune Christensen است که فارغ التحصیل رشته بیوشیمی بود و پس از آن در دانشکده بازرگانی کپنهاگ در رشته تجارت تحصیل کرد.

پروتکل Maker DAO

این پروتکل یک سازمان DAO است که پلتفرم برروی بلاکچین اتریم است. Maker یک اکوسیستم در حوزه مالی غیرمتمرکز است که در تلاش برای ایجاد محصولات مالی غیرمتمرکز است. Maker در تلاش برای ایجاد یک سیستم دریافت وام و تراکنش‌های P2P است که بسیاری از ویژگی‌های اصلی بیت کوین را دارد. یکی نکات جالب در ارتباط با این توکن، دو توکنه بودن آن است. توکن Maker از دو مدل استیبل کوین DAI و ارز میکر استفاده می‌کند. استیبل کوین DAI نوسانات کمی داشته و قیمت آن بسیار نزدیک به دلار آمریکا است و ارز Maker برای پرداخت‌های حاکمیتی و سود استفاده می‌شود.

خرید ارز دیجیتال Maker

ارز دیجیتال میکر یکی از ارزهای پر طرفدار در بازار کریپتو است. خریداران این ارز می2توانند از طریق صرافی‌های معتبر اقدام به خرید آن کنند. در زمان نگارش این مقاله قیمت میکر ۷۶۰.۰۹ دلار و ارزش بازار آن ۷۴۳.۰۹ میلیون دلار است. این ارز را می‌توان توسط هر حساب اتریوم یا هر قرارداد هوشمندی که برای استفاده از تابع انتقال میکر تنظیم شده است، ارسال و دریافت کرد. علاوه بر آن، در حال حاضر بیش از 400 برنامه و صرافی از استیبل کوین DAI استفاده می‌کنند. از صرافی‌های معتبر پشتیبانی کننده ارز دیجیتال Maker می‌توان به بایننس، اوکی اکسچنج، یونی سواپ، کوکوین، بیت رکس، هیت و کراکن اشاره کرد.

کیف پول ارز دیجیتال MKR

یکی از روش‌های نگهداری ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری است. ارز دیجیتال MKR یک توکن ERC-20 است که توسط بسیاری از کیف پول‌های معتبر جهانی پشتیبانی می‌شود. از جمله کیف پول‌های ارز MKR می‌توان به تراست والت، اتمیک والت، کریپتریوم والت، مای اتر والت و.. اشاره کرد. همچنین کیف‌های سخت افزاری ترزور و لجر نیز برای نگهداری این ارز قابل استفاده هستند.

morbit.trade
morbit.trade

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
ayda
ممنونم از مقاله خوبتون
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋