Mobina_Ansari

Mobina_Ansari

مبینا انصاری | نویسنده مطالب پزشکی با منابع معتبر

آشنایی با خواص فوق‌العاده سرم ویتامین سی برای پوست

داشتن پوستی زیبا و جوان به انسان حس خوبی می‌دهد. حتی ممکن است افرادی که شما را می بینند از شما درباره روتین پوستی و اقداماتی که انجام داده اید، سوال کنند. پس به طور کلی پوست شاداب و جوان داشتن یک مزیت است که می توانید با داشتن یک برنامه مراقبت از پوست و رعایت چند نکته مناسب خود را از آن محروم نکنید. سرم ویتامین سی یکی از محصولات فوق الاده ای است که برای پوست معجزه می کند. متاسفانه این سرم در روتین پوستی مورد غفلت واقع شده است و آنچنان که باید، در روتین پوستی افراد دیده نمی شود.

این مقاله برای بررسی خواص سرم ویتامین C برای پوست نوشته شده است و به شما یادآوری خواهد کرد که پوست خود را از چه محصول مهمی محروم ساخه اید.

 

سرم ویتامین سی چیست؟

سرم های پوستی محصولاتی به شکل مایع هستند که حاوی غلظت بالایی از یک یا چند ماده موثره خاص هستند که برای پوست مفید است. سرم ویتامین سی یکی از انواع سرم صورت است که حاوی غلظت بالای از ماده موثره ویتامین سی است. ویتامین سی برای پوست خواص فوق‌العاده ای دارد اما مصرف خوراکی این ویتامین با رساندن مستقیم آن به پوست طبیعتا متفاوت است. ویتامین سینقش فوق العاده ای در پیشگیری از چین و چروک پوست و جوانی صورت دارد. در ادامه درباره خواص سرم ویتامین سی بیشتر خواهید دانست.

سرم ویتامین سی چه فوایدی برای پوست دارد؟

حال بگذارید ببینیم سرم ویتامین سی چه فایده ای دارد:

پوست را نرم و روشن می کند

سرم ویتامین C رنگدانه های پوست را محو می کند و از این طریق کمک زیادی به نرمی و روشن کردن پوست می کند.

خاصیت ضد چروک دارد

شاید بتوان گفت اصلی ترین خاصیت سرم ویتامین سی، ضد چروک بودن آن است. سرم ویتامین سی حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها، رادیکال آزاد سرگردان پوست که باعث از بین رفتن کلاژن و بافت پوست می شوند را به دام انداخته و آنها را از بین می برد. ترمیم بافت پوست کمک زیادی به جوانی پوست می کند.

اثر ضد آفتاب را چندین برابر می کند

استفاده از ضد آفتاب بعد از سرم ویتامین سی در روتین روزانه پوستی الزامیست. در صورت عدم استفاده از ضد آفتاب ممکن است پوستتان دچار سوختگی شود. اما سرم ویتنامین سی به واسطه مقادیر بالای آنتی اکسیدان می تواند تا حد زیادی اثر ضد آفتاب روی پوست را چندین برابر کند و اثر محافظتی روی پوست داشته باشد

به کلاژن سازی کمک می کند

کلاژن سازی فرآیندی همیشگی است. در واقع کلاژن و الاستین دو پروتئین اصلی موجود در پوست هستند که وظیفه استحکام و کشسانی پوست را برعهده دارند. با بالارفتن سن به تدریج تولید کلاژن کاهش پیدا می کند. سرم ویتامین سی باعث بهبود بافت و تولید کلاژن می شود که می تواند تا حد زیادی به استحکام و جوانی پوست در طول زمان کمک کند.

در محو کردن لکه های پوستی موثر است

لکه های پوستی بر اثر تجمع رنگدانه یا ملانین زیر پوست شکل میگیرد. سرم ویتامین سی با از بین بردن تجمع رنگدانه ها در قسمتی خاص می توانند به محو شدن لک های پوستی کمک شایانی بکنند.

 

نحوه مصرف سرم ویتامین سی

استفاده از سرم ویتامین سی در روتین پوستی باید قبل از مرطوب کننده باشد. پس از شستشوی صورت می توانید از تونر استفاده کنید و سپس از سرم ویتامین سی روی پوست خود بهره بگیرید. یادتان نرود که در روتین پوستی روزانه پس از سرم ویتامین سی، کرم ضد آفتاب بزنید.

سوالات متداول

در این قسمت برخی از سوالات متداول درباره مصرف سرم ویتامین سی را مطرح کرده و به آن پاسخ خواهیم داد.

آیا همه افراد می توانند از سرم ویتامین سی استفاده کنند؟

بله. همه افراد با هر نوع پوستی می توانند از سرم ویتامین سی استفاده کنند. سرم های ویتامین سی برای هر کسی با هر نوع پوستی از پوست چرب تا پوست خشک قابل استفاده است. البته کسانی که پوست حساس دارند باید در مصرف سرم ویتامین C احتیاط کنند.

سرم ویتامین سی را چند وقت مصرف کنیم؟

سرم ویتامین سی را می توانید تا روزی دوبار به روی صورت خود بزنید. این محصول در روتین روزانه پوستی قرار دارد و می توانید هر روز از آن استفاده کنید.

کلام آخر

برای اینکه پوست زیبایی داشته باشید به جز داشتن روتین مراقبت از پوست نیاز است نکاتی را مانند عدم قرارگیری در معرض نور خورشید را به خاطر بپارید. حتی نور مانیتور نیز حاوی پرتو فرابنفش است و اگر در محیط بسته ولی در مقابل مانیتور قرار دارید بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

منبع: https://lafarrerr.com/blog/vitamin-c-serum-benefits

Mobina_Ansari
Mobina_Ansari مبینا انصاری | نویسنده مطالب پزشکی با منابع معتبر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋