mollasadrait

mollasadrait

انواع شرکتهای قابل ثبت در سوئیس

انواع شرکتهای قابل ثبت در سوئیس

انواع شرکتهایی که می توان در سوئیس به ثبت رساند :

شرکت مالکیتی یا خصوصی ( مستقل ) : متداول ترین نوع شرکت و مخصوص کسانی که می خواهند کسب و کار مربوط به خود را داشته باشند همچون فریلنسرها یا کارآفرین ها. شرط لازم برای اینکار داشتن اقامت سوئیس است.

شرکت با مسئولیت محدود : در شرکتهای مسئولیت محدود نیز حداقل یک نفر که مقیم سوئیس است باید درخواست ثبت شرکت بدهد. در شرکت های مسئولیت محدود تقریبا همه اعضا به طور یکسان در مدیریت و پیشبرد اهداف شرکت حضور دارند. برای این نوع شرکت حتما بادی در اتاق بازرگانی نیز ثبت نام نمائید. حداقل سرمایه شرکت ۱۰۰هزار فرانک سوئیس است که حداقل نیمی از آن در ابتدای تاسیس شرکت باید پرداخت شود.

شرکت سهامی عام : از مرسوم ترین شرکتهای تجاری در سوئیس است . در این نوع شرکتها یک یاز اعضا هیئت مدیره و یا مدیرعامل شرکت باید مقیم سوئیس باشند.

شرکت تابعه و ثبت شعبه برای شرکت : شرکتهایی هستند که به عنوان یک شعبه قانونی از شرکت مادر فعالیت می کنند و وابسته به واحد مرکزی هستند . اما از نطر مالی ( به عنوان مثال پرداخت مالیات ) مستقل بوده و به عنوان یک شرکت سوئیسی فعالیت می کند.

مشارکت عمومی : کاربرد این نوع شرکت زمانی است که ۲ یا چند بخواهند با هم به طور مشترک یک شرکت را اداره کنند.در این نوع مشارکت هیچ نوع سرمایه ای نیاز نیست و تنها کافیست یک نشانی و آدرس مشخص در سوئیس داشته باشید.

 

​​​​​​​

شرایط ثبت شرکت در سوئیس

همانطور که در بالا توضیح دادیم در ثبت شرکت قوانین و شرایطی وجود دارد که حتما باید از آن برخوردار باشید به عنوان مثال باید از اقامت قانونی کشور سوئیس  برخوردار باشید تا بتوانید دراین کشور شرکت خود را راه بیاندازید.

هزینه ثبت شرکت در سوئیس چقدر است ؟

یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه ویژه ای کرد بحث هزینه هاست . اگر در ابتدا بدانید که در مراحل ثبت شرکت چه هزینه هایی را باید متقبل شوید کار آسانتری در پیش خواهید داشت. مواردی که باید برای آنها هزینه کنید شامل موارد زیر است.

  • هزینه ثبت شرکت (درحدود ۶۰۰ تا ۱۵۰۰۰ فرانک سوئیس)
  • سرمایه اولیه شرکت
  • هزینه ثبت دردفتر اسناد رسمی
  • هزینه ثبت نام دولتی
  • بیمه اجباری
  • هزینه ثبت نام برای مالیات شرکت در سوئیس و مالیات افزوده بر ارزش

گرفتن اقامت در سوئیس از طریق ثبت شرکت

سوئیس از جمله کشورهایی است که به راحتی با ثبت شرکت در آن به شما اقامت نمی دهد. بنابراین اگر تنها برای گرفتن اقامت این کشور می خواهید اقدام به ثبت شرکت کنید ، باید بگوییم راه نسبتا دشواری را برگزیده اید. برای شروع می توانید اقدام به اخذ ویزای تجاری کنید . با ارائه اسناد و مدارک لازم به سفارت سوئیس می توانید ویزای تجاری را دریافت کنید .

ویزای تجاری می تواند آغاز راهی باشد که بتوانید در آینده با طی کردن اقداماتی این اقامت کوتاه مدت را به اقامت بلند مدت و دائمی برای خود و خانواده تان بدل کنید.

راه دیگری که پیش روی شماست این است که اگر می توانید با افرادی مقیم سوئیس وارد شراکت شوید و از این طریق در این کشور اقدام به سرمایه گذاری کنید. پس از گذشت مدتی با ارائه بیزینس پلن تان که طرحی طولانی مدت از سرمایه گذاری کاری شماست می توانید اقامت این کشور را بدست بیاورید.

mollasadrait
mollasadrait

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋