mo10110002

mo10110002

تکنولوژی جدید و پیشرفته در آرایشگاه چگونه به زیبایی کمک میکند؟

در سالن زیبایی مدرن معمولا از متدهای روز دنیا جهت خدمات‌رسانی استفاده می‌کنند و از وجود متخصصین حرفه‌ای و با تجربه در رشته‌های مختلف آرایشگری بهره می‌برند. در حالی که در سالن زیبایی معمولی بیشتر کارها توسط یک نفر آرایشگر صورت می‌گیرد و تعداد خدماتی که ارائه می‌دهند بسیار محدود و ابتدایی است. مثلا برای آقایان جهت آرایش مو همیشه دو گزینه وجود دارد. آرایشگاه معمولی مردانه یا همان سلمانی‌های قدیم و یا سالن آرایشگری مدرن و پیشرفته که علاوه بر خدمات مو خدمات دیگری نیز در آن ارائه می‌شود.

در سالن زیبایی‌ مدرن و پیشرفته‌ی زنانه نیز وضع به همین‌گونه است؛ به طوری که در این‌گونه از سالن آرایش‌علاوه بر داشتن متخصص مستقل برای هر رشته، بخش‌هایی مجزا نیز در سالن زیبایی تعبیه شده است مانند بخش اکستنشن، بخش پدیکور و مانیکور، بخش مکاپ و گریم، بخش شنیون، بخش تاتو بدن و بخش‌های مختلف دیگر که هر کدام دارای تجهیزاتی مدرن و پیشرفته برای انجام کار و نیروی متخصص مربوط به همان کار است. سالن آرایشگری خوب باید دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد باشد تا بتواند از سایر سالن آرایشگری و زیبایی‌ها متمایز شود.

توجه به مشتری
مشتری اصولا برای آراسته کردن ظاهر خود و رسیدگی به چهره و پوست و موی خود وارد سالن زیبایی در اصفهان می‌شود. اگر دقت کرده باشید بعضی از افراد از ورود به سالن زیبایی‌ مدرن می‌ترسند؛ چون احساس می‌کنند این نوع از سالن‌ها هزینه بالایی را بابت خدمات دریافت می‌کنند و یا حس می‌کنند برخورد کارکنان این گونه مراکز با افراد ساده‌تر و معمولی‌تر شاید مناسب و دلچسب نباشد. باید بگوییم در واقعیت این‌طور نیست؛ چون در سالن زیبایی‌های حرفه‌ای این موضوع کاملا جا افتاده است که هر مشتری می‌تواند خاص باشد و باید توجه‌ای ویژه و خاصی برای تمام مشتری‌ها قائل شد تا کسی در این نوع از سالن آرایش‌ احساس بد و منزجر کننده‌ای از محیط نداشته باشد.

در واقع یک سالن آرایشگری و زیبایی خوب تنها به رضایت و مشتری خود اهمیت می‌دهد و برای آن ارزش قائل است بر همین اساس پرسنلی را استخدام می‌کند که دارای روابط عمومی بالا، حوصله زیاد و دارای ذوق و سلیقه باشد و نیز از هر گونه کبر و غرور به دور باشند. هزینه‌های این سالن‌ها بر طبق تعرفه و همچنین خدماتی که ارائه می‌شود دریافت می‌گردد. درنتیجه از لحاظ هزینه تفاوت چندانی با سالن زیبایی معمولی ندارند.

وقتی در سالن زیبایی مقابل آینه می نشینید و قیچی را در دستان آرایشگر می بینید، به چه چیزی فکر می کنید؟ گفتم قیچی چون کوتاهی مو تجربه ای است که  تقریباً همه ی ما بارها تجربه اش را  داشته ایم. تجربه های متفاوتی که به معیاری برای تشخیص خوب یا بهتر بودن آرایشگاه تبدیل می شود.

امروز می خواهم در مورد ۵ ویژگی ضروری که بهترین آرایشگاه  باید داشته باشد، به شما بگویم. فاصله زیادی بین یک آرایشگاه متوسط و بهترین آرایشگاه وجود دارد، اما متأسفانه اکثر شهرها پر از  سالن های زیبایی با امتیاز میانگین  مطلوب بودن هستند. همانطور که  در این مطلب نشان خواهیم داد، کوتاه کردن مو تنها یک بخش (اگرچه بسیار مهم است) از چیزی است که با عث می شود یک سالن واقعا استثنایی شود.

 

تکنولوژی جدید و پیشرفته
فناوری جدید همیشه در حال توسعه است و سالن‌های با عملکرد بالا به چیزهای جدید توجه می‌کنند. مثلاً داشتن وب سایتی پُر بار، رزرو آنلاین(در صورتیکه درخواست اکثر مشتریان همین باشد) ،  استفاده از نرم‌افزار های جدید برای پیگیری تاریخچه ی مراجعات  و ترجیحات مشتری، و نیز  وجود ابزارهای سریع، آسان و مؤثر برای برقراری ارتباط در عملیات‌های مختلف اسپا وجود داشته باشد.  یعنی وقتی به یک آرایشگاه مراجعه

می کنید، نباید تعداد زیادی خودکار و پدهای کاغذی شلخته روی میز، یا ابزارهای حالت دهنده و محصولات موی قدیمی را ببینید. بهترین سالن زیبایی برای بهبود خدماتش دست به ابتکار عمل می زند. و استفاده از  بهترین فناوری نشان دهنده تمایل شدید آن آرایشگاه برای ارائه بهترین خدمات است.  بنابراین وقتی وارد سالن  زیبایی می‌شوید، به تجهیزات و ابزار مدیریت سالن توجه کنید.

سازماندهی و پاکیزگی
کاملاً طبیعی است که در آرایشگاه موهایی روی زمین ریخته باشد، یا به قیچی و برس ها،. . .  مو چسبیده باشد. اما شما نباید هیچ یک از اینها را ببینید! آرایشگرها مسئول تمیز نگه داشتن سالن های خود برای هر مشتری جدید هستند تا مراجعه کننده بتواند بهترین تجربه را داشته باشند. در واقع بهترین آرایشگاه چنین عیب و نقص هایی نخواهد داشت. آرایشگر ها نباید  برای  استفاده از وسیله ی مورد نیاز مدام در کشوها جستجو کنند و به دنبال محصولات بگردند. در واقع همه چیز قبل از مراجعه مشتری موردنظر باید آماده و مرتب باشد تا وقت مشتری تلف نشود. در واقع از زمانی که وقت رزرو می کنید تا زمانیکه سالن  را ترک می کنید، باید آن احساس رضایت زمانی در شما بوجود بیاید.

توجه به تمیز و مرتب بودن محیط 
همه خانم ها دوست دارند که خدمات زیبایی و ارایشی خودشون رو در محیطی کاملا آرام، تمیز و بهداشتی دریافت کنند و اگر در یک سالن زیبایی این موارد رعایت نشه، مطمئنا دوباره به آن مراجعه نخواهند کرد. بنابراین تمیز و درخشان بودن تمام بخش ها و لاین های یک سالن زیبایی و ابزار و وسایلی که مورد استفاده قرار می گیره، به خودی خود نشان دهنده حرفه ای بودن آن سالن هست و هرچه بر روی این امر تمرکز و دقت بیشتری داشته باشند، مراجعه کنندگان بیشتر و ماندگارتری هم خواهند داشت. علاوه بر این پوشیدن لباس های تمیز، زیبا و جذاب توسط پرسنل هم یکی دیگه از ویژگی ها و خصوصیات بارز یک آرایشگاه حرفه ای هست!

 

دارا بودن تیم حرفه ای و متخصص در زمینه های مختلف
سالن های زیبایی امروزی معمولا تمام خدمات آرایشی و زیبایی رو به طور یک جا و در لاین های مختلف ارائه می دهند. یک سالن زیبایی حرفه ای معمولا برای هر بخش، دارای پرسنل متخصص بوده و در هر لاین، افراد متخصص و تیم حرفه ای فعالیت می کنند. همین موضوع باعث میشه تا مراجعه کنندگان این اطمینان رو پیدا کنند که خدمات آرایشی و زیبایی مورد نظر خودشون رو با بهترین کیفیت و زیر نظر افراد متخصص دریافت می کنند و از حرفه ای بودن آرایشگاه هم مطمئن خواهند بود!

 

استفاده از فرصت های اموزشی و آپدیت کردن مهارت
یکی دیگه از ویژگیهای مثبتی که در سالن های زیبایی حرفه ای دیده میشه این هست که پرسنل و کارکنان یک مرکز زیبایی همیشه از فرصت های اموزشی که براشون پیش میاد استفاده می کنند و سعی دارند تا مهارت ها و تخصص خودشون رو آپدیت کنند تا بتونن متناسب با نیاز و خواسته مراجعه کنندگان، خدمات ارائه دهند. به بیان بهتر، به روز بودن و استفاده از متدهای جدید آرایشی و زیبایی یکی دیگه از ویژگی های یک سالن حرفه ای و عالی هست.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋