مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

این ربات با دید 360 درجه به کودکان کمک می کند از خیابان عبور کنند

این ربات با دید 360 درجه‌ای به کودکان هنگام عبور از خیابان کمک می‌کند

این ربات دارای دید 360 درجه‌ای برای تشخیص محیط اطراف خود است.

یکی از محققان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فرزنو رباتی ساخته است که می‌تواند در عبور از خیابان به کودکان کمک کند. نمونه اولیه این ربات «CrossBot» نام دارد و دارای دید 360 درجه‌ای از محیط اطراف خود است.

«هوانس کولهنجیان» (Hovannes Kulhandjian)، دانشیار مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فرزنو، در گزارش Tech Xplore درباره رباتی که ساخته است، می‌گوید: «این [ربات] دید 360 درجه از محیط اطراف دارد. کار این دستگاه بسیار جدی است، شما باید احتمال خطای بسیار کمی داشته باشید؛ زیرا با بچه‌ها سروکار دارید.» کولهنجیان اکنون می‌خواهد پتنت این ربات را ثبت کند.

ربات برای کمک به کودکان هنگام عبور از خیابان

ساخت ربات برای کمک به کودکان هنگام عبور از خیابان

CrossBot مجهز به چندین حسگر مانند لایدار (Lidar)، میکروفون، رادار، دوربین فیلمبرداری، سیستم بلندگو و الگوریتم‌های پیشرفته است. طبق ویدیویی که از این ربات منتشر شده، CrossBot در پیاده‌رو قرار می‌گیرد، سپس درحالی‌که چراغ قرمز آن روشن است، از خط عابرپیاده به وسط خیابان می‌رود. وقتی که خودروها ایستادند و خط عابر پیاده امن شد، چراغ سبز ربات روشن می‌شود تا افراد عبور کنند.

این ربات با دید 360 درجه‌ای به کودکان هنگام عبور از خیابان کمک می‌کند

کولهنجیان می‌گوید دو دختر خردسالش را که به مدرسه می‌برد، دیده است معلم‌های آن‌ها وسط خط عابرپیاده می‌ایستند تا به دانش‌آموزان کمک کنند از خیابان عبور کنند. اینجا بود که ایده ساخت چنین رباتی به ذهنش رسید.

او می‌گوید برای کمک به همه کودکان ازجمله دختران خردسالش به این ربات اعتماد دارد و این دستگاه در خیابان‌های شهر با دقت بیش از 90 درصد می‌تواند وسایل نقلیه، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را تشخیص دهد. بااین‌حال برخی از والدین همچنان درباره عملکرد چنین رباتی نگران هستند و تعداد اندکی به آن اعتماد می‌کنند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تصادف خودروها با عابران پیاده، دومین علت مرگ کودکان زیر 14 سال است. همچنین طبق گزارش انجمن ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، سال 2022، بیش از 7500 عابرپیاده در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند. در این گزارش آمده است از سال 1981 این بالاترین رقم بوده است.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋