برای انجام ثبت برند و ثبت اختراع باید از قبل اسکن مدارک درخواستی را داشته باشید. وارد سامانه شده پس از ثبت نام، مرحله به مرحله فرمهای پیش رو را تکمیل میکنید.
در انتها نام کاربری و کد پیگیری داده شده را برای مراحل بعدی نزد خود نگه دارید.
بعد از ثبت نام اینترنتی نوبت به بررسی کارشناسان در اداره مالکیت صنعتی میرسد. اظهارنامه شما از نظر انطباق با شرایط و قوانین مندرج در قانون بررسی میشود. پس از بررسی یکی از حالتهای زیر اتفاق میافتد:
اگر تمامی الزامات قانونی رعایت شده باشد و اظهارنامه شما منطبق با قوانین باشد برند شما قابل ثبت بوده و اجازه انتشار آگهی به شما داده میشود.
ابلاغیه رفع نقص: اگر در مدارک ارسالی یا محتوای اظهارنامه شما نواقصی وجود داشته باشد با این ابلاغیه مواجه میشوید که باید برای رفع نقص اقدام کنید.
ابلاغیه رد اظهارنامه: اگر الزامات قانونی در مورد عنوان یا شکل علامت را رعایت نکرده باشید، یا خود برند یا مشابه آن قبلاً توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد، درخواست شما رد میشود.
ابلاغیه رد بخشی از اظهارنامه: اگر بعضی از کالاها و خدماتی که درخواست داده اید قابل ثبت نباشد با این ابلاغیه مواجه میشوید.
پیگیری پرونده شما تنها از طریق سامانه در بخش پیگیری اظهارنامه قابل مشاهده است. تمامی مکاتبات و پیگیریها (رفع نقص، پرداخت حق ثبت و …) از طریق همین سامانه امکان پذیر است.
مدارک لازم نیز در ابتدا باید از طریق سامانه بارگذاری شوند.
مدارک لازم برای ثبت برند:
اشخاص حقیقی و حقوقی باید مدارک مرتبط با خودشان را ارائه دهند، که کمی با یکدیگر متفاوت است.
مدارک اشخاص حقیقی:
ارائه کپی مدارک هویتی: شناسنامه و کارت ملی
ارائه کپی کارت بازرگانی: در صورتی که در نام برند از حروف لاتین استفاده کرده باشید لازم است در غیر این صورت نیازی به کارت بازرگانی نخواهد بود.
کپی از مجوز فعالیت: اشخاص با توجه به نوع فعالیتی که دارند باید مجوزی که از اداره ذیربط و نهادهای دولتی گرفته اند ارائه کنند (جواز تاسیس، پروانه ساخت، جواز کسب و …)
مدارک اشخاص حقوقی:
کپی مدارک هویتی: کارت ملی شناسنامه
کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
کپی از مجوز فعالیت: اشخاص با توجه به نوع فعالیتی که دارند باید مجوزی که از اداره ذیربط و نهادهای دولتی گرفته اند ارائه کنند (جواز تاسیس، پروانه ساخت، جواز کسب و…)
بعد از ثبت نام در سایت و تایید مدارک از سوی کارشناسان اداره دو نسخه از قرارداد به آدرس شما ارسال میگردد. شما باید هر دو نسخه را امضا کنید سپس یکی از نسخ را به همراه مدارک برابر اصل شده و فیش واریزی هزینه به آدرس مرکزی ارسال کنید.
همانطور که مشخص است ثبت برند مراحل پیچیده ای دارد که با سیاست اشتباه در روند آن امکان آسیب به کسب و کار به وجود میآید، توصیه ما این است که قبل از هر اقدامی با شماره ۰۲۱۴۱۱۷۴ سامانه ثبت شرکتها تماس گرفته و مشاوره رایگان و تخصصی بگیرید.
پاسخ ها