مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

آمریکا تعرفه واردات برخی از کالاهای کلیدی از چین را افزایش داده است

آمریکا تعرفه واردات‌ برخی کالاهای کلیدی از چین را به‌شدت افزایش داد

‌دولت بایدن امروز تعرفه واردات برخی کالاهای کلیدی از چین را به‌شدت افزایش داد.

‌دولت بایدن تعرفه واردات برخی کالاهای کلیدی از چین را که عمدتاً به فناوری‌های مرتبط با انرژی پاک و مواد معدنی حیاتی مربوط می‌شوند، افزایش داد. تعرفه واردات خودروهای برقی چینی نیز به 100 درصد رسیده است.

دولت ایالات‌متحده تعرفه واردات برخی کالاهای کلیدی ازجمله خودروهای الکتریکی، باتری، سلول‌های خورشیدی و تراشه رایانه‌ها از چین به آمریکا را به‌طرز چشمگیری افزایش داده است.

آمریکا برای تشویق چین به حذف شیوه‌های تجاری ناعادلانه در زمینه انتقال فناوری، مالکیت معنوی و نوآوری، افزایش تعرفه‌ها را در بخش‌های استراتژیک مانند فولاد و آلومینیوم، نیمه‌هادی‌ها، خودروهای الکتریکی، باتری‌ها، مواد معدنی حیاتی، سلول‌های خورشیدی، کشتی‌ها در نظر گرفته است. در سند منتشره از سوی کاخ سفید نام جرثقیل‌ها و محصولات پزشکی نیز دیده می‌شود.

این آخرین اقدامی است که ایالات‌متحده در بحبوحه تلاش‌ها برای افزایش تولید داخلی و در عین حال تشدید تنش‌های تجاری با چین انجام داده است. در مجموع، انتظار می‌رود افزایش تعرفه‌ها سالانه حدود 18 میلیارد دلار بر واردات تأثیر بگذارد.

آمریکا تعرفه واردات‌ برخی کالاهای کلیدی از چین را به‌شدت افزایش داد

افزایش تعرفه‌ها می‌تواند تأثیری 18 میلیارد دلاری بر واردات سالیانه داشته باشد

وقتی صحبت از خودروهای الکتریکی به‌میان می‌آید، دولت بایدن تاکتیک‌های سخت‌گیرانه‌ای را در پیش می‌گیرد تا تولیدکنندگان چینی را از آمریکا خارج کند. خودروهای الکتریکی ساخت چین بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر گزینه‌ها هستند. اما با افزایش تعرفه واردات، عملاً چین نمی‌تواند به‌راحتی روی واردات خودروهای الکتریکی به ایالات‌متحده متمرکز شود. نرخ تعرفه‌ها از سطح کنونی 25 درصد، به 100 درصد افزایش یافته است.

تعرفه‌های بالاتری نیز برای واردات باتری، نیمه‌هادی و مواد معدنی حیاتی درنظر گرفته شده است. تعرفه واردات قطعات باتری و باتر‌ی‌های لیتیوم یونی از 7.5 درصد در سال جاری به 25 درصد افزایش می‌یابد. افزایش تعرفه مشابهی هم برای باتری‌های لیتیومی خودروهای غیربرقی در سال 2026 اعمال خواهد شد. تا سال 2025، نرخ تعرفه واردات نیمه‌رساناهای چینی دو برابر می‌شود و به 50 درصد خواهد رسید.

تعرفه آهنرباهای دائمی، گرافیت طبیعی و برخی مواد معدنی حیاتی دیگر نیز قرار است طی چند سال آینده از صفر به 25 درصد افزایش یابد. گرافیت در باتری‌ها، پنل‌های خورشیدی و فولادسازی استفاده می‌شود. برخی از محصولات فولادی و آلومینیومی شاهد افزایش تعرفه‌های 25 درصدی خواهند بود.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋