mo10110002

mo10110002

مراحل آماده سازی جهت انجام کاشت مژه

تفاوت بین کاشت مژه و اکستنشن مژه در چیست؟
اکستنشن مژه چسباندن مژه هایی به مژه های واقعی شماست اما کاشت مژه باید توسط جراح انجام شود. اما در حال حاضر کاشت مژه که در سالن های زیبایی انجام می شود همان اکستنشن مژه است تنها در روش انجام آن تفاوت وجود دارد. بنابراین کاشت مژه، مژه هایی مصنوعی است که تک به تک به مژه های طبیعی شما چسبانده می شود تا ضخامت، طول و رنگ مژه هایتان را بهبود ببخشد.

این اکستنشن ها از مواد مصنوعی همچون موی سمور، ابریشم و یا حتی موی انسان ساخته می شود. استفاده از مژه های مصنوعی چیز جدیدی نیست اما تفاوت بین تکنیک های قدیمی و جدید است که امروزه، مژه های مصنوعی به جای پوست پلک به مژه های شما چسبانده می شود و ظاهری زیبا ایجاد خواهند کرد.در مرکز کاشت مژه در تهران برخلاف مژه های مصنوعی سنتی، دیگر از چسب های مضر استفاده نمی کنند.

مراحل آماده سازی جهت انجام کاشت مژه
تمیز کردن  مژه ها با محلولهای تمیز کننده و ضد عفونی کننده
شانه زدن مژه ها با براش مژه
استفاده از پرایمر کل مژه ها
خشک کردن مژه ها با سشوار مژه
شانه کردن مژه ها با براش
pasokheto.ir میگوید: کاور کردن مژه های پلک پایین چشم توسط چسبهای تری ام یا پددر این روش ابتدا مژه‌هایی با نزدیک‌ترین جنس به جنس مژه‌های شما انتخاب می‌شوند. سپس با برش‌هایی بسیار ریز در نواحی مشخصی (نزدیک مژه‌های اصلی) در پلک بالا و پایین، کار گذاشته می‌شوند. در این روش، بسته به تراکم مژه‌های طبیعی شما، حدود ۵۰ تار مو برای هر چشم استفاده می‌شوند. از آن جایی که این روش پیچیدگی‌ها و ظرافت خاص خود را دارد، باید با استفاده از بیهوشی کامل یا موضعی و به دست متخصصان زیبایی انجام شود. گاهی مدت زمان این جراحی‌ها حتی تا ۳ ساعت نیز به طول می‌انجامد. از عوارض انجام کاشت طبیعی مژه، می‌توان به ورم، کبودی و درد در ناحیه چشم‌ها اشاره کرد که این عوارض نیز پس از حدود یک هفته، با استفاده از داروهای مسکن و استراحت کافی از بین می‌روند. جالب است بدانید که مژه‌های کاشته شده جدید در این روش، رشد می‌کنند و حدود هر ۶ تا ۱۲ ماه نیز باید اندکی کوتاه شوند. این روش کاشت، بیش‌تر برای افرادی مناسب است که مژه‌های خود را بر اثر مواردی مانند سوختگی یا برخی از بیماری‌ها از دست داده‌اند و هزینه آن نیز بسته به عوامل مختلفی مانند تعداد مژه‌های کاشته شده یا شرایط کنونی مژ‌ه‌های طبیعی فرد متغیر است.مراحل انجام کار اکستنشن مژه
برای انجام اکستنشن مژه فرد باید دراز بکشد و چشم هایش را ببندد و فرد انجام دهنده زیر مژه هایش پارچه ای تمیز بیاندازد .
با کمک نوک مژه ها را یک میلی متر به چسب آغشته کرده و در گوشه خارجی چشم که لازم است مژه ها متراکم تر و بلندتر باشند، قرار دهد.
سپس بعد از اتمام کار با استفاده از برس مژه ؛ مژه ها را شانه زده و با لوسیون پاک کننده آرایش و پنبه روی پلک و مژه ها را شسته و به آرامی چسب ها را بکنید.
این مژه ها به مدت 3 تا 4 هفته دوام دارند اما این مدت به نوع مژه های طبیعی شما و سرعت رشد آن ها وابسته است.
چند روز یک بار برای ترمیم به سالن زیبایی که برای اکستنشن رفته اید مراجعه کنید.
در صورت انجام اکستنشن برای پاک کردن آرایش چشم ها از ژل های شستشو استفاده نمایید و با دستمالی نرم آهسته اطراف مژه ها را تمیز کنید. برای شستشوی پوست صورت و چشم ها از شامپو بچه استفاده کنید.

وارض کاشت مژه چیست ؟
درست است که اکستنشن مژه یا کاشت موقت مژه می‌تواند زیبایی شما را دو چندان کند؛ اما درست مانند انجام هر کاری، عوارض احتمالی را به دنبال دارد که بهتر است آن‌ها را بدانید.

این روش به طور کلی، موجب ریزش مژه‌های شما نمی‌شود؛ اما در صورتی که مژه‌های ضعیفی داشته باشید، امکان ریزش مژه‌های طبیعی همراه با کاشت مژه افزایش می‌یابد. البته در شرایطی که شما به مژه‌های طبیعی خود فرصت استراحت ندهید و مدام اکستنشن مژه را تکرار کنید یا از مژه مصنوعی استفاده کنید، این کار موجب تضعیف پیاز مژه‌های طبیعی و در نتیجه ریزش آن‌ها می‌شود.
چسب اکستنشن می‌تواند برای برخی از افراد موجب بروز علائم آلرژیک و اگزما شود. این علائم می‌توانند پس از اولین بار یا حتی پس از چندین بار انجام آن، پدید بیایند. برای این که بدانید آیا به طور کلی به این چسب‌ها حساسیت دارید یا خیر؛ می‌توانید برای بار اول، تنها دو تار مژه بکارید و پس از گذشت چند روز، در صورت عدم بروز حساسیت، بقیه آن‌ها را نیز بکارید.
چسب اکستنشن ماد‌ه‌ای شیمیایی و بسیار قوی است و در صورت ورود به چشم می‌تواند موجب بروز عفونت و درد شدید چشم شود. به علاوه استفاده مداوم از این چسب‌ها می‌تواند موجب تغییر رنگ پلک‌ها نیز بشود.
به دلیل حساس بودن ناحیه چشم، ابتدا از حرفه‌ای بودن فردی که اکستنشن مژه را انجام می‌دهد اطمینان کامل کسب کنید.

اگر اکستنشن مژه توسط افراد ناوارد انجام شود سبب زخم شدن پوست پلک خواهد شد که در این صورت حتما باید اکستنشن برداشته شود.

اگر شخص انجام دهنده اکستنشن مژه جدی ماهر نباشد ممکن است مژه های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و مژه های طبیعی نیز کنده شوند. از عوارض اکستنشن یا همان کاشت مژه موقت ورود چسب به چشم است که موجب آلرژی و عفونت چشم می شود.

اکستنشن مژه باعث قرمزی و خارش چشم و ایجاد ترشحات چشمی و ابتلا به عفونت های چشمی می شود یکی از دلایل ابتلا به عفونت های چشمی این است که مژه کار باید بدون دستکش کارش را انجام دهد و همین مسئله انتقال عفونت را افزایش می دهد.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋