به گفته مدیران تپسی این سرویس قرار است با بزرگتر شدن، به عنوان یک کسبوکار مستقل به کار خود ادامه دهد.
گزارش عملکرد 6 ماهه تپسی نشان میدهد این شرکت در نیمه نخست امسال بیش از 470 میلیارد تومان درآمد داشته است. سرویس تپسی پک نیز که فعلاً در تهران خدمات ارائه میدهد در طول این مدت 600 میلیون تومان درآمد برای این شرکت حاصل کرده است.
صورتهای مالی میاندورهای حسابرسی شده تپسی، برای دوره شش ماهه نخست امسال روی کدال منتشر شد. آنطور که در این گزارش آمده است، سرویس «تپسیپک» که مدتی است فعالیت جدی خود را آغاز کرده، طی شش ماه ابتدایی امسال درآمد حدود 604 میلیون تومانی داشته است. در همین گزارش 6 ماهه، هزینه توسعه انجام شده در پروژه تپسی پک حدود 6.4 میلیارد تومان اعلام شده است.
«پک» درواقع یک سرویس ارسال بسته برنامهریزیشده است که کاربران میتوانند از چند روز قبل، روز، ساعت و آدرسهای ارسالی را در تپسی پک ثبت کرده و ارسال مرسولات خود را برنامهریزی کنند. با توجه به برنامهریزی انجامشده برای ارسال مرسوله، یک راننده به دریافت و توزیع مرسولهها تخصیص داده میشود.
نسخه پایلوت تپسی پک از مهرماه 1401 شروع به کار کرد و تقریباً از ابتدای دیماه همان سال، نسخه MVP (نسخه اولیه) آن راهاندازی شده است و جابهجایی بستهها صورت میگیرد.
«محمد مهدی صادق» معاون فنی و محصول تپسی، در گفتگویی که پیشتر با دیجیاتو داشت، کاهش 30 درصدی هزینه ارسال و رفع دغدغه کسبوکارها برای توسعه و افزایش کاربرانشان را از مزیتهای این سرویس عنوان کرده بود:
«این سرویس دو آورده اصلی برای کسبوکارهای آنلاین دارد. نخست کاهش هزینه است. استفاده از این سرویس در مقایسه با روشهای مشابه فوری ارسال بسته که تحویل در همان روز صورت میگیرد، حدود 30 درصد مزیت قیمتی دارد. همچنین نرخ سرویسدهی ما نزدیک به 100 درصد است؛ یعنی ارسالکننده مرسوله دیگر درگیر پیداکردن پیک، احتمال لغو سفر و تلاش مجدد برای ثبت درخواست نمیشود. مشتری سرویس تپسیپک مطمئن است که در یک بازه زمانی سهساعته که از پیش تعیین شده، برای دریافت و تحویل بسته به او مراجعه خواهد شد.»
سرویسی که به گفته وی درحالحاضر عملاً مجزا از تپسی است و با بزرگشدنش در ماههای آینده، بهعنوان یک کسبوکار مستقل به کار خود ادامه خواهد داد. لازم به ذکر است که تپسیپک فعلاً در شهر تهران در دسترس است، اما در آینده در سایر شهرها نیز راهاندازی خواهد شد.
پاسخ ها