mo10110002

mo10110002

آیا با لیسانس دانشگاه روزانه می توان در کنکور سراسری شرکت کرد ؟

در رابطه با شرایط شرکت در کنکور سراسری با مدرک کارشناسی / لیسانس، لازم به ذکر است که برای ثبت نام مجدد در کنکور سراسری 97-98 با هر مدرک تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری…)، محدودیتی وجود نخواهد داشت و می توانید در صورت قبولی در رشته مورد نظرتان تحصیل نمایید.در این مطلب شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس را  مورد بررسی قرار داده ایم. یکی از مهم ترین مسائلی که وجود دارد ، ادامه تحصیل مجدد داوطلبانی است که پس از فارغ التحصیلی و اخذ یک مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد ، قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند که ادامه تحصیل این داوطلبان دارای شرایط خاصی می باشد.
در این مطلب شرایط ثبت نام آزمون سراسری با مدرک لیسانس ، شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری و مدارک لازم جهت ثبت نام را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

نکته مهم:

توجه داشته باشید، داوطلبانی که فارغ التحصیل دانشگاه دولتی روزانه در مقطع کارشناسی می باشند و مجددا در نوبت روزانه دانشگاه دولتی مورد پذیرش قرار گیرند، موظف می باشند مانند دانشجویان نوبت شبانه شهریه پرداخت نمایند یعنی تحصیل آن ها مجددا رایگان نخواهد بود، البته شرایط تحصیل آن ها مانند نوبت روزانه است و در مدرک تحصیلی آنها عنوان شبانه قید نخواهد شد. در واقع دولت ایران، در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار به شما امکان تحصیل رایگان را خواهد داد و درصورت قبولی مجدد در نوبت روزانه آن مقطع، موظف به پرداخت شهریه می باشید و میتوانید مجددا از امکانات تحصیل در دانشگاه روزانه برخوردار شوید.

یکی از متداول ترین سوالات در زمینه تحصیل مجدد از سوی داوطلبانی است که پس از گرفتن مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا دکتری تصمیم دارند مجددا در کنکور سراسری شرکت کرده و در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پیراپزشکی تحصیل مجدد داشته باشند.

برای تحصیل مجدد در هر یک از رشته های گروه پزشکی لازم است تا داوطلبان به برخی موارد توجه داشته باشند. لازم به ذکر است شرایط تحصیل مجدد در رشته های گروه پزشکی به چهار دسته تقسیم می شود که بسیاری افراد از آن مطلع نیستند. در این مقاله تمامی شرایط و ضوابط تحصیل مجدد توضیح داده شده است، برای اطلاع از تمامی این شرایط مطالعه این مقاله توصیه می گردد.


شرایط تحصیل مجدد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های گروه پزشکی
رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی به دو دسته گروه پزشکی و غیرپزشکی تقسیم می گردد که در این بخش شرایط تحصیل مجدد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های گروه پزشکی توضیح داده شده است. رشته های ارائه شده در گروه پزشکی و پیراپزشکی دارای طرح اجباری می باشند. شرایط عمومی تحصیل مجدد برای این دسته از افراد به شرح زیر است:

نداشتن منعی از لحاظ نظام وظیفه برای آقایان
 نداشتن تعهد به ارگان یا سازمان خاص
 نداشتن منع تحصیل مجدد رایگان برای فارغ التحصیلای دوره روزانه که تصمیم به ادامه تحصیل در دوره روزانه دارند مطابق رای 734 دیوان عدالت اداری
 

فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی که تصمیم به تحصیل مجدد در یکی از رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و پیراپزشکی ها را دارند، به دو تقسیم می شوند. برای هر یک از این دو دسته شرایط اختصاصی متفاوتی در نظر گرفته شده است که در ادامه به تفکیک این شرایط را بیان کردیم.


شرایط تحصیل مجدد فارغ التحصیلان مقطع لیسانس (کارشناسی) برای دانشجویان رشته های پزشکی و غیرپزشکی متفاوت است.
شرایط شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس رشته های غیر پزشکی
داوطلبان گروه تجربی که برای اولین بار در کنکور شرکت کرده اند و مدرک کارشناسی آنها جزء رشته های پزشکی است ، در صورتی می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند که دوره طرح خود را گذرانده باشند.
عدم تعهد به ارگان یا سازمان خاص
گذراندن خدمت سربازی (برای آقایان) و نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه
شرایط شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس رشته های پزشکی
فارغ التحصیلان رشته های مشمول خدمت اجباری در مقطع کارشناسی (مانند رشته پرستاری) می توانند تا قبل از به پایان رساندن طرح خود در کنکور سراسری شرکت کنند و به شرط قبولی در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی خدمات خود را پس از اتمام رشته جدیدشان به انجام برسانند.
نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه برای آقایان
مرتبط بخوانید : شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس  و شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس

شرایط شرکت در کنکور سراسری
داوطلبانی که شرایط شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس را دارند بهتر است که از شرایط ثبت نام کنکور که به دو گروه عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند نیز مطلع گردند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری برای تمامی داوطلبان مطابق موارد زیر می باشد :
احتمالا این را هم بپسندید  کد نظام وظیفه کنکور 1402 - لیست جدید کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری
شرایط عمومی شرکت در کنکور سراسری:
بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ، شرایط عمومی شرکت در کنکور به شرح زیر است :
اعتقاد به دین اسلام یا اعتقاد داشتن به یکی از ادیانی که در قانون اساسی بیان شده است.

 

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋