mona falsafi

mona falsafi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیا نیاز به جراحی کمر دارید؟

 

اگر سایر درمان‌ها مؤثر نبوده و درد شما ناتوان کننده است، جراحی کمر ممکن است یک گزینه باشد.

بسیاری از افراد مبتلا به کمردرد نیز دردی دارند که به سمت پایین پا می رود. این علائم اغلب به دلیل فشرده شدن اعصاب در ستون فقرات ایجاد می شود. اعصاب ممکن است به دلایل مختلفی تحت فشار قرار گیرند، از جمله:

 
  • مشکلات دیسک دیسک ها بالشتک های لاستیکی هستند که استخوان های ستون فقرات شما را جدا می کنند. برآمدگی یا فتق دیسک گاهی اوقات می تواند خیلی به عصب نخاعی نزدیک شود. این می تواند باعث درد شود و بر نحوه عملکرد عصب تأثیر بگذارد.
  • رشد بیش از حد استخوان. استئوآرتریت می تواند منجر به رشد استخوان، که اغلب خار نامیده می شود، روی ستون فقرات شما باشد. این استخوان اضافی می تواند فضای موجود برای عبور اعصاب از سوراخ های ستون فقرات را کاهش دهد.

جراحی کمر این پا درد را بهتر از کمردرد تسکین می دهد. بسیاری از افرادی که تحت عمل جراحی کمر قرار می‌گیرند همچنان کمردرد دارند.

تعیین دقیق علت کمردرد می تواند بسیار دشوار باشد، حتی اگر آزمایش های تصویربرداری مشکلات دیسک یا خار استخوان را نشان دهد. آزمایش‌های تصویربرداری که به دلایل دیگر انجام می‌شوند، اغلب دیسک‌های برآمده یا فتق را نشان می‌دهند که هیچ علامتی ایجاد نمی‌کنند و نیازی به درمان ندارند.

انواع جراحی کمر

 

انواع مختلف جراحی کمر عبارتند از:

  • دیسککتومی این روش قسمت فتق دیسک را از بین می برد.
  • لامینکتومی این روش استخوان پشت ستون فقرات را جدا می کند تا فضای بیشتری برای نخاع و اعصاب ایجاد شود.
  • ذوب. فیوژن ستون فقرات مفاصل آرتروز را از بین می برد و اغلب از ایمپلنت های فلزی برای کمک به اتصال دائمی دو یا چند استخوان در ستون فقرات استفاده می کند.
  • دیسک های مصنوعی این دستگاه ها از پلاستیک و فلز ساخته شده اند. آنها می توانند بالشتک آسیب دیده بین دو استخوان ستون فقرات را جایگزین کنند.
mona falsafi
mona falsafi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋