mo10110002

mo10110002

آیا ثبت نام اینترنتی کتب درسی هزینه دارد ؟

در سال های اخیر، به منظور بالا رفتن سرعت در توزیع کتاب های درسی دانش آموزان، وزارت آموزش و پرورش یک سامانه راه اندازی کرده است. این سامانه که سامانه ای برای ثبت نام کتاب های درسی است، به دانش آموزان کمک می کند تا کتاب های خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایند.

از آنجایی که ثبت سفارش به موقع کتاب های درسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با سامانه ثبت کتاب درسی، irtextbook.com بیشتر آشنا کنیم. پس برای آشنایی با چگونگی  ثبت کتاب درسی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، تا به انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سامانه ثبت نام کتب درسی irtextbook.com یا irtextbook.ir
وزارت آموزش و پرورش برای بالا بردن سرعت توزیع کتاب در بین دانش آموزان یک سامانه طراحی کرده است تا دانش آموزان یا والدین آن ها به این سامانه مراجعه کرده و کتب درسی خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایند.

به این ترتیب تمامی دانش آموزان دوره ابتدایی و دوره متوسطه دوم در شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و معارف اسلامی توانند از طریق این سامانه کتب درسی خود را خریداری کنند. همچنین دانش آموزان دوره متوسطه اول مدارس تیزهوشان نیز می توانند از طریق این سامانه کتاب های خود را تهیه نمایند.

تقویم زمانی برای سفارش کتاب های درسی در سامانه ثبت کتاب
دانش آموزان و والدین آن ها باید دقت داشته باشند که برای سفارش کتاب باید در بازه های زمانی تعیین شده به سامانه مراجعه کنند.

زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳  برای هر پایه تحصیلی متفاوت می باشد. افرادی که قصد ثبت نام کتاب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲  را دارند، می بایست حتما در زمان مقرر مربوط به ثبت نام کتاب های درسی به سایت مربوطه مراجعه نمایند و ثبت نام خود را انجام دهند. در جدول زیر زمان ثبت نام کتاب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳  در هر پایه تحصیلی را مشاهده می کنید. لازم به ذکر است که ثبت نام کتاب درسی تنها در زمان های ذکر شده در جدول انجام می شود؛ لذا داوطلبان می بایست حتما در زمان مقرر اقدام به ثبت نام نمایند.

زمان ثبت نام کتاب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
عنوان فعالیت    پایه تحصیلی    زمان شروع    زمان پایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادی    پایه های تحصیلی آمادگی۲ (استثنائی) ، اول۲ (استثنائی)، اول۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم    ۱۴۰۱/۱/۲۸    ۱۴۰۱/۳/۲۱
آمادگی۱ (استثنائی)،اول۱ (استثنائی)، اول مقدماتی(استثنائی)، پایه اول ابتدایی    ۱۴۰۱/۴/۵    ۱۴۰۱/۶/۱۱
پایه های تحصیلی هفتم، دهم    ۱۴۰۱/۴/۵    ۱۴۰۱/۶/۱۱
اصلاح سفارش    تمامی دوره های تحصیلی    ۱۴۰۱/۴/۱۲    ۱۴۰۱/۶/۳۱
توزیع منطقه به مدرسه    تمامی دوره های تحصیلی    ۱۴۰۱/۶/۱۰    ۱۴۰۱/۶/۳۱
توزیع مدرسه به دانش آموز    تمامی دوره های تحصیلی    ۱۴۰۱/۶/۱۴    ۱۴۰۱/۷/۱

زمان ثبت نام در سایت کتاب های درسی irtextbook.ir
فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش، توزیع و ویرایش ثبت نام کتاب درسی دانش آموزان دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و کتاب درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه استعداد های درخشان از طریق سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ دانش آموزان به آدرس www.irtextbook.ir و یا www.irtextbook.com انجام می شود.

 

چند سالی است که سفارش کتاب های درسی از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی انجام می پذیرد. دانش آموزان و یا والدین آن ها با مراجعه به سایت ثبت سفارش کتاب درسی 1402 - 1403 در مدت زمان تعیین شده می توانند با آرامش خاطر و با صرف کمترین هزینه اقدام به ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ نمایند.

 

طبق اعلام آموزش و پرورش، قرار بر آغاز زمان ثبت نام کتب درسی سال ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ برای اکثر پایه های تحصیلی از 27 فروردین ماه 1402 بود، اما طبق آخرین اطلاعیه این زمان به تعویق افتاده است و در حال حاضر زمان دقیق ثبت نام اعلام نشده است. دانش آموزان می توانند در موعد ثبت نام با ورود به سایت مذکور و انجام مراحل خرید، کتب خود را سفارش داده و در موعد مقرر از مدرسه تحویل بگیرند.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋