مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

جزیره کیش به پایگاه واردات خودرو تبدیل می شود

جزیره کیش به پایگاه واردات خودرو تبدیل می‌شود

بندی به مصوبه دولت درخصوص واردات خودروهای تجاری اضافه شده است و ورود خودروهای تجاری به کشور تابع قوانین مناطق آزاد خواهد بود.

براساس اعلام «رحیم سرهنگی»، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، نخستین خودروی تجاری وارداتی به این جزیره وارد شده است. براساس مصوبه جدید هیئت دولت، ورود خودروهای تجاری به مناطق آزاد کشور مجاز شده. به گفته سرهنگی، با پیگیری منطقه آزاد کیش، بندی به مصوبه دولت درخصوص واردات خودروهای تجاری اضافه شده است. براساس این بند، ورود خودروهای تجاری به کشور تابع قوانین مناطق آزاد خواهد بود.

رؤیای مدیر جزیره کیش در بخش واردات خودرو

سرهنگی مدیرعامل منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: «جزیره کیش به‌عنوان نخستین منطقه از مناطق آزاد کشور توانست چند خودروی ون را به‌شکل آزمایشی وارد کند. اکنون مراحل پلاک‌‌‌گذاری اولین ون با همکاری گمرک و پلیس راهور انجام شده است. با ورود این خودرو، واردات خودرو‌‌‌های تجاری به کیش آغاز شد.»

خودروهایی نظیر ون، مینی‌ون و پیکاپ‌های سبک در دسته خودروهای تجاری قرار می‌گیرند. از صحبت‌های سرهنگی می‌توان نتیجه گرفت که اکنون تعدادی ون به جزیره کیش وارد شده‌اند. واردات خودرو به مناطق آزاد پس از آن صورت می‌گیرد که دولت تصمیم گرفت تا مناطق آزاد تجاری را به پایگاهی برای واردات خودروهای دست‌دوم تبدیل کند؛ بنابراین طی دو سال باقی‌مانده از زمان تصدی دولت سیزدهم، انبوهی از خودروهای کارکرده مناطق آزاد کشور به بازار داخلی وارد خواهند شد.

واردات خودرو

بدیهی است که برای جایگزینی خودروهای کارکرده مناطق آزاد،‌ باید خودروهای جدید به این مناطق وارد شوند. دولت نیز مصوبه مربوط به واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد را تدوین خواهد کرد. بااین‌حال، محدودیت‌های واردات خودرو برای مناطق آزاد نیز پابرجا خواهند بود؛ بنابراین ورود نسل جدید خودروهایی همچون هیوندای آزرا یا خودروهای جنسیس به مناطق آزاد امکان‌پذیر نیست.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد کیش، آیین‌نامه واردات خودرو‌‌‌های سواری، شخصی و تاکسی‌‌‌ها براساس مصوبه هیئت دولت درحال نگارش است. مدیرعامل منطقه آزاد کیش امیدوار است که درزمینه واردات خودروهای سواری نیز اولین باشد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋