mobilesabz

mobilesabz

ویژگی Lossless برای سرویس اپل موزیک معرفی شد

بعد از مدت ها خبر و شایعه بالاخره امروز راس ساعت 17.30 دقیقه به وقت تهران شرکت اپل خبر اضافه شدن ویژگی Lossless به سرویس اپل موزیک را روی سایت خود منتشر کرد.

اما این تنها سورپرایز این خبر نیوده و قرار است ویژگی Spatial Audio به کمک Dolby Atmos به این سرویس بی نظیر اضاف بشن؛ کوپرتینویی ها در بیانیه خبری خود اعلام کردند که امکان گوش دادن به 75 میلیون موسیقی در اپل موزیک با کیفیت Lossless تا پایان سال ممکن خواهد شد و برای شروع، 20 میلیون موسیقی با این کیفیت در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

طبق مکاتبه ای که اپل با وب سایت ورج داشته، مشخص شد که ویژگی Lossless Audio فقط به صورت اختصاصی برای سرویس اپل موزیک خواهد بود؛

کاربران برای استفاده از این ویژگی باید اشتراک آن را تهیه کنند تا بتوانند موسیقی با کیفیت Lossless را گوش بدهند.

موزیک های خریداری شده از iTunes شامل کیفیت Lossless نخواهند بود، اگه قبلا موزیک یا آلبومی رو خریداری کرده اید با همان کیفیت قبل قابل پخش خواهد بود.

نحوه فعال کردن Lossless

جهت فعال کردن این ویژگی خفن، کاربران اپل موزیک باید از آخرین نسخه iTunes استفاده کنند، برای فعال کردن باید از طریق مسیر اپلیکیشن Settings > Music > Audio Quality این ویژگی را فعال کنند.

 

Lossless Audio با کیفیت پایه CD در اپل موزیک همراه است که به طور دقیق تر، موزیک های 16 بیتی و در حالت 44.1 کیلوهرتز هستند.

در بهترین حالت روی دستگاه های اپلی هم به 24 بیتی روی 48 کیلوهرتز می رسد. برای دسترسی به حالت 24 بیتی روی 192 کیلوهرتز که بالاترین کیفیت خواهد بود، باید حتما تجهیزاتی مثل یک DAC به دستگاه اپل خود متصل کنید تا بتونید از این کیفیت بی نظیر بهره‌مند شوید.

نحوه فعال کردن دو ویژگی دیگر

برای استفاده از ویژگی Spatial Audio باید از ایرپادز پرو، ایزپادز ورژن 2 و ایرپادز مکس و یا هدفون های جدید بیتس که از چیپ های H1 و W1 بهره می برند، داشته باشید.

Spatial Audio همچنین به صورت پیش فرض روی بلندگوی آیفون ها، آیپد ها و مک های که اخیرا به بازار عرضه شده اند روشن خواهد بود.

اما برای استفاده روی هدفون ها باید مسیر  Settings > Music > Audio بروید و گزینه Dolby Atmos را بر روی  Always On قرار دهید.

به طور کلی ویژگی Spatial Audio با بسیاری از دستگاه هایی که اپل در چند عرضه کرده است، سازگاری دارد.

هندزفری ایرپادز ورژن 2

با اعلام این خبر انقلابی در صنعت موسیقی ایجاد شده است و ویژگی Lossless Audio که اولین بار اپل موزیک از آن استفاده خواهد کرد، درحال تبدیل شدن به استاندارد جدید در بین سرویس های استریم موسیقی است.

آمازون نیز بعد اعلام خبر وب سایت اپل و پشتیبانی از ویژگی Lossless Audio، رسما اعلام کرد که سرویس Amazon Music HD را به صورت رایگان برای مشترکین Amazon Music Unlimited فعال خواهد کرد.

اسپاتیفای هم قبلا اعلام کرده بود که تا پایان سال جاری، موسیقی با کیفیت HiFi را اضافه خواهد کرد.

در نهایت سرویس Tidal هم ویژگی مشابه را به اسم Tidal Masters رائه خواهد کرد که موسیقی با رزولوشن بالای 96کیلوهرتز / 24 بیتی پخش کند.

هزینه اشتراک اپل موزیک بسیار پایین می باشد و قرار نیست شما هزینه اضافی بابت آن پرداخت کنید؛ هزینه ماهیانه این سرویس بین 10 تا 5 دلار را به صورت دانشجویی که شما می توانید آنرا خیلی راحت پرداخت کنید.

پیشنهاد میشه مطالعه کنید:

 بررسی جدیدترین هندزفری اپل

نظر شما در مورد ویژگی هایی جدید سرویس اپل موزیک چیست؟

در صورت تمایل شما می توانید از پیج اینستاگرام ماهم دیدن کنید.

 

mobilesabz
mobilesabz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋