بیامو استراتژی چند انرژی را دنبال میکند.
بیامو یکی از معدود خودروسازانی است که در دوران هجوم خودروهای الکتریکی، همچنان به توسعه موتور احتراق داخلی علاقه نشان داده است. «یخن گولر»، رییس بخش خدمات مشتریان این شرکت، با قاطعیت اعلام کرد موتورهای احتراق داخلی همچنان مورد تقاضای مشتریان خواهند بود، در نتیجه تولید این پیشرانهها ادامه خواهد داشت.
اعلامیه جدید بیامو پس از رونمایی اخیر مدل iX3 منتشر شد. بی ام و iX3 نخستین محصول این شرکت است که از پلتفرم نیوکلاس (Neue Klasse) بهره میبرد. این پلتفرم طی دهههای آینده برای این شرکت نقش تعیینکنندهای خواهد داشت.
سرویس مطبوعاتی بیامو پس از اظهارات گولر به سرعت واکنش نشان داد تا این افشای خبری را کنترل کند. خودروساز آلمانی اعلام کرد سخنان گولر در مورد ادامه تولید موتور احتراق داخلی، یک شوخی بوده است. سخنگوی رسمی بیامو افزود که قصد گولر نشان دادن سرعت متفاوت توسعه فناوری موتور در کشورهای مختلف بوده است. در واقع سخنگوی بیامو خواست با ارائه یک بیانیه رسمی، اطلاعات فاش شده از درون شرکت را کماهمیت جلوه دهد.
روند گذار به خودروهای برقی در اروپا و ایالاتمتحده سریعتر از نقاط جهان پیش میرود. درحالحاضر ۲۵ درصد از خودروهایی که در اتحادیه اروپا به فروش میرسند، با منابع انرژی جایگزین کار میکنند. این آمار در ایالاتمتحده پایینتر است. با این وجود، بازار ایالاتمتحده در پذیرش خودروهای برقی و هیبریدی نسبت به بازار هند، آفریقا و آسیا پیشتاز محسوب میشود.
در سوی دیگر، اخباری دلگرمکننده برای طرفداران موتور احتراق داخلی وجود دارد. بیامو استراتژی چند انرژی را دنبال میکند. پلتفرم CLAR این شرکت بهروزرسانی شده است. این پلتفرم هم از موتورهای احتراق داخلی معمولی و هم از سیستمهای هیبریدی پشتیبانی میکند. بی ام و X7 یکی از خودروهای جدید این پلتفرم است که در کنار خودروهای برقی نیوکلاس عرضه میشود.
بنابراین همچنان تا حدود یک دهه دیگر، خودروهای بنزینی و هیبریدی را از برند بیامو خواهیم دید. محصولات بیامو در ایران توسط شرکت پرشیاخودرو به دست مشتریان میرسند. در صورت ادامهدار بودن واردات خودرو به کشور، این خودروها را نیز در مراحل بعدی واردات خودروهای خارجی در کشورمان خواهیم دید.
پاسخ ها