mo10110002

mo10110002

برای مشاهده نتایج المپیاد علمی دانش آموزی 1401 باید به کدام سایت مراجعه کنیم ؟

المپیادهای علمی، در رشته های مختلی همچون: زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی، جغرافیا و… برگزار می گردد. این المپیاد به عنوان بزرگ ترین رقابت علمی جهان مابین دانش آموزان شناخته شده است و آن ها برای کسب نمره قبولی در این المپیاد ها، سال ها تلاش می کنند. این المپیادهای دارای 4 مرحله هستند که دانش آموزان پس از قبولی در مرحله اول، باید خود را برای شرکت در المپیاد مرحله دوم، آماده کنند. دانش آموزان باید مدتی پس از شرکت در المپیاد مرحله اول، منتظر اعلام نتایج المپیاد دانش آموزی باشند و در صورت انتشار فورا نتیجه تلاش خود را مشاهده نمایند. 

دانش آموزان پس از اعلام نتایج المپیاد دانش آموزی باید به سایت oly.medu.ir مراجعه کرده و نتیجه کار خود را مشاهده نمایند. برای مشاهده نتیجه، باید در زمان مقرر به سایت مذکور مراجعه نموده و مراحلی را طی کنند. 

اگر شما هم جز این دانش آموزان هستید و می خواهید از زمان اعلام نتایج مراحل مختلف آزمون المپیاد، آگاه شوید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با زمان اعلام نتایج، نحوه مشاهده آن و …. بدانید را به طور مفصل و کامل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 

المپیاد علمی دانش آموزی
در حال حاضر المپیاد در 9 رشته : المپیاد ریاضی، المپیاد زیست شناسی، المپیاد شیمی، المپیاد فیزیک، المپیاد ادبی، المپیاد جغرافی، المپیاد کامپیوتر، المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و المپیاد نجوم برگزار می شود. از شرایط اصلی شرکت در المپیاد دانش آموزی، اشتغال به تحصیل در مقطع متوسطه می باشد. در ضمن، دانش آموز نیاید در طول تحصیل ترک تحصیل کرده باشد یا وقفه ای در تحصیل او ایجاد شده باشد.

المپیاد دانش آموزی بزرگترین رقابت علمی جهانی در میان دانش آموزان می باشد که دانش آموزان کشور های مختلف در آن شرکت می کنند. المپیاد در 5 مراحله برگزار می شود که عبارت است از :

مرحله اول آزمون
مرحله دوم آزمون
دوره آموزشی تابستان
دوره آموزشی پاییز و زمستان
اعزام به مسابقات جهانی
 

اعلام نتایج المپیاد علمی دانش آموزی
دانش آموزانی که در المپیاد دانش آموزی شرکت کرده اند برای مشاهده اعلام نتایج المپیاد علمی دانش آموزی باید به سامانه oly.medu.ir مراجعه نمایند. دانش آموزان با درج کد ملی و رمز عبور خود می توانند نتایج آزمون را مشاهده نمایند.

لازم به ذکر است، نتایج المپیاد دانش آموزی فقط به صورت اینترنتی (غیر حضوری) و صرفا از طریق سایت oly.medu.ir انجام می شود. لذا از مراجعه حضوری خودداری نمایید.

پذیرفته شدگان مرحله اول بدون نیاز به ثبت نام مجدد می توانند در آزمون مرحله دوم المپیاد های علمی شرکت نمایند. اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول پس از اعلام در سامانه oly.medu.ir به صورت مکتوب به اداره کل آموزش و پرورش استان ها اعلام می شود.

اسامی پذیرفته شدگان خارج از کشور به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اعلام می شود.

برای انصراف از شرکت در المپیاد چه باید کرد ؟
مدیر واحد آموزشی و دانش آموزان میتوانند تا قبل از پرداخت الکترونیکی مبلغ ثبت نام، نسبت به لغو ثبت نام اقدام نمایند. لازم به ذکر است چنانچه پس از پرداخت وجه و قطعی شدن ثبت نام، از شرکت در آزمون انصراف داده شود وجه پرداختی مسترد نخواهدشد.

pasokhbama.com میگوید: همانطور که گفته شد ، آزمون المپیاد علمی دانش آموزی در 4 مرحله برگزار می شود ؛ مرحله اول در بهمن ماه اجرا شده و معمولا حدود 10 تا 15 درصد شرکت کنندگان این مرحله موفق به ورود به مرحله ی دوم می شوند. زمان برگزاری المپیاد علمی مرحله دوم در اردیبهشت ماه 1401 است و پس از اعلام نتایج این مرحله ، حدود 40 تا 50 نفر اول هر رشته به دوره تابستانی باشگاه دانش پژوهان جوان راه پیدا می کنند.
مرتبط بخوانید : سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی – ثبت نام المپیاد دانش آموزی متوسطه دوم

مرحله سوم المپیاد علمی دانش آموزی به صورت دوره آموزشی کوتاه مدت در تابستان است و داوطلبان با توجه به نمراتی که در آزمون های تئوری و عملی کسب می کنند ، رتبه بندی می شوند.
احتمالا این را هم بپسندید  سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی - نمونه سوالات المپیاد ریاضی 1401
تاریخ اعلام نتایج المپیاد علمی دانش آموزی تمام رشته ها به صورت زیر است :
زمان مشاهده نتایج المپیاد علمی دانش آموزی مرحله اول : اواخر اسفندماه
زمان مشاهده نتایج المپیاد علمی دانش آموزی مرحله دوم : اواسط شهریور
زمان مشاهده نتایج المپیاد علمی دانش آموزی مرحله سوم : اواخر مهر ماه
زمان مشاهده نتایج المپیاد علمی دانش آموزی مرحله چهارم : اواسط اسفند
راهنمای مشاهده نتایج المپیاد دانش آموزی
پس از اعلام نتایج المپیاد ، شرکت کنندگان باید وارد سایت معرفی شده شوند و کارنامه خود را دریافت نمایند. نحوه مشاهده نتایج به ترتیب مراحل زیر است :
وارد سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir شوید.
کد ملی و رمز عبور همگام خود را در کادرهای مربوطه درج نمایید.
 

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋