mona falsafi

mona falsafi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

درمان های جایگزین خشکی واژن

سوال:

آیا درمان بدون دارو برای خشکی واژن وجود دارد؟

پاسخ:

دلایل زیادی برای خشکی واژن وجود دارد . ممکن است ناشی از کاهش سطح استروژن، عفونت، داروها و موارد دیگر باشد. قبل از درمان خود، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

روان کننده های مبتنی بر آب و مرطوب کننده های واژن بسیار خوب عمل می کنند. روان کننده ها دهانه و پوشش واژن را برای چند ساعت مرطوب می کنند. اثرات کرم واژینال می تواند تا یک روز باقی بماند.

چندین کرم بدون استروژن با نسخه برای درمان خشکی واژن وجود دارد که نشان داده شده است موثر هستند. اگر راه‌حل‌های معمول مؤثر نبودند، از ارائه‌دهنده خود بخواهید که آنها را با شما در میان بگذارد.

سویا حاوی مواد گیاهی به نام ایزوفلاون است. این مواد تاثیری مشابه استروژن اما ضعیف‌تر روی بدن دارند. بنابراین، رژیم غذایی سرشار از غذاهای سویا ممکن است علائم خشکی واژن را بهبود بخشد. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. منابع یا دوز ایده آل مشخص نیست. غذاهای سویا عبارتند از توفو، شیر سویا و دانه های کامل سویا (همچنین به نام ادامام).

برخی از زنان گزارش می دهند که کرم های حاوی یام وحشی به خشکی واژن کمک می کند. با این حال، هیچ تحقیق خوبی برای حمایت از این گزارش وجود ندارد. عصاره سیب زمینی وحشی دارای فعالیت هایی شبیه به استروژن یا پروژسترون نیست. برخی از محصولات ممکن است دارای مدروکسی پروژسترون استات مصنوعی (MPA) باشند. MPA از مشتقات پروژسترون است و در داروهای ضد بارداری خوراکی نیز استفاده می شود. مانند تمام مکمل ها، محصولات حاوی MPA باید با احتیاط استفاده شوند.

برخی از زنان از کوهوش سیاه به عنوان یک مکمل غذایی برای تسکین علائم یائسگی استفاده می کنند. با این حال، مشخص نیست که آیا این گیاه به خشکی واژن کمک می کند یا خیر.

mona falsafi
mona falsafi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋