mona falsafi

mona falsafi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

درمان عفونت قارچی واژن چیست؟

 
 
  • داروهای خوراکی: فلوکونازول (دیفلوکان)، کتوکونازول (نیزورال)، ایتراکونازول (اسپورانوکس)
  • عوامل واژینال: بوتوکنازول (Femstat)، کلوتریمازول (Mycelex، Gyne-Lotrimin، FemCare)، میکونازول (Monistat-7، Femizol-M)، نیستاتین (Mycostatin)، ترکونازول (Terazol)، تیوکونازول (Vagistat-1)
  • نحوه عملکرد داروهای ضد قارچ: داروهای ضد قارچ توانایی قارچ را برای تکثیر و تشکیل غشای سلولی جدید مهار می کنند.
  • چه کسانی نباید از این داروها استفاده کنند: افراد مبتلا به آلرژیبه هر یک از مواد موجود در این محصولات نباید آنها را مصرف کنید.
  • استفاده: انتخاب دوزهای خوراکی یا واژینال به شدت عفونت قارچی، عود کننده بودن عفونت و سابقه شخصی فرد (به عنوان مثال وضعیت سیستم ایمنی، بارداری، دیابت بستگی دارد.). برخی از رژیم های دارویی ممکن است شامل درمان ترکیبی از یک عامل خوراکی و به دنبال آن استفاده واژینال از کرم یا شیاف واژینال باشد. عفونت های شدید یا مکرر ممکن است نیاز به رژیم درمانی نگهدارنده داشته باشند که توسط پزشک تجویز می شود. درمان های نگهدارنده به صورت دوره ای (به عنوان مثال، یک بار در هفته) انجام می شود.عوامل خوراکی: این داروهای تجویزی به صورت قرص یا کپسول در دسترس هستند. رژیم های درمانی مختلفی استفاده می شود. بیماران مبتلا به عفونت خفیف ممکن است فقط به یک دوز واحد یا دوزهای روزانه برای مدت کوتاهی نیاز داشته باشند. عوامل واژینال: برخی از داروهای واژینال بدون نسخه در دسترس هستند. اشکال دوز واژینال شامل شیاف ها، کرم ها یا قرص های واژینال است که همراه با اپلیکاتورهای مخصوص برای تجویز مناسب ارائه می شوند. تداخلات دارویی یا غذایی: تداخلات دارویی مهم بالینی ممکن است با کتوکونازول، فلوکونازول یا ایتراکونازول خوراکی ایجاد شود. بیماران باید با پزشک یا داروساز خود مشورت کنند که آیا در حال حاضر داروهای دیگری مصرف می کنند. آنتی اسیدها یا سایر داروهایی که اسیدیته معده را کاهش می دهند (مثلاً پپسید، تاگامت، زانتاک) ممکن است اثربخشی داروهای ضد قارچ خوراکی را کاهش دهند. عوارض جانبی رایج در درمان خوراکی شامل سرگیجه ، تب ، خارش خفیف، حالت تهوع ، طعم بد، و اسهال است . عوارض جانبی: شایع ترین عارضه جانبی که با درمان های واژینال اعمال می شود، سوزش و خارش واژن است. عوارض جانبی کمتر رایج درمان های واژینال شامل درماتیت تماسی ، تحریک، التهاب و درد در هنگام ادرار یا مقاربت است. کرم ها و شیاف ها ممکن است حاوی روغن باشند که ممکن است با تضعیف لاتکس اثر کاندوم را به خطر بیندازد.
mona falsafi
mona falsafi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋