تپسی علت تأخیر پیش آمده در راهاندازی سرویس مدرسه را استقبال زیاد و درخواستهای متعدد تغییر ساعت عنوان کرده است.
سرویس مدرسه تپسی امروز برای 20 درصد از دانشآموزانی که تا پیش از 29 شهریور ثبت نام کرده بودند، شروع به کار کرد. بنابر اعلام روابط عمومی تپسی، سرویسدهی به دانشآموزان تا شنبه هشت مهرماه به 50 درصد افراد ثبت نامی خواهد رسید و در ادامه تا دهم مهر افزایش پیدا خواهد کرد.
به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی تپسی، این شرکت ضمن عذرخواهی از والدین بابت تأخیر در ارائه سرویس مدرسه، استقبال بسیار زیاد و درخواستهای متعدد برای تغییر در ساعت رفت و آمد دانشآموزان را از مهمترین دلایل تأخیر در ارائه این سرویس عنوان کرد.
آنطور که روابط عمومی تپسی اعلام کرده است استقبال والدین از این سرویس به ویژه در روزهای آخر شهریور بسیار زیاد بوده و دلیل اصلی آن، کاهش قابل توجه قیمت سرویس مدرسه تپسی نسبت به سرویسهای سنتی است. در سرویسهای سنتی، سهم 30 الی 50 درصدی مدرسه و پیمانکار، فشار مضاعفی را به والدین وارد میکرد، حال آنکه حذف واسطهها در سرویس مدرسه تپسی، کاهش هزینه را برای والدین به دنبال داشته است.
تپسی علت ورود به این حوزه را، وجود مشکلات متعددی از این دست در حوزه سرویس مدارس دانست تا بتواند گامی برای تسهیل زندگی شهروندان بردارد.
این شرکت اعتقاد دارد ایجاد تحول در بخش سنتی سرویس مدارس، مانند هر تحول دیگری که طی سالهای گذشته به واسطه ورود کسب و کارهای اینترنتی در بخشهای سنتی ایجاد شده، نیازمند زمان و همراهی کاربران و ذینفعان است که منافع همه را به دنبال خواهد داشت.
تپسی با اعلام اینکه ارائه سرویس با کیفیت در حوزه سرویس مدارس را هدف خود قرار داده است، همراهی و حمایت کاربران را بزرگترین عامل موفقیت خود در این مسیر میداند:
«مشابه آنچه که در سالهای گذشته، با ورود تاکسیهای اینترنتی اتفاق افتاد و علیرغم تمام مقاومتهای موجود، این صنعت جدید توانست با همراهی کاربران، مسیر خود را باز کرده و تأثیر معناداری در تسهیل حمل و نقل درون و برون شهری مردم کشور و دریافت سرویس با کیفیت نسبت به سرویس سنتی خلق کند.»
این شرکت مدعی است علیرغم وعدههای نهادهای مسئول در حوزه سرویس مدارس مانند شهرداری تهران و تاکسیرانی برای کمک به شکلگیری این سرویس جدید و اختصاص ناوگان برای حمل و نقل دانشآموزان، در عمل هیچ اقدامی برای کمک به تامین ناوگان این سرویس انجام نگرفت و این اقدام مشروط به ارائه سرویس در اپلیکیشن متعلق به شهرداری به نام شهرزاد شد. اتفاقی که خود در اواخر ارائه سرویس، به یک چالش تبدیل و حل آن نیازمند اختصاص زمان بیشتر از سوی تیم تپسی شد.
در پایان تپسی در پاسخ به شایعات موجود در برخی محافل و رسانهها، اعلام کرد هزینه پرداخت شده توسط والدین برای سرویس مدارس، در صورت درخواست آنها بلافاصله عودت داده میشود و هیچگونه تأخیری در این بخش وجود ندارد.
همچنین، همانطور که پیش از این اعلام شده، تپسی هزینه روزهایی که سرویس به دانشآموزان ارائه نشده است را نیز به آنها بازخواهد گرداند.
پاسخ ها