Mobina_Ansari

Mobina_Ansari

مبینا انصاری | نویسنده مطالب پزشکی با منابع معتبر

روش‌های جادویی برای رشد سریع مو!

داشتن موی بلند و درخشان می تواند تاثیر بسزایی بر زیبایی افراد داشته باشد، از همین رو افرادی که موی آنها رشد کمی دارد یا با مشکلاتی نظیر کم پشتی یا وز شدن مو دست و پنجه نرم می کنند، به دنبال راهکاری برای رشد سریع موها و نرمی و زیبایی موهای خود هستند.

در این مقاله با روش های معجره آسا و فوق العاده رشد سریع مو آشنا خواهید شد. اگر شما هم دوست دارید درباره این موضوع و روش های آن بیشتر بدانید و با روش های آن آشنا شوید، به هیچ عنوان ادامه مقاله را از دست ندهید.

به طور متوسط موی انسان در سال بیش از 14 سانتی متر رشد را تجربه می کند. بسته به عوامل مختلف می تواند سرعت رشد کمتر یا بیشتر باشد. ژنتیک امر بسیار مهمی در رشد مو است، اما مصرف برخی مواد غذایی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و استفاده از برخی تکنیک ها می تواند سرعت رشد موهای شما را به حد قابل توجهی افزایش دهد.

 

 
1) رژیم غذایی مناسب داشته باشید

سلامت موی انسان، از سلامت بدن جدا نیست. همان‌گونه که برای سوخت و ساز بدن و سلامت آن نیاز به مصرف مواد غذایی سالم و مناسب دارید، موی شما نیز برای سلامت نیاز به تغذیه دارد. با مصرف سبزیجات و پروتئین می توانید موی خود را سالم نگه دارید. پس همیشه به دنبال استفاده از روش های فرعی مانند ماسک مو و کراتینه و... نباشید. گاهی علت عدم سلامت موهایتان را باید رژیم غذایی خود جستجو کنید. لازم به ذکر است که کراتین در واقع نوعی پروتئین است، پس مصرف پروتئین می تواند نقش موثری در رشد و سلامت موها داشته باشد.

2) پوست سر خود را ماساژ دهید

یکی از کارهای بسیار خوبی که برای افزایش سرعت رشد موهایتان می توانید انجام دهید ماساژ دادن سر و پوست سر است. این کار به افزایش جریان خون در این ناحیه کمک می کند. با افزایش سرعت و جریان خون در سر، موها سوخت و مواد معدنی بیشتری دریافت می کنند و در نتیجه موهای شاداب و با رشد بیشتری خواهید داشت.


می توانید از روغن های مفید مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل برای ماساژ پوست سر استفاده کنید تا علاوه بر فوایدی که در قسمت قبل گفته شد، رطوبت موردنیاز موهای خود را نیز ترمیم کنید. یادتان نرود که مویی که سلامت مو شرط اصلی رشد سریع مو است و تمام کارهایی که در این مقاله گفته شده و در ادامه خواهم گفت برای افزایش سلامت موهای شماست. یکی از مهمترین معیارهای سلامت مو، رطوبت و آبرسانی مو است که می توان با ماساژ پوست سر با این روغن ها به نتیجه دلخواه رسید.

 


3) موخوره را برطرف کنید

موخوره مانند آفت عمل می کند و می تواند جلوی رشد موهای شما را تا حد زیادی بگیرد. برای درمان و پیشگیری از موخوره چاره ای جز کواه کردن موها نیست. به طور میانگین هر 3 ماه یکبار نوک موها را کوتاه کنید تا به موخوره مبتلا نشوید. نگران نباشید این کوتاه کردن نوک موها به هیچ عنوان جلوی رشد موهایتان را نمیگیرد و موهایتان بیشتر نیز رشد خواهد کرد.

4) استرس خود را کنترل کرده و کاهش دهید

استرس و اضطراب می تواند روی تمام ارگان‌های بدن بدن تاثیر بگذارید. موهای شما نیز از این قضیه مستثنا نیست. استرس می تواند سبب ریزش مو شود و جلوی رشد موهایتان را بگیرد. زمانی که شما دچار استرس و اضطراب هستید، هورمون های مرتبط با استرس در بدنتان ترشح می شود. اغلب این هورمونها روی موها تاثیر منفی می گذارد و در چرخه رشد مو اختلال ایجاد می کند. پس سعی کنید استرس خود را تا حد امکان کاهش دهید.

5) هر روز موهای خود را نشوئید

شستن موها در اغلب اوقات باعث می شود چربی های طبیعی مو که برای سلامت مو لازم و ضروری است از بین برود. البته این مواد دوباره تولید می شوند، اما شستن زیاد موها به مرور زمان سبب خشکی مو می شود. خشکی مو یکی از دلایل ریزش مو و کاهش رشد آن است.

6) از شامپوهای مناسب استفاده نمایید

شامپوها امروزه برای انواع مو ساخته می شود. موهای خشک، چرب و معمولی. شامپو ضد شوره نیز برای کسانی که دچار شوره سر و یا بیماری های پوستی نظیر درماتیت سبوره هستند نیز تولید شده و به کار گرفته می شود. پیشنهاد می شود نوع موی خود را شناخته و متناسب با آن اقدام به تهیه شامپوی موردنظر خود کنید. اگر برای مثال موی خشکی دارید و از شامپو مخصوص موهای چرب استفاده کنید خشکی موهایتان به شدت افزایش پیدا خواهد شد. پس هنگا خرید شامپو، به نواع و جنس موهایتان دقت نمایید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را  با بهترین روش های افزایش رشد سریع مو  آشنا کنم. البته روش های دیگری نیز در افزایش رشد مو موثر است. امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.
نویسنده: مبینا انصاری

Mobina_Ansari
Mobina_Ansari مبینا انصاری | نویسنده مطالب پزشکی با منابع معتبر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋