mo10110002

mo10110002

مراحل درمانی مزوتراپی چگونه است؟

مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
مزوتراپی یک روش درمانی برای جوان‌سازی و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است که طی آن ویتامین‌ها، مواد معدنی، عصاره‌های گیاهی و سایر مواد شیمیایی مورد نیاز پوست به آن تزریق می‌شود. از آنجایی که هیچ جراحی و برشی در صورت یا بدن انجام نمی‌شود، مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی به حساب می‌آید.

در گذشته مزوتراپی برای تسکین درد انجام می‌شد. اما امروزه کاربردهای این روش مزوتراپی مو در تهران بسیار فراتر رفته و درمان‌های زیبایی زیادی به این روش قابل‌انجام است. از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان ریزش مو و رشد بیشتر موها
درمان سلولیت و سفت کردن پوست در نواحی باسن و ران
جوانسازی پوست و آبرسانی مستقیم به آن
از بین بردن چربی‌های اضافی در بدن و کاهش وزن
رفع لک‌ها و روشن‌تر کردن پوست تیره
مزوتراپی مو چیست؟
pasokheto.ir میگوید: مزوتراپی مو یک روش مدرن شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است. این تکنیک روی اپیدرم، بافت همبند پوست، گردش خون و سیستم ایمنی و حسی-عصبی تاثیر می‌گذارد و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. به تجربه ثابت شده است که این روش درمانی می‌تواند شکل‌های مختلفی از طاسی را درمان کند. با این حال، شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان دهد این روش می‌تواند ریزش موها را از بین ببرد.

ایده اصلی مزوتراپی موی سر این است که با تامین مواد مغذی، سلول‌های پوستی و فولیکول‌های مو بازیابی و تقویت شده و رشد موها تحریک شود. از جمله موادی که تولید موهای جدید را تشویق می‌کنند، عبارت‌اند از:

بیوتین
دوتاستراید
فیناستراید
ماینوکسیدیل
سیلیسیم آلی
ویتامین‌ها
PRP
مواد مورداستفاده برای مزوتراپی سر را می‌توان به دو دسته مواد اصلی که توسط FDA تایید شده‌اند و مواد مکمل که شرایط موجود را بهبود می‌بخشند، تقسیم‌بندی کرد. لزوم این مواد در مزوتراپی مو توسط FDA تایید شده است، اما فرمول استانداردی برای ترکیب آن‌ها وجود ندارد. در واقع، مقدار ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، داروها، عصاره‌های گیاهی طبیعی و… در این تزریق‌ها به عمل و تجربه پزشک بستگی دارد.

مزوتراپی چه کاربردی دارد؟
نوع تزریق زیر جلدی متناسب با نوع دارو و مواد مصرفی مزوتراپی می‌تواند کاربردهای متفاوتی را برای آن ایجاد کند. مزوتراپی برای درمان مشکلات پوست و مو انجام می‌شود.  با استفاده از مزوتراپی مو می‌توان ریزش مو و آلوپسی را به طور موثری درمان کرد.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی نیستند؟
مزوتراپی و افزایش حجم مو و تقویت فولیکول برای افراد زیر موثر نیست و بهبودی در پرپشت کردن موهای آن‌ها حاصل نمی‌کند.

افرادی که علت ریزش موی آن‌ها بیماری‌های زمینه‌ای باشد.
افرادی که دیابت کنترل نشده دارند.
کسانی که مبتلا به هموفیلی هستند و داروی ضد انعقاد مصرف می‌کنند.
کسانی که مبتلا به هپاتیت یا ایدز هستند.
در مواردی که علت ریزش مو مصرف داروهای شیمی درمانی باشد، مزوتراپی باید تا تمام شدن دوره درمان به تعویق بیفتد.
مردان بالای ۴۰ سال  یا کسانی که طاسی آندروژنی شدید دارند.
زنان بالای ۶۰ سال یا کسانی که از طاسی آندروژنی شدید دارند.
افراد به طور ژنتیکی جنس موهای کم پشت دارند یا جنس موی خوبی ندارند.
کسانی که در محل مزوتراپی زخم یا عفونت فعال داشته باشند.
افرادی که به مواد دارویی حساسیت داشته باشند.
مزوتراپی مو در دوران بارداری خطر دارد؟
تقویت مو و درمان ریزش مو با مزوتراپی مو یک روش کاربردی و موثر است اما برای تمام افراد قابل استفاده نیست. بارداری یکی از موارد منع مصرف مزوتراپی مو است. همچنین مزوتراپی در دوران شیردهی هم قابل انجام نیست.

 فواید مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی به عنوان ترمیم مو بعد از کاشت
موهای کاشته‌شده دو هفته بعد از کاشت شروع به ریزش می‌کنند و موهای جدید تقریبا بعد از دو ماه رشد خود را از سر می‌گیرند. گردش خون در پوست سر باعث رسیدن مواد مغذی به فولیکول‌ها شده و رشد آن‌ها را تحریک می‌کند. طبیعی است که بهبود گردش خون می‌تواند در رشد بیشتر فولیکول‌ها تاثیرگذارتر باشد. مزوتراپی موی سر با بهبود گردش خون در پوست سر و رساندن مواد مغذی به فولیکول‌ها، رشد آن‌ها را چند برابر می‌کند. به همین دلیل مزوتراپی برای مو بعد از کاشت به‌عنوان یک روش ترمیمی، نتیجه چشمگیری را می‌تواند به ارمغان آورد.

مراحل درمانی مزوتراپی چگونه است؟
برای انجام مزوتراپی مو ابتدا باید خود را آماده کنید. بدین منظور قبل از عمل یک جلسه مشاوره با پزشک ترتیب دهید و طی آن درمورد انتظارات خود از عمل صحبت کنید. یک هفته قبل از عمل از مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند آسپرین بپرهیزید. چراکه این داروها خطر خونریزی و کبودی حین مزوتراپی موی سر را افزایش می‌دهند.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋