mobilesabz

mobilesabz

بررسی ساعت هوشمند هوآوی Watch Fit

بررسی دست بند سلامتی

امروز قصد دارم تا  ساعت هوشمند Watch Fit از شرکت هوآوی را برای شما بررسی کنم که با تموم گجت های پوشیدنی فرق دارد.

محصول جدید شرکت هوآوی در حقیقت هم یک اسمارت واچ است و هم یک اسمارت بند یعنی از نظر طراحی شباهت زیادی به مچ بند های سلامت هوآوی دارد ولی از نظر کارایی شباهت هایی به ساعت های هوشمند نیز دارد.

اگر دوست دارید ببنید محصول جدید هوآوی چه قابلیت هایی دارد و چه نکات مثبت و منفی دارد در ادامه همراه من باشید.

 

طراحی Watch Fit

در نگاه اول به ساعت هوشمند Watch Fit اولین چیزی که در ذهنتان تداعی می‌شود، ساعت اپل واچ است.

از نظر صفحه نمایش در قاب جلو شباهت زیادی به اپل واچ دارد اما Watch Fit از صفحه نمایشی باریک‌تر و کشیده تری بهره می برد.

ضخامت صفحه نمایش Watch Fit فقط 10.7 میلی‌متر است و وزن خالص ساعت بدون بند 21 گرم می باشد.

در بحث ضخامت و وزن، این گجت بسیار عالی عمل کرده و باریک و سبک به نظر می‌آید که این اولین نکته مثبت این محصول هست.

یکی از کارهای هوشمندانه هوآیی در طراحی صفحه نمایش Watch Fit این است که این صفحه نمایش به صورت تخت طراحی نشده و با کمی انحنا سبب شده تا ساعت بهتر روی مچ شما قرار بگیره و با شکل مچ هماهنگ تر به نظر برسه.

بند  مچ بند هوشمند از پلیمر ساخته می شود و در رنگ های رز گلد، مشکی، نقره ای به بازار عرضه میشه؛ صفحه نمایش و حاشیه اون به همراه قاب پشتی دستگاه کاملا به رنگ مشکی هستند و برای تعویض رنگ ساعت تنها کافی است که فریم دور آن تعویض کنید.

بندها به وسیله دو پین به قاب دستگاه متصل میشن و  بندها به راحتی از دستگاه جدا میشن من در اینجا رنگ نقره ای رو  دارم که بسیار چشم نواز هست. این بندها از جنس سلیکون هستن و بسیار نرم و تقریبا ضد حساسیت می باشند.

تنها یک کلید مکانیکی بر روی بدنه دستگاه در سمت راست تعبیه شده است که از این کلید برای رفتن به برخی از منو‌ها و بازگشت به صفحه اصلی به کار می‌رود.

بالای کلید مکانیکی یک میکروفون بکار گرفته شده است تا بتوانید با دستیار صوتی ارتباط برقرار کنید. البته این بدان معنا نیست که شما بتوانید با این ساعت به تماس های خود پاسخ دهید.

صفحه نمایش

این محصول از صفحه نمایشی با اندازه 1.64 اینچ و رزولویشن 456*280 پیکسل بهره می برد؛ پنل این صفحه نمایش از نوع امولد هست که کیفیت بی نظیری دارد.

این محصول رنگ‌هارو به خوبی نمایش میده و روشنایی خیلی خوبی داره.

یکی از ویژگی‌هایی که صفحه نمایش این گجت‌ها باید داشته باشه این هست که در محیط های باز خوانایی خوبی داشته باشه که Watch Fit در این جا کاملا نمره قبولی را دریافت می‌کند.

در تستی که ما داشتیم در زیر نور مستقیم آفتاب محتوای صفحه نمایش به خوبی قابل مشاهده بود و مشکلی از این نظر وجود نداشت.

نرم‌افزار

در بخش نرم‌افزار این دستبند هوشمند _ ساعت درکل از چندین قسمت تشکیل شده است:

بخش اول نرم‌افزار این محصول رو صفحه نمایش اون تشکیل میده که در حقیقت واچ فیس است و می‌توانید با نگه داشتن انگشت روی این صفحه به واچ فیس‌های مختلف دیگر دسترسی پیدا کنید که تعداد زیادی از این واچ فیس ها وجود دارند.

بخش دوم با کشیدن انگشت به چپ یا راست روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود که در حقیقت ویجت‌ها هستند و دسترسی به برخی از قابلیت‌ها مانند: ضربان قلب، استرس، آب هوا، موزیک و فعالیت ها هستند.

در بخش بعدی اگر انگشت خود را به سمت بالا بکشید تمامی نوتیفیکیشن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.

با پایین کشیدن انگشت روی صفحه اصلی ساعت هوشمند شما می‌توانید به تنظیمات و سوییچ های آن به سرعت دسترسی پیدا کنید. علاوه بر اون از درصد باتری و تاریخ را هم مشاهده کنید.

با نگه داشتن کلید مکانیکی کنار صفحه نمایش شما می‌توانید تموم اپلیکیشن را مشاهده کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

در ضمن تمام قابلیت های ورزشی هم اینجا قرار دارند و می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید و از قابلیت‌های پاییش سلامتی استفاده کنید.

سلامتی

ساعت هوشمند Watch Fit هوآوی ویژگی‌های سلامتی کاملی را در اختیار دارد و عملکرد فوق‌العاده دقیق را دارد.

یکی از مهم ترین بخش‌های این گجت‌های دوست داشتنی سنجش ضربان قلب است.

سنسورهای سنجش ضربان قلب در قاب پشتی قرار گرفته‌اند و به طور دقیق و منظم ضربان قلب شمارا پاییش می‌کند.

این محصول در طول 24 ساعت شبانه روز ضربان قلب شما را اندازه گیری می‌کند و دیتای آن را به نرم‌افزار Huawei Health‏  انتقال می‌دهد و در آن جا به صورت نمودار برای شما رسم می‌شود.

شما می‌توانید با واچ فیت الگورتیم خواب خود را دنبال کنید و با تجزیه تحلیل دیتای آن توسط نرم‌افزارهای سلامت بعد از مدتی خوابی عمیق و راحت را تجربه خواهید کرد.

اگه فردی استرسی هستید می‌توانید با کمک این گجت هوشمند میزان استرس خود را مشاهده کنید و با استفاده از راهکار های نرم‌افزار Huawei Health میزان استرس خود را کاهش دهید.

اما مهمترین بخش این ساعت که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است با توجه به بیماری کرونا سنجش میزان اکسیژن خون هست که با استفاده از اون می‌توانید میزان سلامتی خود را متوجه بشید البته میزان دقت این سنسور نسبت به تجهیزات مخصوص پزشکی به طبع پایین‌تر هست اما کمک شایانی به تشخیص اولیه و زود هنگام این بیماری کرده است.

حتما بخوانید:

ساعت هوشمند خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اما دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی خود از قابلیت‌های جذاب این گجت‌ها می‌باشد؛ واچ فیت 96 حالت ورزشی را پشتیبانی می‌کند که این در نوع خودش بسیار جالب است از دنبال کردن حرکات ایروبیک تا ورزش دارت همگی امکان دنبال شدن توسط این گجت را دارند.

داشتن جی پی اس یکی از آپشن‌های خیلی خوب این محصول است که در ورزش هایی که نیاز به جابجایی از نقطه‌ای به نقطه ی دیگر دارند به راحتی مسیر طی شده را دنبال می‌کند و به طور دائم رکوردهای شما را ثبت می‌کند.

اگه اهل شنا و تفریحات آبی هستید باید بگم که خیالتون از ضد آب بودن واچ فیت راحت باشه چون هوآیی از لایسنس 5 اتمسفر برای این دستبند سلامتی استفاده کرده است. البته اگه اهل غواصی در عمق‌های زیاد هستید بهتره این ساعت هوشمند رو با خودتون نبرید.

باتری

به ادعای شرکت هوآوی این گجت می‌تواند در صورت استفاده معلولی تا 10 روز جواب گوی نیازهای کاربر باشه اما اگر استفاده سنگین‌تری از این محصول داشته باشید، این گجت میتواند تا 7 روز بدون شارژ مجدد دوام بیارد.

استفاده‌ای که ما داشتیم تقریبا این ادعای هوآوی را تایید کرد و در استفاده کاملا معمولی حدود 11 روز دووم آورد و در استفاده سنگین که به صورت 24 ساعت ضربان قلب و میزان اکسیژن خون را پاییش می‌کرد و صفحه نمایش هم رو روشنایی حداکثر بود در حالتی که در هر ساعت 8 تا 12 نوتیفیکیشن داشتم این ساعت 6 روز دوام آورد که نسبت به ساعت‌های قبلی که استفاده کردم بسیار عالی بود.

اگر دنبال یک ساعت هوشمند بی‌نقص هستید که در زیر نور آفتاب به راحتی صفحه نمایش اون دیده شود، با خیال راحت به شنا در عمق‌های مختلف بپردازید، از سلامتی  خود در برابر بیماری کرونا اطلاع پیدا کنید، فعالیت‌های ورزشی خود را به طور دقیق دنبال کنید، از سلامت قلب خود مطلع بشید قطعا پیشنهاد تیم سبز موبایل به شما ساعت هوشمند Watch Fit است.

در صورت تمایل شما می توانید از پیج اینستاگرام ماهم دیدن کنید.

 

mobilesabz
mobilesabz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋