mobilesabz

mobilesabz

کمپانی اپل از ویژگی‌های جدید اپل واچ خود رونمایی کرد

اپل اخیرا یک ویژگی کاملا جدیدی به سیستم عامل خود افزوده است که افراد معلول راحت‌تر و بهتر با گجت‌های اپلی همچون اپل واچ کار کنند.

در 20 می یا همان 30 خرداد 1400 اپل از این قابلیت جدید خود برای تمامی گجت‌های هوشمندش همچون اپل واچ رونمایی کرد که مهمترین بخش آن به افراد معلول اختصاص داشت. از این تاریخ به بعد مخاطبان و دوست داران اپل می‌توانند با استفاده از این زبان جدید که مختص ناشنوایان و کم شنوایان است با بخش مشتریان و همچننی apple care ارتباط برقرار کنند که با کمک مرورگرهای وب این امکانات در دسترس است.

اپل واچ

همچنین ذکر این نکته ضروری‌ست که به روز رسانی‌های نرم افزار در آخر امسال برای iOS، آیپد اواس و watchOS عرضه می‌شود. این بروز رسانی ها Assistive Touch، پشتیبانی از سمعک، VoiceOver و صداهای پس زمینه را برای کاربران فراهم می‌کند. مدیر عامل اپل، تیم کوک در توییتی اعلام کرده است که ما اعتقاد داریم که تمامی افراد باید در دنیا از ابزارهای لازم استفاده کنند. دسترسی یکی از اساسی ترین حق‌های هر فردی است که ما همیشه در تلاشیم مرزهای را جا به جا کنیم، تا تمامی افراد توانایی استفاده از ابزارهای جدید را یاد داشته باشند و به هم متصل شوند.

حتما بخوانید:

بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch Fit

یکی از جدیدترین سرویس‌های sign time نخستین بار در آمریکا، انگلستان، فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. امکان دسترسی به مترجم از راه دور برای زبان اشاره امریکایی، انگلیسی و فرانسه را برای کاربر فراهم کرده است. دوست داران اپل از این سرویس در فروشگاه‌های اپل به منظور رزرو وقت می‌توانند استفاده کنند که همین موضوع باعث می‌شود که از عواقب و سوتفاهم بعدی کاربران جلوگیری شود. باید بگوییم اپل خواسته با عرضه این سرویس برای کاربران کم شنوا، ناشنوا و دیگر افرادی دارای معلولیت کار کردن با گجت‌ها را راحت‌تر کند و این کار اپل کاملا قابل تحسین است.

از طرفی افرادی که از اختلال در اندام رنج می‌برند، می‌توانند از قابلیت Assistive Touch  در watchOS  استفاده کنند تا آن‌ها بتوانند بدون لمس گجت‌های هوشمند اپل استفاده کنند.

قابلیت Assistive Touch  در watchOS 

توجه داشته باشید که این امکانات هنوز مشخص نشده است که کدام نسل از اپل‌ واچ‌ها آن را می‎توانند پشتیبانی کنند. اما کمپانی اپل اعلام کرده است که اپل واچ توانایی تشخیص حرکت عضلات و فعالیت تاندون را با استفاده از سنسورهای داخلی تشخیص دهد. جالب‌تر از همه این است که بدانید مکان نمای را می‌توان بر روی صفحه نمایش مشاهده و کنترل کرد. همچنین کاربر به راحتی می‌تواند به تماس‌های ورودی خود جواب دهد و به نوتیفیکیشن‌ها دسترسی پیدا کند. همچنین باید بگوییم که همه‌ی این کارهایی که گفتیم با استفاده از حرکات دست انجام می‌شود.

آیپد اواس امروزه از دستگاه‌های ردیابی چشم ثالث پشتیبانی می‌کند و همین امکان به افرادی که توانایی حرکتی کمی دارند، اجازه می‌دهد تا مکان نما را تنها با نگاه خود  حرکت دهد. زمانی که تماس چشمی را ثابت نگه دارد، به جای ضربه زدن به صفحه نمایشگر می‌توانند اقداماتی که می‌خواهند را انجام دهند.

حتما بخوانید:

هر آن‌چه باید درباره‌ی دستبندهای شیائومی بدانید

قابلیت دیگری با نام  VoiceOver  امکان خواندن محتوا را فراهم می‌کند. با توجه به حرف‌های کمپانی اپل این امکان برای افراد فراهم می‌شود تا جدول‌های موجود در عکس‌ها مثل جملات سطر و ستون و ... را به راحتی بخوانند. همچنین هیجان‌ انگیز ترین بخش این است که می‌توانید از قابلیت markup در جزئیات تصاویر استفاده کنید.

اپل سعی دارد تا با پشتیبانی از سمعک‌های چند جهته، برنامه دستگاه‌های شنیداری Made for iPhone را توسعه دهد. توجه داشته باشید که کاربران قادرند نتیجه تست شنوایی خود را در Headphone Accommodations آپلود کنند. همچنین نحوه عملکرد صدا را هم بیشتر تقویت می‌کند و فرکانس‌های متفاوتی را می‌تواند تنظیم می‌کند.

قابلیت جدید apple watch

برند اپل برای آن دسته از افرادی که دارای neurodiverse و یا بهتر است بگوییم از تفاوت‌های ذهنی و روانی برخوردار هستند (یعنی تمامی افرادی که اوتیسم، اختلال کم توجهی و دیگر چالش‌های روانشناختی ) Sounds را ارائه می‌کند که توانایی ترکیب شدن با صداهای صوتی و سیستمی دیگر را دارد. توانایی پنهان کردن صداهای منحرف و آزار دهنده و صداهای خاصی مثل صدای اقیانوس، تعادل و باران را پخش کنند.

از مهمترین ویژگی‌های برنامه ریزی شده که قرار است تا آخر امسال اپل از آن رو نمایی کند صداهایی همچون کلیک یا پاپ به جاس استفاده از دکمه های فیزیکی است. جالب‌تر از همه اینکه می‌توان تنظیمات اندازه صفحه نمایش را می‌توان سفارشی سازی کرد. امروزه اکثر شرکت‌ها در حال توسعه و پیشرفت هستند اما برند اپل با افراد کم توان و معلول توجه بیشتری نشان داد که این خود قابل تحسین و تقدیر است. زیرا این فناوری است که می‌تواند زندگی را برای هر فردی ساده و آسان کند.

 

mobilesabz
mobilesabz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋