گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

اولین جراحی سرطان ریه رباتیک از راه دور در جهان. حذف تومور از فاصله 5 هزار کیلومتری در چین

اولین جراحی رباتیک از راه دور سرطان ریه جهان؛ برداشتن تومور از فاصله 5 هزار کیلومتری در چین

پزشکان چینی برای اولین‌بار در جهان موفق به انجام جراحی رباتیک از راه دور برای بیمار مبتلا به سرطان ریه شدند.

پزشکان چینی برای اولین‌بار در جهان موفق به انجام جراحی رباتیک از راه دور روی بیمار مبتلا به سرطان ریه شدند.

این جراحی پیشگامانه که با همکاری بیمارستانی در شمال‌غربی چین و بیمارستان قفسه سینه شانگهای انجام شد، بیش از 5 هزار کیلومتر فاصله مکانی را نادیده گرفت و پشت سر گذاشت.

این موفقیت پیشرفتی چشمگیر در زمینه استفاده از فناوری جراحی رباتیک داخلی محسوب می‌شود که محدودیت‌های فضایی و جغرافیایی را پشت سر گذاشته و امکان بهره‌مندی بیشتر بیماران از مزایای هوشمندانه فناوری را فراهم کرده است.

جراحی رباتیک سرطان ریه

جراحی رباتیک از راه دور؛ نقطه عطفی در پزشکی چین

هدایت این جراحی را پروفسور «لوو چینگ‌چوان»، کارشناس برجسته جراحی رباتیک قفسه سینه از بیمارستان قفسه سینه شانگهای، برعهده دارد.

تیم متخصص از بیمارستان شانگهای با استفاده از شبکه 5G با سرعت بالا و تأخیر کم یک ربات جراحی داخلی را در شهر کاشی از راه دور کنترل کرده و با موفقیت تومور ریه را از بدن بیمار خارج کردند. این جراحی نه‌تنها نشان‌دهنده جهشی بزرگ در فناوری پزشکی است، بلکه تمرینی عملی از بهره‌وری پزشکی و گامی مهم در مسیر توزیع عادلانه منابع پزشکی و بهبود سطح خدمات درمانی در مناطق دورافتاده به شمار می‌آید.

جراحی رباتیک سرطان ریه

در طول این جراحی، پروفسور لوو از کنسول جراحی در بیمارستان شانگهای با استفاده از یک صفحه‌نمایش سه‌بعدی و کنترلر اصلی، تصاویر لحظه‌ای از حفره سینه بیمار را مشاهده و بازوی رباتیک را با دقت بالا برای انجام عمل جراحی هدایت کرد. این جراحی یک ساعت به طول انجامید و با موفقیت به پایان رسید.

این جراحی موفق دستاورد بزرگی در زمینه همکاری‌های پزشکی بین شانگهای و سین‌کیانگ است و پیشرفت و نوآورانه‌ بودن فناوری پزشکی چین را به نمایش می‌گذارد و خدمات درمانی راحت‌تر و کارآمدتری برای بیماران در مناطق دورافتاده فراهم می‌کند.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋