مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

هوندا CR-V با موتور هیبریدی به ایران بازگشت

هوندا CR-V‌ با پیشرانه هیبریدی به ایران بازمی‌گردد

هوندا CR-V‌ هم‌اکنون در نسل ششم خود به سر می‌برد. این نسل از سال 2022 وارد بازار شده و تغییرات بسیاری را تجربه کرده است.

هوندا CR-V‌ در کنار تویوتا RAV4 و نیسان ایکس تریل، سه کراس‌اوور میان‌رده ژاپنی مشهور بازار ایران هستند که طی دهه 1390 در کشورمان حضور یافتند. در این بین حضور هوندا سی آر وی کمرنگ‌تر از دو کراس‌اوور دیگر بود، بااین‌حال شرکت آذیوردسال قصد دارد تا در دور جدید واردات خودرو ورق را برگرداند. این شرکت در قالب خودروهای وارداتی جانبازان، تعدادی هوندا CR-V‌ هیبریدی را وارد بازار ایران خواهد کرد. دو رقیب این خودرو یعنی تویوتا RAV4 و نیسان ایکس تریل هنوز به‌صورت جدی وارد بازار نشده‌اند، بنابراین پیش‌دستی در عرضه هوندا CR-V‌ باعث بهبود جایگاه این خودرو در بازار ایران خواهد شد.

مشخصات فنی هوندا CR-V‌ هیبریدی

کراس‌اوور CR-V‌ هم‌اکنون در نسل ششم خود به سر می‌برد. این نسل از سال 2022 وارد بازار شده است و در مقایسه با نسل پنجم، تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. همان‌گونه که اندکی قبل اشاره کردیم، هوندا سی آر وی با پیشرانه هیبریدی به بازار ایران می‌آید. پیشرانه هیبریدی این خودرو از ترکیب یک موتور بنزینی و یک موتور برقی تشکیل شده است. موتور بنزینی از نوع دو لیتری تنفس طبیعی است که حداکثر 148 اسب‌بخار قدرت و 189 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. موتور برقی نیز راندمانی معادل 184 اسب‌بخار قدرت و 335 نیوتن‌متر گشتاور دارد. راننده می‌تواند این پیشرانه را در سه حالت برقی، بنزینی یا ترکیبی فعال کند.

موتور هیبریدی

برای انتقال قدرت در هوندا CR-V‌، از جعبه دنده e-CVT استفاده شده است. کراس‌اوور میان‌رده هوندا از سیستم تمام چرخ محرک یا AWD بهره می‌برد، بنابراین قدرت و گشتاور در این خودرو به تمامی چرخ‌ها منتقل خواهد شد. شتاب صفرتاصد این خودرو به‌صورت رسمی معادل 9.5 ثانیه اعلام شده است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.7 لیتر بر صد کیلومتر خواهد بود. حداکثر سرعت قابل دستیابی با هوندا سی آر وی نیز 187 کیلومتربرساعت است. سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب به همراه ترمزهای دیسکی در چهارچرخ ازجمله دیگر مشخصه‌های فنی این خودرو هستند.

امکانات و تجهیزات

خودروهای وارداتی جانبازان با محدودیت‌های مالی کمتری روبه‌رو هستند، ازاین‌رو امکانات و تجهیزات هوندا CR-V‌ در مقایسه با خودروهای وارداتی معمولی بیشتر است. براساس کاتالوگ منتشر شده از سوی آذیوردسال، تجهیزات رفاهی و ایمنی کراس‌اوور میان‌رده هوندا شامل موارد زیر می‌شوند:

سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم پایش میزان فشار باد تایر (TPMS)، هشدار برخورد از جلو، سیستم رانندگی بین خطوط، تابلوخوان، سنسور نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، تنظیم حالت رانندگی، اتوهلد، صفحه نمایش مالتی مدیا، سیستم صوتی BOSE، نورپردازی داخلی، تریم چرمی کابین، سقف پانوراما، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، سیستم تهویه اتوماتیک و 11 کیسه هوا.

هوندا CR-V‌

قیمت هوندا سی آر وی در بازار جهانی با توجه به امکانات و تجهیزات، بین 2 الی 2.5 میلیارد تومان است. با توجه به تجربه قبلی در حوزه قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، می‌توان رقم تقریبی 3.5 میلیارد تومان را به‌عنوان قیمت هوندا CR-V‌ برای بازار ایران در نظر گرفت. با این قیمت کراس‌اوور هوندا به رقیب جدی اکستریم VX و اکستریم TXL مدیران‌خودرو تبدیل می‌شود. نیسان ایکس تریل و تویوتا RAV4 نیز درصورت واردات، رقبای هوندا CR-V‌ خواهند بود.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋