mo10110002

mo10110002

ایا امکان تغییر دیپلم انسانی به تجربی وجود دارد ؟

دوران مدرسه و در پایه های یازدهم و دوازدهم بهترین زمان برای تغییر رشته از انسانی به تجربی و در واقع تغییر دیپلم انسانی به تجربی می باشند چرا که امکان یادگیری دروس تخصصی برای دانش آموز فراهم است و در نتیجه دروس مربوطه را بهتر یاد می گیرد و همچنین نمرات امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی او اعمال می شود. اشخاصی که در زمان شرکت در کنکور سراسری اقدام به تغییر رشته می نمایند، به دلیل آنکه آشنایی کامل با هیچ یک از دروس اختصاصی از جمله: فیزیک، شیمی، زیست شناسی آشنایی ندارند، در نتیجه برای برنامه ریزی درسی و مطالعه دروس با مشکل مواجه می شوند.
داوطلبانی که دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی انسانی دارند از آنجایی که سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سراسری اعمال می گردد، اگر در کنکور تجربی شرکت نمایند، نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آن ها متفاوت خواهد بود. در نظر داشته باشید که دروس عمومی در هر دو گروه آزمایشی ضرایب یکسانی دارند اما ضرایب دروس تخصصی کاملا متفاوت می باشند

آینده خوب و بازار کار نسبتا مطلوب رشته پزشکی را تبدیل به یکی از رشته های محبوب و پر متقاضی در میان دانش آموزان و دانشجویان کرده است و هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان کنکور برای قبولی در رشته پزشکی با هم به رقابت می پردازند.

علاوه بر کنکور سراسری راه دیگری که برای علاقه مندان به تحصیل رشته پزشکی در نظر گرفته شده، شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی است. آن دسته از دانشجویانی که در کنکور سراسری موفق به ورود به این رشته نشده اند و رشته دیگری را در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند می توانند پس از فارغ التحصیلی در این آزمون شرکت کنند. 

ممکن است برای این دانش آموختگان سوال باشد که در صورت تحصیل در چه رشته هایی می توانند وارد پزشکی شوند و آیا فارغ التحصیلان شیمی یا سایر رشته ها نیز می توانند با شرکت در آزمونی که دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می کند به پزشکی تغییر رشته دهند یا نه؟ مقاله حاضر برای پاسخ به سوالات فوق آماده شده است. 


از چه رشته هایی می توان وارد پزشکی شد ؟
علاقه برخی ها به تحصیل در رشته پزشکی حتی پس از قبولی در سایر رشته های دانشگاهی نیز ادامه پیدا می کند و بسیاری تصمیم می گیرند تا مجددا در کنکور سراسری شرکت کنند و آرزوی خود در رسیدن به شغل پزشکی را محقق سازند. اما این دانشجویان نیازی به اینکه دوباره در کنکور سراسری شرکت کنند ندارند چرا که دانشگاه علوم پزشکی تهران برای این دانشجویان شرایطی فراهم کرده است که بتوانند در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند.

 

همانطور که مطلع اید یکی از راه های پزشک شدن شرکت مجدد در کنکور سراسری رشته تجربی است اما خیلی از علاقمندان به رشته پزشکی زمان و حوصله کافی برای ثبت نام برای شرکت در کنکور را ندارند. این دانشجویان می توانند در آزمون لیسانس به پزشکی ثبت نام کنند.

 

دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور جذب علاقمندان به تحصیل در رشته پزشکی هر ساله آزمونی را تحت عنوان آزمون لیسانس به پزشکی برگزار می کند و متقاضیان می توانند در صورتی که واجد شرایط لازم برای نام نویسی در این آزمون هستند نسبت به ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی اقدام کنند.

 

اما سوالی که ممکن است برای این دسته از فارغ التحصیلان دانشگاهی مطرح شود این است که از چه رشته هایی می توانند وارد پزشکی شوند؟ باید توجه داشت که ثبت نام این آزمون از بین دارندگان مدرک کارشناسی انجام می شود و متقاضیان باید فارغ التحصیل یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند.

داوطلبان رشته انسانی که علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته های این گروه آزمایشی ندارند ، می توانند به رشته های دیگر از جمله رشته تجربی تغییر رشته دهند. برای اینکار باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری ، به جای رشته انسانی در رشته تجربی ثبت نام کنند در واقع با مدرک دیپلم انسانی می شود در کنکور تجربی شرکت کرد و هیچ مشکلی وجود ندارد.
بهترین زمان تغییر رشته از انسانی به تجربی ، در دوران مدرسه و در پایه های یازدهم و دوازدهم است زیرا دانش آموز می تواند دروس تخصصی را بهتر یاد بگیرد و همچنین نمرات امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی او اعمال می شود  اما داوطلبانی که تغییر رشته را در زمان شرکت در کنکور سراسری انجام می دهند ، به دلیل آنکه با هیچ یک از دروس اختصاصی مثل فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی آشنایی ندارند ، برای برنامه ریزی درسی و مطالعه دروس ، با مشکل مواجه می شوند.
با توجه به آنکه سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سراسری اعمال می شود ، داوطلبانی که دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی انسانی دارند ، اگر در کنکور تجربی شرکت کنند ، نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آن ها متفاوت خواهد بود. دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده اند و فقط دروس اختصاصی مشترک به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شوند.

 

https://pasokhbama.com/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C/

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از انسانی به فنی

برنامه ریزی برای تغییر رشته از انسانی به پزشکی یا تجربی
دروس اختصاصی رشته انسانی و تجربی کاملا متفاوتند در رشته انسانی دروسی مثل اقتصاد ، روانشناسی ، فلسفه و منطق و عربی تخصصی مهم ترین و تاثیرگذار ترین دروس در کنکور هستند اما در کنکور تجربی خبری از این درس ها نیست و باید به زیست شناسی و شیمی علاقه مند باشید که موفق شوید.

آیا با دیپلم انسانی می توان کنکور تجربی شرکت کرد؟
متقاضیانی که داوطلب شرکت در کنکور تجربی هستند و دارای مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرک دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی رشته انسانی می باشند، می بایست سریال ثبت نام گروه آزمایشی علوم تجربی را در زمان ثبت نام کنکور خریداری نمایند. داوطلبان مذکور باید حتما به این نکته توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام کنکور، برای مجاز شدن به حضور در جلسه کنکور تجربی و انتخاب رشته های این گروه آزمایشی، گروه آزمایشی تجربی را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است، چنانچه اقدام به ثبت نام کنکور انسانی کرده اید، در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ و یا در زمان انتخاب رشته، امکان انتخاب رشته های تجربی را نخواهید داشت.

همان گونه که می دانید، در کنکور سراسری سوابق تحصیلی و کسب معدل لازم برای رشته تجربی بسیار تاثیر گذار می باشد به همین خاطر متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم انسانی می باشند، در صورت شرکت در کنکور تجربی میزان اعمال سوابق تحصیلی و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور متفاوت خواهد بود و فقط ضریب دروس عمومی و مشترک محاسبه خواهد شد. در نهایت داوطلبان دارای مدرک دیپلم نظام جدید انسانی و همچنین متقاضیان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم انسانی که خواستار تغییر دیپلم انسانی به تجربی می باشند، می توانند در کنکور تجربی شرکت نمایند و علاوه بر کنکور تجربی امکان شرکت در گروه های آزمایشی شناور هنر و زبان را نیز دارند اما تاثیر سوابق تحصیلی این دسته از متقاضیان متفاوت خواهد بود چرا که دروس تخصصی رشته تجربی در انتخاب رشته کنکور تجربی را همچون زیست شناسی، شیمی و فیزیک را در دبیرستان نگذرانده و تنها سوابق تحصیلی دروس عمومی را شامل می شوند.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋