این شرکت از محتوای عمومی کاربران در اینستاگرام و فیسبوک برای آموزش مدل هوش مصنوعی مولد خود به نام «Emu» استفاده میکند.
شرکتهای بزرگ فناوری درحال تلاش برای جمعآوری داده بهمنظور آموزش مدلهای هوش مصنوعی خود هستند و بهنظر میرسد متا یک مزیت بزرگ نسبت به رقبای خود دارد. متا از عکسها و متنهای عمومی کاربران اینستاگرام و فیسبوک برای آموزش هوش مصنوعی مولد خود استفاده میکند.
براساس مصاحبه بلومبرگ با «کریس کاکس»، مدیر ارشد متا، این شرکت از محتوای عمومی کاربران در اینستاگرام و فیسبوک برای آموزش مدل هوش مصنوعی مولد متن به تصویر خود بهنام «Emu» استفاده میکند. البته محتواهای خصوصی کاربران در فرایند آموزش مورد استفاده قرار نمیگیرند. اظهارات کاکس درحالی بیان میشود که شرکتهای فناوری بزرگ برای بهدستآوردن دادهها برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی خود با یکدیگر رقابت میکنند.
مدیر ارشد متا میگوید این شرکت با دادههای خصوصی کاربران و اطلاعاتی که با دوستانشان به اشتراک میگذارند، مدل هوش مصنوعی خود را آموزش نمیدهد و تنها محتواهای عمومی مشمول این امر میشوند. کریس کاکس افزود که مدل متن به تصویر متا میتواند تصاویر باکیفیت و شگفتانگیزی تولید کند، زیرا اینستاگرام محتواهای بسیار زیادی در حوزههای متنوع دارد.
کاربران با این هوش مصنوعی خواهند توانست با تایپ کلمه «Imagine» و سپس توصیف تصویر مورد نظر خود، چهار خروجی مختلف داشته باشند.
مدلهای هوش مصنوعی باید از دادههای مختلف و بسیار زیاد تغذیه کنند و آموزش ببینند تا بتوانند خروجیهای مؤثر تولید کنند. این امر در ماههای گذشته بسیار بحثبرانگیز بوده است، زیرا تقریباً هیچ راه مشخصی وجود ندارد تا در فرایند آموزش مدلهای هوش مصنوعی، محتواهای دارای کپیرایت لحاظ نشوند.
البته به تازگی OpenAI یک ابزار جدید به نام Media Manager را معرفی کرد که در سال 2025 عرضه خواهد شد و به سازندگان و صاحبان محتوا اجازه میدهد چگونگی استفاده از محتواهایشان در آموزش هوش مصنوعی را تعیین کنند.
پاسخ ها