morbit.trade

morbit.trade

بررسی ارز دیجیتال شیبا و تاریخچه آن

شیبا اینو یا همان ارز شیبا، یکی از جدیدترین ارز‌های دیجیتال در بازار کریپتو است. قیمت این ارز به تازگی رشد چشمگیری داشته است. سازنده شیبا اینو، توکن شیبا را به عنوان قاتل دوج کوین معرفی می‌کند و باید دید که این رمز ارز می‌تواند از دوج محبوب‌تر شود یا نه. هرچند این توکن تا کنون بسیار موفق عمل کرده است اما پیش‌بینی آینده آن کار آسانی نیست. در ادامه به بررسی این ارز می‌پردازیم

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

توکن شیبا در سال 2020 به عنوان یک میم کوین ایجاد و به بازار کریپتو معرفی شد. این میم کوین توانست رشد چشم گیری را به ثبت برساند و بسیاری از کاربران را به آیند خود امیدوار کند. شیبا رشد قیمت خود را مدیون نوساناتی است که رمز ارز دوج کوین (Dogecoin) در این مدت، به ویژه پس از حضور ایلان ماسک در برنامه «Saturday Night Live»، تجربه کرد. اگرچه بسیاری از دارندگان این توکن، در انتظار قیمت 1 دلار برای این ارز بودند اما این ارز نتوانست قیمت 1 دلار را به ثبت برساند. شیبا یک ارز بر بستر اتریوم با استاندارد ERC20 است.

در مجموع ۱کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) ارز Shiba طی راه‌اندازی رسمی آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. 50 درصد از عرضه کل شیبا در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ و با هدف تامین نقدینگی قرار گرفته است. با توجه به اینکه هیچ ‌یک از توکن‌های این پروژه نزد تیم توسعه آن نگهداری نمی‌شود و تمامی این توکن‌ها در میان جامعه این پروژه توزیع شده است، اعضای این تیم مدعی غیرمتمرکز بودن کامل این پروژه اند.

شیبا سواپ چیست؟

شیبا سواپ یک صرافی غیرمتمرکز مانند یونی سواپ است. این پلتفرم به کاربران امکان معامله بدون واسطه ارزهای دیجیتال را در بستر اتریوم می‌دهد. علاوه بر آن کاربران این پلتفرم می‌توانند با اعطای نقدینگی و استیکینگ، در قالب شیبا و دو توکن دیگر BONE وLEASH کسب سود کنند.

تاریخچه ارزدیجیتال شیبا

ری اوشی خالق شیبا اینو می‌گوید که وقتی در حال صحبت در مورد بازار کریپتوکارنسی با یکی از دوستان خود بوده است، ایده شیبا به ذهن او رسیده است. وقتی هم که آن را با دوستش مطرح کرده، وی از این طرح استقبال کرده است.

بنابراین دوست ری اوشی یک قرارداد هوشمند جفت ارز اتریوم شیبا در صرافی یونی سواپ ایجاد کرده و 10 اتر به آن واریز می‌کند. در مرحله بعد ری اوشی 50% از کل رمزارز‌های شیبا را به قرارداد هوشمند عرضه توکن منتقل می‌کند و 50% مابقی را برای توکن سوزی به یک کیف پول دیگر می‌ریزد.

بعد از این فعالیت‌ها بازار به ارزدیجیتال شیبا و خرید آن روی می‌آورد و به شدت از این ارز استقبال می‌شود. به همین دلیل قیمت آن رشد می‌کند. البته در حال حاضر ارزش این ارز نسبت به بالاترین قیمتی که داشته است، بسیار کمتر است.

ویتالیک بوترین و ارزدیجیتال شیبا

شیبا مسیر افزایش محبوبیت خود را طی کرد، تا جایی که خیلی از مردم در مورد نقشه راه آن سوال می‌کردند و درگیر این قضیه بودند. تا اینکه ری اوشی همان 50% مابقی ارزها را که پیش تر به آن اشاره شد، به کیف پول ویتالیک بوترین منتقل کرد. پرسش‌های مختلفی در مورد این حرکت وجود داشت و ری اوشی پاسخ آن‌ها را اینگونه داد:

هیچ ایده بزرگی بدون ضعف نیست. در حال حاضر ویتالیک بوترین پاشنه آشیل SHIBA INU است. توکن SHIBتا وقتی که ویتالیک بوترین ضربه‌ای وارد نکند، می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

morbit.trade
morbit.trade

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋