mo10110002

mo10110002

بهترین شغل های رشته تجربی چه مشاغلی هستند ؟

بلکه باید آشنایی کاملی از شغل های مربوط  به رشته انتخابی خود در دبیرستان داشته باشند چرا که قرار است با این رشته شغل آینده خود را انتخاب و جذب بازار کار شوند .

درسته که الان بازار کار پزشکی توپِ توپه و جزو پردرآمدترین رشته ها محسوب میشود اما نباید صرفا بخاطر این دلیل در انتخاب رشته سال نهم ، رشته تجربی را انتخاب کنید . چرا که اگر علاقه به این رشته نداشته باشید مطمئنا در این رشته موفق نخواهید بود.

قبولی در رشته پزشکی با توجه به اینکه پزشکی جزو پرطرفدارترین رشته ها در کنکور سراسری است ، اصلا آسان نیست و باید قدم در مسیر سختی بگذارید که رقبای زیادی دارید.

مشاغل رشته تجربی
در رشته تجربی 5 زیر گروه وجود دارد که هر زیر گروه دارای چندین رشته متفاوت با هم است.
مثلا در یک زیر گروه شغلهای رشته تجربی مثل پرستاری و پزشکی و در زیر گروهی دیگر کارهای غیر درمانی .
به لیست زیر از مشاغل رشته تجربی دقت کنید تا متوجه شوید مشاغل رشته تجربی فقط به پزشکی و کارهای درمانی ختم نمی شود لذا اگر داوطلبی نتواند پزشکی قبول شود می تواند در رشته های دیگر زیر گروه های پزشکی قبول شود.

پردرآمدترین رشته های تجربی
رشته های پزشکی و پیراپزشکی جز پردرآمدترین رشته های تجربی محسوب می شوند، از میان این رشته ها می توان به پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی اشاره کرد که محبوبیت خاصی بین داوطلبان دارد.

اطلاعات زیادی در رابطه با اینکه هر کدام از رشته ها چقدر درآمد دارد در دسترس نیست، عوامل متفاوتی در رابطه با درآمد دخیل هستند که به آنها اشاره می کنیم:

مهارت و تجربه افراد
داشتن دانش به روز و کافی
تعهد در انجام کار
تعداد مراجعه کنندگان
محیط کار
میزان و نوع تخصص افراد
عواملی که در بالا به آن ها اشاره کردیم برای همه ی رشته های علوم تجربی یکسان نبوده و گاها بسته به نوع فعالیت شخصی آن ها، ممکن است میزان درآمد متفاوتی داشته باشند.رشته تجربی از بیش از 150 شاخه تحصیلی تشکیل شده است که معروف ترین این رشته ها ، پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، هوشبری و سایر رشته های علوم پزشکی می باشد. دغدغه بسیاری از دانش آموزان پایه نهم این است که پس از ورود به رشته تجربی در دبیرستان ، در دانشگاه چه رشته ای را انتخاب کنند موفق تر خواهند بود و آیا ورود به رشته تجربی ، تضمین کننده موقعیت شغلی مناسب آنها در آینده خواهد بود ؟
اولین و مهم ترین قدم برای انتخاب رشته ، در نظر گرفتن علاقه است. با خودتان رو راست باشید ، شما می خواهید در آینده چه کاره شوید ؟ درآمد زیاد برای شما مهم تر است یا خدمت به انسان ها ؟ در چه درس هایی قوی تر هستید ؟ اگر به رشته های پزشکی و علوم پزشکی علاقه مندید ، ایا از سختی های تحصیل در این رشته ها آگاه هستید ؟ آیا برای کار در بیمارستان ها و دیدن بیماران و درد و رنج آنها ، روحیه کافی را دارید ؟
بسیاری از دانش آموزان بدون تحقیق و بررسی رشته یا رشته های مورد علاقه خود ، میخواهند وارد آن رشته شوند ، مثلا دانش آموزی که علاقه مند به رشته پرستاری است اما نمی داند که شرایط شغلی این رشته به چه صورت است و چه توانمندی هایی باید داشته باشد تا موفق شود. پس حتما قبل از انتخاب رشته تجربی ، وضعیت بازار کار ، میزان درآمد ، شرایط محیط کاری و دروس دانشگاهی تمام رشته ها را بررسی کنید تا از پس از چند سال تحصیل ، از انتخاب خود پشیمان نشوید.

شاید باور نکنید اما هر ساله داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی از دیگر رشته های نظری بیشتر است. شاید بپرسید علت این امر چیست؟

در پاسخ باید عرض کنیم که یکی از علت این امر، بازار کار رشته تجربی است. اساساً فعالیت در اکثر مشاغل رشته تجربی مساوی با درآمد خوب و پرستیژ اجتماعی بالاست.

به عنوان مثال، می توان از رشته فیزیوتراپی یا بینایی سنجی نام برد. اکثر افرادی که در این دو رشته تحصیل کرده اند نه تنها بیکار نمانده اند بلکه با مشغول شدن به کار توانسته اند درآمد خوبی را نیز کسب کنند.

به نظرتان عالی نیست؟ چه چیزی بهتر از این؟ پس تا حد زیادی از این موضوع خاطر جمع باشید که در صورت انتخاب رشته تجربی، اشتغال در مشاغل رشته تجربی علی الخصوص در رشته هایی همچون دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و بینایی سنجی می توانید درآمد خوبی را داشته باشید.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋