مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

پنجمین پرتاب آزمایشی Starship ممکن است در 22 اکتبر انجام شود

پنجمین پرتاب آزمایشی استارشیپ شاید 22 مهرماه انجام شود

پنجمین پرتاب آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس می‌تواند خیلی زودتر از انتظارات قبلی انجام شود.

ماه گذشته در گزارشی گفته شد که اداره هوانوردی فدرال (FAA) احتمالاً تا اواخر نوامبر (اوایل آذرماه) مجوز پرتاب بعدی استارشیپ را صادر نخواهد کرد. بااین‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد که استارشیپ ممکن است خیلی زودتر از موعد، یعنی یکشنبه هفته آینده (22 مهرماه)، برای پنجمین‌بار پرتاب شود.

براساس گزارش رویترز، FAA که بارها گفته است انتظار ندارد تا اواخر نوامبر درباره مجوز پرتاب استارشیپ تصمیم‌گیری کند، به‌تازگی اعلام کرده که به بررسی وضعیت مأموریت مشغول است و «زمانی که اسپیس‌ایکس تمام الزامات مجوز را برآورده کند» دراین‌باره تصمیم خواهد گرفت. در بیانیه این سازمان هیچ اشاره‌ای به بازه زمانی نوامبر نشده است.

اسپیس‌ایکس نیز اعلام کرد که پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ می‌تواند در اسرع وقت، حتی در یکشنبه 13 اکتبر، انجام شود و حالا در انتظار تأیید مقامات است.

پنجمین پرتاب آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس

پنجمین پرتاب استارشیپ

اسپیس ایکس و مدیرعامل آن، «ایلان ماسک» در هفته‌های اخیر به‌شدت از FAA انتقاد کرده‌اند و از این رگولاتور خواسته‌اند تا به بررسی مجوز پنجمین پرتاب آزمایشی استارشیپ سرعت ببخشد. اسپیس‌ایکس روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که پنجمین مأموریت آزمایشی «ممکن است به‌زودی در 13 اکتبر به فضا پرتاب شود».

اکنون یک منبع آگاه به CNBC گفته که FAA و دیگر رگولاتورها ارزیابی‌های خود را سریع‌تر انجام داده‌اند. البته این منبع می‌گوید که هر مشکلی احتمالی در این هفته می‌تواند پرتاب روز یکشنبه را لغو کند و پرتاب را تا اواخر این ماه میلادی عقب بیندازد.

چهارمین پرتاب آزمایشی استارشیپ در خردادماه امسال انجام شد؛ آن پرتاب نسبت به سه مورد قبلی موفق‌ترین بوده است، بااین‌حال اکنون اسپیس‌ایکس در پنجمین پرتاب می‌خواهد پا را فراتر بگذارد. در پرتاب آتی برای اولین‌‌بار اسپیس‌ایکس می‌خواهد از بازوهای رباتیک برج پرتاب استفاده کند تا بوستر سوپر هوی را هنگام فرود دریافت کند. البته این کار بسیار حساس است و ایلان ماسک احتمال موفقیت آن را تنها 50 درصد می‌داند. 

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋