mobindalir96

mobindalir96

توسط ۱ نفر دنبال می شود

دستگاه پانل بر چیست ؟

دستگاه پانل بر یکی از اعضای خانواده ماشین آلات صنایع چوب می باشد که دارای دو مدل پانل افقی اتوماتیک و پانل ام دی اف عمودی می باشد. کاترهای پانل دارای یک تیغه اره بزرگ هستند که برای برش پنل ها با اندازه های مختلف به قطعات کوچکتر استفاده می شود. استفاده از تیغه های اره مدور معمولا در انواع مختلف منجر به استفاده از کاتر پانل در طیف وسیعی از کارها می شود.

کات کن ام دی اف بهترین دستگاه برای برش با دقت بالا با نرم افزارهای مدرن است که به کاربر امکان دستیابی به بالاترین سطح کارایی و استفاده از مواد اولیه را می دهد. این دستگاه به شما کمک می کند تا قطعات را به راحتی و با دقت بالا برش دهید. صرف نظر از اینکه در چه نوع کار نجاری هستید، این دستگاه محصول مناسبی برای شماست.

 


اگر به دنبال خرید این دستگاه هستید و یا فقط می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انواع کاتر پانل افقی و عمودی و یا پانل کاتر دستی و قیمت و عملکرد هر کدام به دست آورید، با ما همراه باشید.

چگونه با دستگاه پنل کار کنیم؟


روش کار پانل بر به این صورت است که صفحات مواد اولیه روی میز این دستگاه ثابت شده و توسط یک اهرم فشار محکم می شود و سپس یک تیغه اره بر روی یک حامل در سراسر صفحات مواد اولیه حرکت داده می شود و عملیات برش مطابق با آن انجام می شود. به برنامه کامپیوتری پانل ها بر اساس نوع بارگذاری به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

برش های تابلویی که از جلوی دستگاه بارگیری می شوند و ورق های مواد اولیه از جلوی دستگاه به داخل کشیده می شوند.
برش های تابلویی که از پشت و از پشته ماشین بارگیری می شوند.


به کمک اهرم های حامل تیغه اره به کار رفته در پنل می توان محصولات مختلفی مانند بدنه کابینت آشپزخانه و چارچوب ساختمان و مواردی از این دست تولید کرد. با تنظیمات نیمه اتوماتیک، تیغه اره را می توان برای انجام کارهای مختلف در یک روز استفاده کرد، اگرچه برخی از آنها نیاز به تنظیمات دستی دارند.

دستگاه پانل افقی


یکی از انواع مختلف برش پانل افقی است. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است این دستگاه به صورت افقی قرار گرفته و تیغه آن نیز در همین حالت قرار دارد. یکی از معیارهایی که انواع این کاتر پانل را متمایز می کند، حداکثر طول ورقی است که می تواند برش دهد

 

کاترهای پانل افقی از نظر سیستم برش به دو نوع مجزا تقسیم می شوند. این دو دسته ریل هادی استوانه ای و ریل خطی مستقیم هستند. اگر بخواهیم مقایسه ای جزئی بین این دو انجام دهیم، می توان گفت که در مدل راهنمای استوانه ای سطوح صاف تری را می بینیم. همچنین از نظر طول عمر و دوام دستگاه، مدل استوانه ای از مقاومت بیشتری برخوردار است. اجزای افقی ثابت و در همه مدل ها یکسان هستند. اجزای اصلی این دستگاه عبارتند از:


تخت برش
راهنمای برش طولی
تیغه اصلی
تیغه شیار
این اجزا در اکثر مدل های پانل افقی دیده می شوند. البته دستگاه های مدرن و مدرن تر دارای قطعات اضافی و امکانات بیشتری هستند. تیغه های این دستگاه قلب دستگاه است. بدون این تیغه ها برش دقیقی وجود ندارد. همانطور که مشخص است، این تیغه ها هستند که انواع طبقه بندی پانل را تعیین می کنند. در مدل افقی تیغه اصلی و شیار هر دو در یک جهت هستند.

در ابتدا یک تیغه شکاف (با قطر کمتر) را می بینیم. این تیغه به دلیل ظرافتی که دارد برش های سطحی و کم عمق را در صفحات ایجاد می کند. تیغه بعدی که در دستگاه می بینید تیغه اصلی است. این تیغه قطری بیشتر از تیغه اول یعنی شیاردار دارد. مشخص است که کار این تیغه برش های اصلی است. میز برش در این دستگاه نقش اساسی در هدایت صفحات دارد. میزهای برش در اکثر برش های پانل افقی از فولاد ساخته شده اند.

دلیل استفاده از فولاد جلوگیری از سر خوردن و جابجایی صفحات در حین برش است. به طور کلی این دستگاه نیاز به مکان خاصی ندارد. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید صافی سطحی است که روی آن قرار گرفته است.

دستگاه پانل ایستاده


مدل عمودی یکی دیگر از انواع کاتر پانل است. از بسیاری جهات، این دستگاه شبیه همتای خود - مدل افقی است. تفاوت اصلی این دو مدل در محل قرارگیری میز برش است. در حالت عمودی همانطور که از نامش پیداست میز اصلی آن به صورت عمودی قرار می گیرد.

mobindalir96
mobindalir96

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋