مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

آیا عرضه سوبارو M4 هیبریدی می تواند شرایط این خودرو را در بازار تغییر دهد؟

آیا عرضه سوبا M4 هیبریدی می‌تواند شرایط این خودرو در بازار را تغییر دهد؟

فرداموتورز قصد دارد با عرضه سوبا M4 هیبریدی، بار دیگر شانس این مینی‌ون ناکام را در بازار ایران امتحان کند.

سوبا M4 یک مینی‌ون لوکس از برند دانگ‌فنگ است که توسط فرداموتورز به بازار ایران عرضه می‌شود. نسخه درون‌سوز این مینی‌ون به‌دلیل قیمت‌گذاری غیررقابتی، عرضه محدود و عدم شناخت خریداران در بازار ایران، به‌سختی شکست خورد. تابستان سال گذشته در دیجیاتو به این موضوع پرداختیم و عوامل شکست سوبا M4 را بررسی کردیم. حال فرداموتورز قصد دارد با عرضه سوبا M4 هیبریدی، بار دیگر شانس این مینی‌ون را در بازار ایران امتحان کند.

همچنین بخوانید: تیر خلاص شورای رقابت به سوبا M4؛ افت قیمت سنگین و ضرر هنگفت خریداران

مشخصات فنی و آپشن‌های نسخه جدید ون فرداموتورز

مشخصات فنی سوبا M4 بنزینی با لاماری ایما مشابه بود، ازاین‌رو انتظار داریم که نسخه‌های هیبریدی دو خودرو نیز قوای فنی مشابهی داشته باشند. پیشرانه سوبا M4 هیبریدی از ترکیب موتور 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ و موتور برقی تشکیل شده است که مشابه آن را در لاماری ایما HEV نیز دیده بودیم. این پیشرانه حداکثر 175 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این مینی‌ون بر عهده دارد. تنها تفاوت سوبا M4 هیبریدی با لاماری ایما تابه‌اینجای کار، گیربکس‌های متفاوت دو خودرو است. مصرف سوخت ترکیبی 5.5 لیتر به‌ازای صد کیلومتر پیمایش مسیر، یکی از مزایای نصب پیشرانه هیبریدی در مینی‌ون فردا موتورز محسوب می‌شود.

سوبا M4 هیبریدی

هنوز لیست مشخصات سوبا M4 هیبریدی از سوی خودروسازی فردا اعلام نشده‌ است، بااین‌حال می‌توان به نصب برخی آپشن‌ها در این خودرو مطمئن بود. این آپشن‌ها شامل مواردی از این قبیل هستند: 8 کیسه هوای 12 نقطه‌ای، سقف پانوراما، رادار خطی، رادار نقطه کور، رادار پیشگیری از برخورد اجسام متحرک، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک با پنل مستقل ردیف عقب، نورپردازی کابین، جلوآمپر دیجیتال یکپارچه با مولتی‌مدیا، دوربین 360 درجه، سردکن و گرمکن اتوماتیک صندلی‌های ردیف اول و دوم، صندلی‌های برقی ردیف اول و دوم، ماساژور 8 نقطه‌ای راننده، اخطار برخورد از جلو، سامانه استارت/استاپ هوشمند، تنظیم ستون فرمان در چهار جهت، کروز کنترل، نوردهی کاسه چراغ‌ها در تقاطع، فناوری ELD چراغ‌ها، میز تاشو برای سرنشینان ردیف دوم، در صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا و صندلی‌های تاشوی ردیف سوم.

آیا سوبا M4 هیبریدی در بازار ایران موفق خواهد بود؟

پاسخ سؤال ابتدای این مقاله به احتمال بسیار زیاد، خیر است. کافیست ترکیب دو پارامتر کم‌طرفدار بازار خودرو ایران یعنی مینی‌ون و خودرو هیبریدی را تصور کنیم تا شکست سوبا M4 هیبریدی برای ما ملموس شود. نسخه بنزینی این خودرو درحال‌حاضر با قیمت دو میلیارد و 185 میلیون تومان توسط فرداموتورز به فروش می‌رسد. نسخه هیبریدی سوبا M4 قطعاً قیمت بالاتری خواهد داشت، درحالی‌که خرید لاماری ایما HEV از آرین‌موتور کمتر از 2 میلیارد تومان هزینه برای مشتری در بر دارد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋