Mohsen Haghighi

Mohsen Haghighi

 ۳ نفر را دنبال می کند

طرز تهیه مربا ذغال اخته قرمز و خوشگل در خانه

مربا ذغال اخته(cornelian cherry jam) یک مربای ترش و شیرین و بسیار خوش رنگ میباشد. یک وعده عالی برای مصرف در صبحانه در کنار کره و خامه میباشد. همچنین به علت زیبایی و خوشمزگی ومزه خاص بر روی تزیین انواع شیرینی خامه ای و تارت مربایی استفاده میشود.

از شربت باقیمانده این مربا به عنوان شربت ذغال اخته نیز میتوان استفاده کرد.همچنین از این مربا به عنوان تزیین بر روی انواع شیرینی خامه ای و تارت مربایی استفاده مییشود. مربا ذغال اخته در ایران کمتر شناخته شده و شما میتواندی با درست کردن این مربا یک مورد خاص رابرای خانواده خود رقم بزنید.

مواد لازم 

ذغال اخته : یک کیلو گرم 

شکر : 500 گرم

طرز تهیه مربا ذغال اخته 

1. ابتدا ذغال اخته ها را شسته و اجازه میدهیم در یک پارچه تمیز خشک شوند. من معمولا هسته ذغال اخته را نمیگیرم چون باعث میود میوه از هم بپاشد و خراب شود و از زیبایی در بیاید. پی میوه را با هسته شسته و سپس  خشک میکنم.

2. در ادامه یک لایه ذغال اخته و یک لایه شکر داخل قابلمه میریزم .به همین ترتیب این کار را انجام میدهم تا تمام ذغال اخته و شکر داخل قابلمه ریخته شود. سپس این ترکیب را 10 ساعت داخل یخچال قرار میدهم .

3. پس از 10 ساعت قابلمه را از یخچال بیرن می آورم و بر روی شعله قرار میدهم.مربا آب انداخته و با آب خود ذغال اخته روی شعله مربا میپزد. بعد شعله را زیاد میکنیم تا مربا به جوش بیاید. بعد از اینکه مربا جوش آمد زیر شعله رو کم میکنیم و کف روی مربا را میگیریم. 

من همیشه یک کفگیر ب رروی قابلمه قرار میدهم تا کف ایجاد شده از قابلمه بیرون نزند.

4. در مرحله آخر بعد از 30 الی 45 دقیقه مربا به غلظت و رنگ مناسب رسیده و آماده است. اجازه میدم مربا سرد شود و سپس در یک ظرف شیشه ای تمیز و درب دار میریزم و در جای خشک و خنک نگهداری میکنم.

 

نکات مهم 

گرفتن کف روی مربا در حال جوشیدن باعث شفافا تر شدن مربا میشود

استفاده از قابلمه مسی برای تهیه مربا توصیه میشود 

قبل از درست کردن میزان ترشی ذغال اخته را بچشید اگر خیلی ترش بود میتوانید از شکر بیشتر برای تهیه مربا استفاده کنید 

مربا را دور از نور خورشید و گرما نگهداری کنید 

از قرار دان قاشق کثیف در مربا خودداری کنید 

Mohsen Haghighi
Mohsen Haghighi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋