mo10110002

mo10110002

آیا می‌توان مشکلات ارتودنسی را با ونیر کامپوزیت حل کرد؟

اگر به دنبال روشی ایده‌آل و آسان برای اصلاح طرح لبخند و مشکلات ظاهری دندان خود مانند رنگ بد، لب پر شدگی‌ها و کوتاه و بلندی دندان‌های خود هستید ما به شما ونیر کامپوزیت را پیشنهاد می‌کنیم. ونیر کامپوزیت به عنوان یک گزینه‌ی درمانی زیبا و محافظه ‌کارانه برای اصلاح دندان‌های تغییر رنگ یافته و بد شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخلاف باور عموم که تصور می‌کنند ونیر کامپوزیت نیز مانند روکش‌هاست باید بگوییم روکش و کامپوزیت تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و نمی‌توانند در یک دسته قرار گیرند. با ادامه‌ی مطلب ما همراه باشید تا شما را با این ماده و کاربردهای آن بیشتر آشنا سازیم.

 ونیر کامپوزیت چیست؟
کامپوزیت ونیر را معمولاً با نام‌های ونیر کامپوزیت، لمینت کامپوزیتی و کامپوزیت دندان می‌شناسند. ونیر کامپوزیت نوعی ماده‌ی خمیری شکل است که به وسیله‌ی تابش نور در طول موج خاص، سفت و سخت خواهد شد و می‌توان ظاهر آن را بعد از اتمام کار صیقل داد و زیباتر کرد. پزشکان از این ماده به عنوان یک لایه‌ی نازک روی دندان‌ها جهت برطرف کردن عیوب ظاهری و مشکلات جزئی دندان استفاده می‌کنند. ماده‌ی اصلی ساخت آن رزین کامپوزیت‌ها هستند. کامپوزیت ونیر در کرج را اینجا ببینید.


 بهتر است بدانید این کامپوزیت‌ها توانایی کمی برای برطرف کردن مشکلات جدی دهان و دندان دارند. از این ماده صرفاً برای زیباتر کردن ظاهر، رنگ و مشکلات جزئی دندان استفاده می‌شود. برای درمان مشکلات بزرگتر و کجی دندان‌ها شما باید از ارتودنسی و بهترین متخصص ارتودنسی کمک بگیرید.

کاربرد ونیر کامپوزیت
کاربرد ونیرها در درمان تغییر رنگ دندان، لکه‌های رنگی موضعی، تغییر رنگ‌های آبی یا خاکستری و تغییر رنگ درونی‌ است. کامپوزیت‌ها و مزایای بسیاری که در این ماده وجود دارد می‌تواند بسیاری از مشکلات ظاهری دندان را برای شما رفع کند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای ونیر دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برطرف کردن لکه‌های روی دندان
همرنگ کردن دندا‌ن‌ها
درمان عیوب ظاهری دندان مانند لب پر شدن
کوتاه یا بلند بودن دندان‌ها و درمان آن
درمان ظاهر دندان‌های ترک خورده و شکسته
درمان فاصله‌ی بین دندان‌ها
درمان رنگ دائمی دندان‌ها

استفاده از ونیر دندان راه حلی عالی برای دستیابی به ظاهر دلخواهتان است. ونیرها برای افرادی که دندانشان شکسته، فاصله بین دندانی یا دندان‌های نامرتب دارند، انتخابی محبوب است. ونیرهای دندان لایه‌های نازکی هستند که به طور سفارشی از سرامیک همرنگ دندان یا رزین کامپوزیتی ساخته شده‌اند و روی دندان قرار می‌گیرند و منجر به بهبود مشکلات دندانی از جمله: پوسیدگی مینای دندان، نامرتب بودن و فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ، شکستگی یا ترک دندان‌ها می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره انواع ونیر دندان مواردی را بیان کرده و در خصوص موارد استفاده از آن و ویژگی‌های آن مطالبی را ذکر نمائیم.

 

از آنجایی که ونیر دندان دندان‌های مرتب همراه با لبخندی زیبا برای شما به ارمغان می‌آورد، زیر مجموعه دندانپزشکی زیبایی به شمار می‌رود. علاوه بر زیبایی ونیر دندان از سطح دندان آسیب دیده نیز محافظت می‌کند. بنابراین به درمان‌های بیشتر و گران‌تری نیاز ندارد. یکی از مزایای ونیر دندانی استحکام بالا و داشتن لبخندی زیبا است. در انجام بعضی از انواع ونیرهای دندان نیازی به آماده سازی دندان‌های زیرین نیست.

pasokheto.ir میگوید: ونیرهای دندانی لایه‌های نازکی هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و به دندان‌ها شکل طبیعی‌تری می‌بخشند. در روش‌های دندانپزشکی آرکا انواع ونیرهای دندانی ارائه می‌شود. از دندانپزشک خود درباره بهترین انتخاب ممکن مشورت بگیرید.

مزایا و معایب استفاده از ونیر کامپوزیت
این کامپوزیت‌ها نیز مانند تمامی روش‌های زیبای سازی دندان مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. تشخیص این مورد که شما می‌توانید از این روش برای زیبایی ظاهری دندان‌های خود استفاده کنید یا خیر بر عهده‌ی دندانپزشک متخصص است تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کند. استفاده از کامپوزیت‌ها دارای مزایایی مانند هزینه‌ی کمتر آن نسبت به سایر روش‌های مشابه و زمان اجرای کم است.

البته این روش نیز معایب خودش را دارد که می‌توان به عدم مقاومت بالا و سایش زود هنگام آن اشاره کرد. همچنین کامپوزیت‌ها به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند که خوشبختانه روش‌هایی برای اصلاح رنگ آن وجود دارد.

 ونیر کامپوزیت
طول عمر ونیر کامپوزیت‌ها
 با توجه به پیشرفت علم دندانپزشکی کامپوزیت‌های جدید ساخته شده کیفیت و کارایی بهتری نسبت به مواد قدیمی دارند .دوام و کیفیت مواد کامپوزیتی به واسطه‌ی کامپوزیت‌های نانو چند برابر شده و استحکام این مواد باعث شده تقریباً برای رفع هر مشکل زیبایی دندان استفاده شود که طول عمر آن 5 الی 7 سال می‌باشد.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋