Mohsen Haghighi

Mohsen Haghighi

 ۳ نفر را دنبال می کند

طرز تهیه شیرینی گردویی برای شب عید +10 نکته مهم و طلایی که نمیدانید

شیرینی گردویی یکی از مرسوم ترین شیرینی ها برای شب عید میباشد. کهکولا درعید نوروز و برای پذیرایی از مهمانها از شیرینی گردویی استفاه میشود. مواد اصلی تشکیل دخنده این شیرینی خوشمزه از گردوم میباشد. دارای ظاهری قهوه ای رنگ و با ترک های فراوان میباشد.

یکی از شیرینی خای مورد علاقه خود من نیزز همین شیرنی میباشد. برای همین دوست داشتم دستور پخت قدم به قدم این شیرنی را با شما به اشتراک بگذارم.

پس اگر دوست داری برای مهمانهای خودتان این شیرنی خوشمزه را بپزید و بگوییید که شیرینی دست ساز و خودتان تهیه کرده اید بهشون فخر بفروشید تا آخر مقاله همراه من باشید.

 

مواد لازم براى شيرينى گردويى :

 

 

گردوى پودر شده ١٠٠ گرم

شكر ١٥٠ گرم

سفيده تخم مرغ ٢ عدد

آرد برنج ٢٠ گرم

پودر كاكائو ١/٢ قاشق غذاخورى

بيكينگ پودر ١/٢ ق چاى خورى

وانيل ١/٢ ق چاى خورى

سركه سفيد ١ ق چاى خورى

 

طرز تهیه شیرینی گردویی:

1. ابتدا تمام مواد را داخل یک ظرف مناسب ریخته و با هم کامل مخلوط میکنیم. موادی که داشتیم مثل پودر گردو و سفیده تخم مرغ و شکر.توو این مرحله باید مواد را بطور کامل با هم هم بزنیم.

 

2. سپس قابلمه را روی گاز قرار میدهیم.حرارت متوسط و بسیار کم قرار میدهیم. در این مرحله باید مواد را سریع هم بزنیم و نگذاریم به جوش برسد. به این مرحله که قصد ما داغ کردن این مواد است داغ زنی و یا داغ زدن میگویند. معمولا بین 5 تا 7 دقیقه طول میکشد. هر دو دقیقه یک بار با انگشت چک میکنمی که مواد داغ شده باشد. 

 

3.مرحله قبل مهم ترنی مرحله بود و باعث ترک های زیبا روی شیرینی میشد. بعد از 7 دقیقه قابلمه را از روی شعله بر میداریم.به یک کاسه دیگر منقل میکنمی و بقیه مواد مثل پودر کاکائو،بیکینگ پودر و واتیل را به ظرف اضافه میکنیم.به اندازه یک قاشق چایخوری سرکه به مواد اضافه میکنم و دوباره هم میزنم.

 

4.بعد همه خمیر رو که به چسبندگی مناسب رسیده است را وارد قیف میکنم. کف سینی را کاغذ روغنی میگذارم و یا چرب میکنم. خمیر را دایراه های متوسط در کف سینی قرار میدهم.

 

5. بعد از آن سینی را وارد فر که با دمای 180 درجه تنظیم شده در زمان 10 دقیقه قرار میدهم.چون این شیرینی در حال پختن پف میکند باید با فاصله از هم قرار دهید تا در هنگام پف به هم دیگر نچسبند.

6. سپس بعد از این مدت ده دقیقه شیرینی گردویی های خوشمزه ما آماده است.اجازه بدید سینی ها سرد شود و سپس شیری نی ها را جدا کرده و در ظرف مناسب بچینید و برای مهمانهای عید نوروز تدارکات لازم را ببینید. این شیرین را با چای ایرانی نیز میتوانید میل کنید. نوش جان.

 

 

 

نکات:

همه مواد را با ترازو دیجیتالی به دقت اندازه بگیرید تا برای پخت به مشکل نخورید.
می توانید به جای کیک اسفنجی از کیک کاکائویی نیز استفاده کنید.
تیره شدن خمیر ممکن است به دلیل پودر کاکائو، دارچین و گردو باشد. البته مشکلی نداره چون وقتی داخل فر میره رنگش روشن میشه.
باید از سرکه سفید استفاده کنید زیرا سرکه قرمز بر طعم شیرین کوکی غلبه می کند.
استفاده از سرکه باعث می شود کوکی گردو به خوبی پف کند.
اگر کیسه شیرینی ندارید می توانید مواد را داخل کیسه فریزر بریزید و نوک آن را با قیچی ببرید.
سفتی خمیر باید به اندازه ای باشد که با فشار دست از نازل خارج شود.
اگر اولین بار است که کلوچه گردویی درست می کنید، ابتدا 2-3 عدد کلوچه را در فر قرار دهید، وقتی دیدید که کلوچه ها پف نکردند و ترک نکردند، می توانید یک سفیده تخم مرغ دیگر اضافه کنید.
اگر هنگام ریختن در سینی مواد شل بود کمی خرده کیک یا آرد برنج اضافه کنید و اگر سفت بود و از نازک بیرون نیامد کمی سفیده تخم مرغ اضافه کنید.
شیرینی گردویی را خیلی زود از فر خارج نکنید چون پف می کند و شوکه می کند.

منبع:سایت اشپزی mealscook

Mohsen Haghighi
Mohsen Haghighi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋