مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

اندروید 15 احتمالا نوار وظیفه تبلت ها را به گوشی ها می آورد

اندروید 15 احتمالاً تسکبار تبلت‌ها را به گوشی‌ها می‌آورد

نوار وظیفه در گوشی‌ها می‌تواند مولتی‌تسکینگ را بسیار آسان‌تر کند.

با توجه به محبوبیت روزافزون گوشی‌های تاشو و ظهور مجدد تبلت‌های اندرویدی، گوگل به سختی درحال بهینه‌سازی رابط کاربری اندروید برای دستگاه‌های با صفحه‌نمایش بزرگ است. به عنوان مثال، طراحی و عملکرد نوار وظیفه (Taskbar) اندروید در گوشی‌ها، از زمان اولین عرضه آن به طور قابل توجهی تغییر کرده است، اما چیزی که تغییر نکرده، دردسترس‌بودن آن است. در واقع این نوار تاکنون فقط در دستگاه‌های با صفحه نمایش بزرگ مثل تبلت‌ها وجود داشته است. بااین‌حال موضوع ذکرشده می‌تواند در نسخه بعدی اندروید 15 تغییر کند، زیرا گوگل بالاخره درحال آماده‌شدن برای آوردن نوار وظیفه به گوشی‌ها است.

تسکبار بالاخره به گوشی‌های مجهز به اندروید 15 می‌آید؟

به گزارش «اندروید آتوریتی»، تا پیش از این کاربران برای استفاده از نوار وظیفه از طریق برخی ترفندها نیاز به تغییر مقیاس صفحه یا متن‌ها داشتند. اما در بتای اندروید 15 شواهدی مشاهده شده است که شاید کاربران گوشی‌ها نیز به سبک تبلت‌ها، بالاخره به‌شکلی مناسب به تسکبار دسترسی پیدا کنند.

درحال‌حاضر نوار وظیفه اندروید هنوز در گوشی‌های غیر تاشو، غیرقابل دسترس است؛ مگر اینکه مقیاس صفحه نمایش را به صورت دستی تغییر دهید که باعث می‌شود تعامل با اپلیکیشن‌ها سخت‌تر شود. اما گوگل روی بهینه‌سازی نوار وظیفه برای صفحه‌های کوچک‌تر کار می‌کند تا برای استفاده از مزایای مولتی‌تسکینگ مجبور نباشید با تغییر مقیاس متن یا نمایشگر درگیر شوید.

نوار وظیفه احتمالی در اندروید 15

اکثر تبلت‌های اندرویدی دارای صفحه‌نمایش بزرگی هستند تا به راحتی نوار وظیفه را نمایش دهند، اما این مورد برای گوشی‌ها صدق نمی‌کند. به همین دلیل است که با انتشار دومین QPR اندروید 13، گوگل نوار وظیفه را تغییر داد تا متحرک شود؛ یعنی، فقط برای مدت کوتاهی روی صفحه ظاهر شود. نوار وظیفه جدید تبلت‌ها زمانی که کاربر انگشتش را از انتهای صفحه‌نمایش به سمت بالا می‌کشد، به طور خلاصه نشان داده می‌شود و اگر کاربر با آن تعاملی نداشته باشد، پس از چند ثانیه ناپدید می‌شود.

این قابلیت فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند، اما مولتی‌تسکینگ را نیز سخت‌تر می‌کند. اما احتمالاً گوگل قصد دارد دکمه‌ای را برای بازگرداندن سبک نوار وظیفه قدیمی در اندروید 15 اضافه کند تا این نوار ثابت باشد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋