mobilesabz

mobilesabz

برند شیائومی را بیشتر بشناسید.

در این چند سال اخیر اگر دقت کرده باشید، نام برند شیائومی را بیشتر از هر برند دیگری شنیده‌اید. این برند رشد عجیب و بی سابقه‌ای در طراحی و تولید انواع محصولاتش داشته است. محصولات این برند تنوع بسیار زیاد و کیفیت خیلی بالایی دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی برند شیائومی بپردازیم تا بیشتر با کمپانی شیائومی آشنا شوید.

بنیان گذار این کمپانی لی جون فردی 46 ساله است که در شرق کشور چین متولد شده است و در دانشگاه wuhan در رشته علوم کامپیوتری تحصیل کرده است. او در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در سال 2013 گفته بود که کتابی به اسم آتش در دره را خوانده و شیفته شخصیت اسیو جابز شده است. کتاب آتش در دره محتوایی در رابطه با تولد و شروع صنعت و دنیای کامپیوترها دارد. همین امر سبب شده است که تصمیم به تاسیس شرکتی تراز اول را بگیرد.

لی جون در سال 1992 دقیقا یک سال بعد از اینکه فارغ التحصیل شد، استخدام یک شرکت نرم افزاری با نام Kingsoft شد و به اندازه‌ای در کارش پیشرفت داشت که به سِمَت مدیر عاملی دست پیدا کرد و تا سال 2007 در آن شرکت مشغول به کار بود.

لی جون شیائومی

در همان زمان برای خودش یک فروشگاه آنلاین کتاب به نام  joyo.com راه اندازی کرد. جالب است بدانید که آمازون در سال 2004 همان فروشگاه آنلاین را از لی جون به مبلغ 75 میلیون دلار خرید. پس از اینکه شرکت Kingsoft را ترک کرد، به یک فرشته سرمایه گذار تبدیل شد. بعد از آن در پلتفرم گیمینگ چینی yy و شرکت موبایل-اینترنتی (UCWeb)سرمایه گذاری کرد و در نهایت در آوریل 2010 کمپانی شیائومی را راه اندازی نمود. البته نا گفته نماند که هفت نفر دیگر همراه لی جون بوده‌اند.

حتما بخوانید:

هر آن‌چه باید درباره‌ی دستبندهای شیائومی بدانید

Xiaomi یک کمپانی خصوصی‌ست که دفتر مرکزی آن در شهر پکن کشور چین واقع شده است. این برند یکی از بزرگترین و قدرتمندترین برندهایی است که در طراحی و تولید لوازم الکترونیکی فعالیت دارد. البته باید بگوییم که زمینه اصلی فعالیت این برند طراحی و فروش گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی گوشی است. لغت شیائومی در زبان چینی معنی برنج کوچک را دارد. همچنین شایان ذکر است که گفته شود سابقه فعالیت این برند چندان زیاد نیست و باید بدانید که اولین گوشی هوشمند شیائومی در سال 2011 وارد بازار چین شد.

همانطوری که در بالاتر گفتیم، این روزها در زمان خرید گوشی و لوازم جانبی گوشی، محصولات برند شیائومی را در هر فروشگاهی خواهید دید. بنابراین واضح و بدیهی است که بگوییم این برند سهم زیادی از بازار چین و دنیا را از آن خود کرده است. بنابراین فوربز اعلام کرده است که لی جون در لیست فهرست ثروتمندترین مردان چین در ردیف 23 قرار دارد. در حال حاضر شیائومی علاوه بر طراحی و تولید گوشی و لوازم جانبی، به طراحی تلویزیون ‌های هوشمند هم پرداخته است.

دلیل موفقیت شیائومی

مهمترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که برند شیائومی در نظر دارد، پشتیبانی نرم افزار سطح بالا از اسمارت فون‌هایی است که تولید می‌کند. همین موضوع باعث شده است که رضایت مخاطبانش را بدست آورد. همچنین باید بگوییم که بیشتر محصولات شیائومی در دوره‌های زمانی مشخصی به روز رسانی نرم افزار دریافت می‌کند. نکته قابل توجه در مورد برند شیائومی این است که بدانید، در زمینه به روز رسانی‌هاینرم افزاری به اندازه‌ای قدرتمند است که برای سایر اسمارت فون‌ها رام نیز منتشر می‌کند.

لی راز موفقیت برند شیائومی را در حفظ کیفیت و قیمت بسیار مناسب آن می‌داند و معتقد است که برندهای سامسونگ و اپل با در نظر گرفتن حاشیه سود بر روی محصولاتشان در حق مشتریان خود اجحاف می‌کنند.

رابط کاربری سفارشی شیائومی

 

شیائومی اندرویدی که برای کاربران خود در نظر دارد با اندروید خالص گوگل کاملا فرق دارد. از طرفی لازم است بدانید که پوسته‌ای به نام MIUI بر روی این پلتفرم نرم افزای جای دارد.

MIUI همان امکانی است که باعث شد برند شیائومی معروف شود، زیرا این کمپانی یکی از بزرگترین تولید‌کننده‌های رام‌های اندرویدی است که این رابط کاربری با انواع نسخه‌های مختلف در گوشی‌ها و تبلت های این برند به چشم می‌خورد. در واقع این امکان معنای دیگری از سیستم عامل اندروید است که امکانات و ویژگی‌های جدیدی در ظاهر سیستم عامل بوجود آورده است.

جالب است بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی از امکانات و امنیت سیستم عامل خوبی برخوردار است. بیشترین فروش گوشی‌های شیائومی در سال 2017 در دهه سوم در بازار هند نسبت به سال قبل خود 80 درصد افزایش داشته است.

محصولات شیائومی

محصولات شیائومی

امروزه شیائومی تنوع محصولاتش به اندازه‌ای زیاد شده است که هر چیزی از ستاپ باکس گرفته تا پلوپز این برند طراحی و تولید می‌کند. اگر سری به فروشگاه‌های آنلاین شیائومی بیاندازید متوجه منظور ما خواهید شد.

با این حال باید بگوییم که دلیل اصلی موفقیت برند شیائومی و رشد روز افزون این برند، این است که محصولات آن در عین حالی که قیمت کاملا مطلوبی دارد، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. تا به امروز اگر شما هم تنها یکی از محصولات این برند را از نزدید دیده باشید و مورد بررسی قرار داده باشید، قطعا با حرف ما موافق خواهید بود. پاوربانک‌های شیائومی، اسپیکرها و هندزفری‌های این برند سهم زیادی از بازار را از آن خود کرده‌اند و هر فردی در زمان خرید هر یک از این محصولات به دنبال برند شیائومی هستند. کمپانی شیائومی در زمان طراحی و ساخت محصولاتش به ارگونومیک بودن آن توجه بسیار زیادی دارد و یکی دیگر از دلایل اینکه این برند طرفداران زیادی دارد، همین موضوع است.

 

 

mobilesabz
mobilesabz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋