mo10110002

mo10110002

عوارض لیزر برای چه افرادی بیشتر است؟

به طور کلی خطرات ناشی از لیزر و عوارض جانبی طولانی مدت آن بسیار نادرند. افرادی که از تکنیک لیزر برای از بین بردن موی زائد در ناحیه بیکینی استفاده می‌کنند همیشه نگران این مسئله هستند که پرتوهای لیزر به اندام های داخلی و ساختار سلولی بدنشان نفوذ کرده و منجر به ناباروری، سرطان شوند…. این ویدیو را از دست ندهید.

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد
لیزر هم مانند هر روش درمانی و پزشکی دیگر عوارضی دارد که قبل از استفاده از آن باید با آن آشنا شد. در واقع شما باید با کنار گذاشتن مزایا و معایب آن و با توجه به این که کدام کفه سنگین‌تر است بسته به شرایط خود روشی که به صلاحتان است را انتخاب کنید. عوارض لیزر موهای زائد (side effectd of laser) ممکن است موقت یا دائمی و خفیف یا شدید باشد.

شات لیزر یا لیزر شاتی چیست؟ در مرکز لیزر در فردیس دستگاه‌ لیزر پرتوهای نوری را روی پوست متمرکز می‌سازند و رنگدانه‌ها با جذب اشعه در ریشه و فولیکول‌های مو، موجب سوزاندن ریشه‌ها و فولیکول‌های مو می‌شود. با تکرار این روش، رشد موها در نواحی مورد هدف کم کم کاهش می‌یابد و متوقف می‌شود. تکنسین‌های لیزر با هر بار فشار دادن کلید دستگاه لیزر، اشعه را روی سطح پوست شلیک می‌کنند که کلید به معنا یک شات لیزر است. تعداد شات در هر ثانیه نیز به تعداد تخلیه بار انرژی دستگاه روی پوست بستگی دارد.

مزایای دستگاه لیزر شاتی
معمولاً تکنسین‌های دستگاه لیزر تعداد شات‌ها و دفعات استفاده از آن را بر اساس حجم و ضخامت مو های نواحی مختلف بدن مشخص می‌کند. در موارد زیر با مزایای استفاده از لیزرهای شاتی برای از بین بردن موهای زائد آشنا می‌شویدم

مهم‌ترین مزیت، هزینه لیزر موهای زائد است. لیزرهای شاتی بر اساس تعداد جلسات کمتری برنامه ریزی می‌شوند، بنابراین فرد برای استفاده از آن هزینه کمتری می‌پردازد.
همچنین این دستگاه‌ها با پوست ارتباطی ندارد و هیچ عوارض جانبی نظیر سوختگی قرمزی و تاول بعد از استفاده از لیزر مشاهده نمی‌شود.
هیچ‌گاه بعد از استفاده از لیزر شاتی شاهد ناراحتی و درد نواحی مختلف پوست نخواهید بود، زیرا تکنسین دستگاه بر اساس شرایط بیمار تعداد شات را مشخص می‌کند و رضایت بیمار از دیگر مزایای بارز این دسته از دستگاه‌های لیزری است.
معمولاً دستگاه‌های لیزر شاتی دارای راندمان کاری بسیار بالایی هستند و بعد از استفاده از آنها، رشد موهای زائد بسیار کاهش پیدا می‌کند.
چگونگی تعیین تعداد شات‌های لیزر کل بدن
حال که می‌دانید پالس در لیزر چیست، بهتر است کمی در مورد تعیین تعداد آن نیز آگاهی کسب کنید. تکنسین‌های لیزر با توجه به ناحیه مورد هدف، وسعت آن و نوع پوست تعداد شات‌های لیزر را مشخص می‌کنند. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار روی تعداد شات‌های لیزر نوع دستگاه است. معمولاً برای پوست‌های روشن با موهای تیره پالس‌های کوتاه و تعداد شات بیشتر در نظر می‌گیرند و اپراتور با افزایش تعداد پالس‌ها، تعداد جل

عوارض لیزر برای چه افرادی بیشتر است؟
افرادی که پوست روشن و موهای تیره و کلفت دارند بیشترین بهره را از لیزر می‌برند و کمترین آسیب متوجه این افراد است. به همین نسبت هر چه پوست افراد تیره‌تر باشد و یا موهای روشن‌تر و نازک‌تر داشته باشند؛ احتمال آسیب دیدن بر اثر لیزر افزایش می‌یابد.

پوست‌های تیر‌ه‌ ملانین بیشتری دارند و نسبت به پوست‌های روشن‌ امواج بیشتری را جذب می‌کنند.

عوارض لیزر موهای زائد در خانم‌های باردار
مجله بین‌المللی پوست و موی زنان در سال ۲۰۱۷ مقاله‌ای در مورد ایمن بودن فرایندهای زیبایی برای زنان باردار منتشر کرد.

محققان عقیده دارند که درمان با لیزر در مورد سنگ کلیه و زگیل ناحیه تناسلی در زنان باردار مشکلی ندارد، اما اطلاعات کاملی در مورد ایمنی لیزر موهای زائد در خانم‌های باردار وجود ندارد.

کمبود اطلاعات در این مورد احتمالا به زودی نیز تغییر نخواهد کرد. چرا که پزشکان قصد ندارند مادر و فرزند را به اختیار خود در معرض این فرایندی که به صورت بالقوه مضر است، قرار دهند.

سات مورد نیاز را کاهش می‌دهد. پوست‌های تیره نیز برخلاف پوست‌های روشن به‌مدت پالس بیشتری نیز دارند و تعداد شات در لیزر برای آنها کاهش پیدا می‌کند.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋