mobilesabz

mobilesabz

چطور از خرابی باتری گوشی هوشمندمان خبر دار شویم؟

باتری گوشی حساس ترین قطعه از اجزا تشکیل دهنده هر تلفن همراهی به حساب می آید؛امروزه نیاز به تلفن همراه بیش از پیش شده است و قطعا استفاده از تلفن همراه در طول روز بیشتر شده است.

زمانی که قصد خرید تلفن همراه هوشمند دارید قطعا یکی از اولویت های شما مدت زمان نگهداری شارژ و کیفیت باتری اون می باشد.

هر وسیله ای الکتریکی طول عمر خود را دارد حتی در صورت استفاده صحیح،شما می تونید با خوندن ادامه این مطلب از نشانه های خرابی باتری گوشی خود به موقع مطلع بشید وقبل از آسیب به قسمت های دیگر تلفن همراه خود نسبت به تعویض باتری اقدام نمایید.

بارزترین نشانه‌ها برای تشخیص باتری خراب گوشی

اگه باتری شما خیلی زود خراب شد بدانید که بخاطر استفاده نادرست شما از گوشی تلفن همراه بوده است،باتری زمانی که خراب می شود شروع به باد کردن می کند که امکان انفجار آن را نیز در صورت گرم شدن بیش ازحد وجود دارد؛برای جلوگیری از این اتفاق و گذاشتن خرجی گذاف بروی دست خود در ادامه همراه ما باش.

خاموش شدن ناگهانی گوشی

یکی از محتمل ترین نشانه های خرابی باتری خاموش شدن یهویی گوشی هستش؛ زمانی که تلفن همراه شما با میزان درصد شارژبالا خاموش می شود و در زمان روشن کردن دوباره ی آن میزان شارژ بدون استفاده از تلفن همراه کاهش یافته باشد لازم است بدانید که گوشی شما از باتری اورجینال بهره نمی برده.

باد کردن باتری

امروزه باتری های از جنس لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری می باشند این مواد شیمیایی زمانی که عمر مفید شون تموم بشه یا ضربه ای به منبع تغذیه وارد بشه مواد شیمیایی داخل باتری شروع به فعالیت های غیر طبیعی می کنند و درنهایت منجر به باد کردن باتری تلفن همراه شما می شود.

هنگامی که این نشانه رو مشهاده کردید هرچه سریع تر نسبت به تعویض باتری اقدام کنید چون در خوش بینانه ترین حالت ممکن نشت کردن مواد شمیایی باتری هست و باعث آسیب زدن به برد گوشی شما می شود و در بدترین حالت ممکن هم انفجار باتری تلفن همراه شمارا به همراه دارد.

راه‌اندازی مجدد ناگهانی گوشی

زمانی که با گوشی خود در حال اجرای برنامه سنگین هستید و به صورت ناگهانی گوشی شما ری استارت میشه باید بدونید احتمالا باتری تلفن همراه شما به روزای آخر عمر خودش نزدیک شده است.

توجه داشته باشید این نشانه به تنهایی به معنی خراب شدن باتری تلفن هراه شما نیست و امکان دارد مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری بجز باتری داشته باشد اما اگه در کنار دیگر نشانه های خرابی باتری این اتفاق بی افتد شک نکنید که مشکل از باتری تلفن همراه شماست.

پرش شارژ

تاحالا شده گوشی شما 100 درصد شارژ داشته باشد اما در مدت زمان کوتاهی در حین کارکردن با آن میزان شارژ باتری به 30یا 20 درصد به رسه اگه این اتفاق برای تلفن همراه شما پیش آمده باشه به معنی خرابی باتری تلفن همراه شما است،قطعا پرش شارژ شمارا مجاب می کند تا دفعات زیادی در طول روز گوشی خود را به شارژ بزنید که این کار به تشدید خرابی باتری کمک زیادی می کند.

التبه این مشکل ممکن است از سخت‌افزار و قطعه آی سی شارژ نیز باشد.

داغ کردن بیش از حد گوشی

داغ شدن گوشی یکی از مشکلات عمده تلفن های همراه می باشد مخصوصا در حین اجرای برنامه های سنگین اما اگه اجرای برنامه های سبک هستید و باز گوشی شما داغ می شود یا درحالت استندبای هم این مشکل برای شما تکرار می شود قطعا باتری تلفن همراه شما دچار مشکل شده است.

کارکرد ناقص گوشی

یکی از نشانه های خرابی باتری تلفن همراه شما کارکردن ناقص گوشی هست مثلا شما توانایی باز کردن یه برنامه رو زمانی گوشی از شارژر جداهست ندارید و فقط زمانی اون برنامه کار میکنه که گوشی شما متصل به شارژر باشد؛این هم یکی از نشانه های خرابی باتری تلفن همراه شما هست.

کدوم باتری برای گوشی خوب است؟

همونطور که در قسمت بادکردن باتری اشاره کردیم امروزه اکثر باتری ها ازجنس لیتیوم یونی و پلیمر هستند.این نوع باتری ها غیرقابل تعویض برای کاربر هستن و درصورت تعویض باتری باید توسط تعمیرکار متخصص این کار انجام شود.

این نوع باتری ها نسبت به نسل قدیمی خودشون کارایی و طول عمر بالاتری برخوردار می باشند.

توجه داشته باشید که باتری های لیتیوم یونی عمر طولانی تری نسبت به لیتیوم پلیمر دارند اما نشانه های خرابی دیر تر در آن ها دیده می شوند و احتمال انفجار بیشتری نسبت به لیتیوم پلیمر دارند.

قطعا اگه شما بتونید به موقع خرابی باتری تلفن همراه یا گجت های همراه را تشخیص بدهید از ضرر زیادی جلوگیری کردید چون امکان خرابی بورد دستگاه،انفجار محصول ،کارکرد ناقص را به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

mobilesabz
mobilesabz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋