مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

چند روز دیگر نسخه اسپرت تر مازراتی MC20 معرفی می شود

نسخه اسپرت‌تری از مازراتی MC20‌ تا چند روز دیگر معرفی می‌شود

ایتالیایی‌ها قصد دارند در رویداد هفته اتومبیل منتری، نسخه‌ای ویژه و اسپرت‌تر از مازراتی MC20 معرفی کنند.

مازراتی MC20‌ مدل محبوب و سوپراسپرت فعلی این شرکت ایتالیایی است. این خودرو علاوه بر نسخه استاندارد، در قالب نسخه مسابقه‌ای GT2 نیز عرضه شده است. با این حال ایتالیایی‌ها قصد دارند در رویداد هفته اتومبیل منتری، نسخه‌ای  ویژه و اسپرت‌تر از مازراتی MC20 معرفی کنند. به گفته تیم توسعه، این خودرو نسبت به نسخه استاندارد تکامل یافته است.

مازراتی نسخه جدید MC20‌ را یک خودرو فوق اسپرت می‌نامد. نکته جالب آن‌که این خودرو قابلیت استفاده در جاده‌ها را به عنوان یک مدل قانونی دارد. بنابراین بدون آن‌که ویژگی‌های مدل جاده‌ای در نسخه فوق‌اسپرت از بین بروند، شاهد بهبود کارایی خودرو در زمینه‌های مختلف هستیم. خبرنگاران انتظار دارند برخی ویژگی‌‌های ظاهری مدل GT2 نظیر گلگیرها در مدل فوق‌اسپرت MC20 به کار گرفته شوند. با این حال نمای جلو فیبرکربنی و اسپویلر پایین‌تر از نسخه مسابقه‌ای، در GT2‌ حضور ندارند و مخصوص مدل فوق‌اسپرت هستند.

ویژگی‌های مسابقه‌ای در نسخه فوق‌اسپرت مازراتی MC20‌

ترکیب ویژگی‌های نسخه استاندارد و نسخه مسابقه‌ای GT2 از مازراتی MC20، باعث خواهد شد تا برخی ویژگی‌های فنی نسخه فوق‌اسپرت با نسخه استاندارد متفاوت باشند. به طور مثال گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متوالی در نسخه فوق‌اسپرت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در گیربکس‌های متوالی برخلاف گیربکس‌های اتوماتیک، قادر نیست دنده‌ها را به سرعت عوض کنید و باید به صورت مرحله‌ای دنده‌ها را کاهش دهید. این نوع از گیربکس در خودروهای مسابقه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر تغییر گیربکس، سیستم تعلیق خودرو نیز نسبت به نسخه استاندارد ارتقا خواهد یافت و تکنیک‌های بیشتری برای شکست جریان هوا در مدل سوپراسپرت به کار گرفته خواهد شد.

مازراتی MC20‌

هر دو نسخه استاندارد و مسابقه‌ای GT2 از مازراتی MC20، به موتور شش سیلندر خورجینی Nettuno V-6 مجهز هستند. این پیشرانه حداکثر 621 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که می‌توان آن را جسورانه نامید، با این حال چنین رقمی در دنیای سوپراسپرت‌ها چندان بالا به نظر نمی‌رسد. نسخه خاصی از مازراتی MC20‌ با کد MCXtrema برای ثبت رکورد در پیست معرفی شده است که موتوری به قدرت 730 اسب‌بخار دارد. انتظار می‌رود تا موتور قوی‌تر از مدل MCXtrema، در نسخه سوپراسپرت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تاکنون دو مدل MC20 Icona و MCXtrema از سری خانواده MC20 معرفی شده‌اند. براساس اعلام خودروساز ایتالیایی، رونمایی مدل سوم در صبح روز 16 آگوست و در جریان هفته اتومبیل مونتری انجام خواهد شد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋