mohsen2518

mohsen2518

 ۱ نفر را دنبال می کند

بهترین رمان های که قبل مرگ باید بخوانید

نوشتن از روی کتاب ها و توصیف کلماتی که از دل نویسندگان بزرگ بیرون آمده اند، می تواند در نگاه اول دشوار و غیرممکن باشد، اما لذت نهفته ای در کشف احساسات این نویسندگان وجود دارد که دشواری و عظمت کار را تسهیل می کند. نوشتن روی کتاب و مطالعه روی کتاب همیشه جزو علایق هر عاشق کتابی بوده و هست.

در این پست قصد داریم تا شما را با چند تا بهترین رمان های ایرانی آشنا کنیم. پس اگر به دنبال خرید رمان هستید این پست را از دست ندهید.

 

۱. کِلیدَر اثر محمود دولت ­آبادی

کلیدر نام کوه زیبایی است که بین شهرهای سبزوار، نیشابور و قوچان در استان خراسان واقع شده است. جایی که تمام داستان دولت آبادی در آن روایت می شود. این رمان طولانی ترین کتاب محمود دولت آبادی است که در حدود ۳۰۰۰ صفحه و ده جلد منتشر شده است و داستان زندگی یک خانواده کرد ایرانی است که درگذشته اند.

اگر تا کنون شاهکار بلند کلیدر را نخوانده‌­اید، آن را در فهرست خواندنی‌­های خود قرار دهید.

۲. چشم­‌هایش اثر بزرگ علوی

شما با یک داستان مرموز سر و کار دارید. یک داستان ساده و یک روایت روان، به دور از توضیحات و توصیفات اضافی. کتاب چشم هایش مشهورترین اثر علویان است که در ابتدای رمان، تهران و خفقان حاکم بر آن را توصیف می کند. استاد ماکان نقاش بزرگ پس از بیش از سه سال تبعید به طرز مشکوکی درگذشت. استاد استاد ماکان نقاشی به نام چشم هایش را به جا گذاشت و این داستان تبدیل به یک راز شد.

۳. چراغ­‌ها را من خاموش می­‌کنم اثر زویا پیرزاد

پیرزاد یکی از آن نویسندگانی است که کتاب هایش بدون وقفه و با یک نفس خوانده می شود. جزئیات، توصیف دقیق همه چیز و سبک روایی پیرزاد بسیار دلنشین است. داستان رمان "چراغ ها را روشن می کنم" در دهه ۱۹۴۰ در منطقه بوارده آبادان رخ می دهد که راوی آن یک زن ارمنی به نام کلاریس آیوازیان است. کلاریس نمونه کاملی از یک زن خانه دار است که در طول زندگی اش از زندگی روزمره رنج می برد،

۴. جای خالی سُلوچ اثر محمود دولت‌آبادی

مرگان که سرش را از تخت بلند کرد، سلوچ نبود. سلوچ نیست و غیبت او تمام این کتاب را پر می کند. اکنون، مرگان با کم ترین احساس نسبت به سلوچی به پایان می رسد که او رفته است و آینده ای که با آن مواجه است به بن بست رسیده است. تعطیلات سلاخی رمانی از محمود دولت آبادی است که او در طول سه سال حبس در ذهنش پرورش داد.

 

۵. سمفونی مردگان ار عباس معروفی

شخصیت اصلی داستان شاعری جوان به نام آیدین است که گرفتار خشم پدر سنتی خود می شود. آیدین، شخصیت دوست داشتنی، جذاب و متفاوت از سمفونی مردگان، پسری روشنفکر، شاعر، بسیار فعال و رادیکال است که در خانواده ای بسیار سنتی و پدرسالار زندگی می کند که نه تنها شخصیت های داستان او را دوست دارند و تحسین می کنند، بلکه او را نیز تحسین می کنند.

mohsen2518
mohsen2518

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋